Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Die musikalische Länderkunde › pop français des années 60
-
AutorBeiträge
-
demon
Die „Standards“ wurden eben schon genannt, daher hier meine „Geheimtipps“, aus dem Jahr 1970. Im Film wurde das subsumiert unter „eine Phase, in der sie machte, was ihr gefiel, aber ohne kommerziellen Erfolg“. Und keines der Alben wurde erwähnt oder gar was daraus gespielt:
„Soleil“ (1970) (aka „Françoise Hardy“)
„One Nine Seven Zero“ (1970)Die merke ich mir dann auch mal, bzw. frage gelegentlich vielleicht wieder mal bei Dir nach
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #151: Neuheiten aus dem Archiv – 09.04., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaHighlights von Rolling-Stone.deTaylor Swift vs. Kanye West: Legendäres Bitch-Telefonat geleakt
Earth Day: 16 Musiker(innen) und Bands, die für Klimaschutz kämpfen
„Seventeen Seconds“ von The Cure: Teenage Angst für alle
Huey Lewis im Interview: „Die Mundharmonika ist die Antithese zum Techno“
Xavier Naidoo: Das „Ich bin Rassist“-Interview in voller Länge
„Westworld“-Schlusskritik: Tschüss, bin wohl zu blöd für die Serie
Werbung
soulpope "Ever Since The World Ended, I Don`t Get Out As Much"Registriert seit: 02.12.2013
Beiträge: 56,400
demon
clauGestern gab es eine schöne Doku* über Françoise Hardy auf arte. Ein paar Singles und EPs besitze ich bereits. Kann mir einer der geneigten Connaiseure eventuell die ein oder andere LP empfehlen?
Ja, die Doku habe ich auch gesehen. War nicht schlecht. Die „Standards“ wurden eben schon genannt, daher hier meine „Geheimtipps“, aus dem Jahr 1970. Im Film wurde das subsumiert unter „eine Phase, in der sie machte, was ihr gefiel, aber ohne kommerziellen Erfolg“. Und keines der Alben wurde erwähnt oder gar was daraus gespielt: „Soleil“ (1970) (aka „Françoise Hardy“) „One Nine Seven Zero“ (1970)
„Soleil“ ist sehr scheen ….
--
"Kunst ist schön, macht aber viel Arbeit" (K. Valentin)demon… aus dem Jahr 1970. Im Film wurde das subsumiert unter „eine Phase, in der sie machte, was ihr gefiel, aber ohne kommerziellen Erfolg“.
Ich sehe eben, es existiert eine Kompilation („Midnight Blues Paris London 1968-1972“), die eine Auswahl englischsprachiger Tracks aus dieser Zeit zusammenfasst. Aus den Liner Notes:
The events of May 1968 across France signalled the end of the yé-yé era and a new seriousness in French pop. Unlike perky domestic stars such as Sheila or France Gall, Françoise Hardy had always had a moody image – in reality she was chronically shy. A keen astrologer, this is something she has always been quick to blame on her star sign, Capricorn: “You have the longest nights, the longest absence. When the sun is in Capricorn, you are not there. You are below the horizon. You are invisible.” 1968 was also the year she retired from public performance after a rare tour of Britain.
Françoise had set up her own independent Asparagus Productions in late 1967. Initially, her old label Vogue continued to distribute her records, but in 1969 Françoise signed a deal with the small Sonopresse imprint, where she would stay until 1972. For many of her fans this is the most intriguing and exciting part of her career.
From the beginning of her career and into the early 70s, Françoise recorded quite extensively in English, German, Italian and Spanish, but that material is not easy to find these days.[…]
1965’s ‘All Over The World’ had given Françoise her only UK Top 20 hit. Although she couldn’t follow it up in Britain, France remained loyal and she was still a huge star there when she made her first full, specially recorded English language album “En Anglais” in 1968.
“One-Nine-Seven-Zero” – released worldwide in 1969, but never in France– was recorded at several different sessions in London and Paris, and with a number of disparate collaborators. Though its variety of studios and arrangers could have made it a patchwork, the album is held together by a clutch of songs written and produced by Tommy Brown and Micky Jones. The opening trio – ‘Song Of Winter’, ‘Magic Horse’, ‘Strange Shadows’ – are especially strong, with warm, full arrangements by Jean-Pierre Sabar.
Jones and Brown also contributed ‘Bown Bown Bown’ to 1972’s “Françoise Hardy” [dieses ist nicht identisch mit „Soleil“!]], recorded at Sound Techniques in Chelsea with folk rock producer Tony Cox. Sound Techniques was a bit like a social club for folk musos from Joe Boyd’s Witchseason stable. The Trees album had been recorded there, as had albums by Fairport Convention and Fotheringay. The latter’s Gerry Conway and Pat Donaldson played on the sessions for Françoise’s album, along with Richard Thompson and Fairport drummer Dave Mattacks.
(Quelle)
--
Software ist die ultimative Bürokratie.clau…die ersten Alben von Jacques Dutronc auch brauche.
Die jüngste Folge von „Abgedreht“ ist ihm gewidmet (es laufen im Moment wohl nur Wiederholungen). Soeben angeschaut, kenne ihn praktisch nur als Schauspieler.
http://sites.arte.tv/abgedreht/de/video/abgedreht-79
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #151: Neuheiten aus dem Archiv – 09.04., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba -
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.