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AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
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Hallo rolf, die von Dir erwähnten Rhythm & Sound-Platten habe und liebe ich alle.
Das Remix-Album lief bei den Sommer über ständig, finde ich großartig.
Wundert mich ein bischen, dass es Dir nicht gefallen hat.Die Sugar Minott hat glaube ich ein Freund von miir, höre ich dann mal rein.
Ich meinte die in der aktuellen Spex genannten Soloplatten, dann werde ich mir mal eins auf Verdacht holen.
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Werbungwisst ihr, ich bau das einfach mal hier hinein, obschon gefahr zu laufen angekeift zu werden.
ich suche musik in haaaaargenau diesem stil gentlemen:http://www.tentakelvilla.de/download/curse.zip
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Oldschool, Newschool...Shit, I Didn't Go To School!Bist ja grundsätzlich hier richtig.Nun handelt es sich hier wohl um Musik für den Club Med.Abt.Karibik,ein wenig Reggae,etwas Steeldrums.Nein,kann Dir leider nicht helfen.
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schade, danke. wem monkey sland was sagt, kann bestimmt auch mit der hörprobe was anfangen.
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Oldschool, Newschool...Shit, I Didn't Go To School!Reggae ist meine Favoritmusik ich stell euch mal ein paar vor und schreibe zu dennen die nicht so bekannt sind vor allem bei Dancehall die agressiver und schneller ist als Natural Reggae ist aber ich höre beides gleich gerne
Natural Reggae
Bob Marley
Jimmy Cliff <- der beste nach Bob Marley auch live gesehn Burning Spear The Wailers The Gladiators <- Live einfach super Ziggy Marley Daimen Marley <- Live einfach super Bunny Wailer [B]Dancehall [U]Mono&Nikitaman [B]<- LIVE GESEHEN sehr guter Rythmus und gut zum Mitsingen, [B][I][U]Energiekonzerte war auf dem Chiemsee-Reggae-Festival <- waren der hammer [U]Phenomden schweizer Reggaesänger, gute Texte wer es ein paar mal gehört hatt kann auch mitsingen alleine die Musik auf der Cd ist sehr mitreißend [U]Doppelganger schweizer Reggae Band guter Rythmus aber sehr schwer zum mitsingen aber sie machen Lieder gegen Vorurteile wie "Nöd Jeda" [U]Patrice [B]<- LIVE GESEHEN sehr bekant in der szene auch gute musik aber leider nicht so mein ding trotzdem gibt es wahnsinslieder wie : Soulstorm, Moonrise, Truth no More [U]Mellow Mark [B]<- LIVE GESEHEN schöner Rythmus mit politschen Texten die ich für sehr überzeugend finde, deutsche sprache gut zum mitsingen sehr mitreißend bei "Was geht ab mit der Liebe" [U]Gentleman [B]<- LIVE GESEHEN bekanntester Sänger in der Deutschen Reggae Szene ich finde aber seine musik nicht mehr so prickelnd als ich ihn live gesehen habe wie es so ist ist das live-album sehr gut [U]Man Chao leider noch nicht live gesehen Fantastische Musik besonders das Live Album Radio Bemba Sound oder auch die dvd mit dem konzert [B]einfach wahnsinns gute Musik umbedingt anhören// nicht nur Reggae sondern viele andere einflüße viele Instrumente wahnsinns stimmungsmusik für mich zumindestens [B]Ragga [U]Hans Söllner leider noch nicht live gesehen bayrischer Sänger der sehr öft Ärger sprich mit der polizei und den Politikern hatt wegen seiner Texte aber nur zu empfehlen die die bayrische Sprache verstehen beste lieder: Mei Voda hod an Marihuana baum (Mein Vater hatt ein Marihuanabaum), wir san no so richtige Bayern, Fahrzeugkontrolle ____________________________________________________________________________________ [B] Look, let me explain something. I'm not Mr. Lebowski. You're Mr. Lebowski. I'm the Dude. So that's what you call me. That or His Dudeness... Duder... or El Duderino, if, you know, you're not into the whole brevity thing... [U]by the Big Lebowski [B]My music fights against the system that teaches to live and die. [U] by Bob Marley--
Wow, „Narural Reggae“,kannte ich bisher gar nicht den Ausdruck.Hans Söllner ist Ragga?Never!
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AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
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der kiffertölpel hans söllner hat mit ragga natürlich überhaupt nichts zu tun. das wär ja noch schöner. da war ja selbst nina hagens „african reggae“ noch jamaica-credibler.
(EDIT: The Dude1990s posting ist wohl irgendwie der deutliche beweis, dass zuviel haze im tee reichlich wirre textbonmots hervorbringt )
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Ich höre gerade nach längerer Zeit mal wieder das fantastische „Cocaine“-Album von „Dillinger“.
Hab jetzt mal bisschen im Netz geschaut, aber irgendwie finde ich nichts über den. Oder ich bin zu doof zum suchen.
Weiß irgendwer etwas über den? Macht der noch was? Lebt der überhaupt noch?
Fragen über Fragen…:-)--
„Toleranz sollte eigentlich nur eine vorübergehende Gesinnung sein: Sie muss zur Anerkennung führen. Dulden heißt beleidigen.“ (Goethe) "Allerhand Durcheinand #100, 04.06.2024, 22:00 Uhr https://www.radiostonefm.de/naechste-sendungen/8993-240606-allerhand-durcheinand-102laut amg gibt’s den noch und es wurde auch letztes Jahr noch ein Album veröffentlicht
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out of the blue
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
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Lebt noch, bei Wikipedia und allmusic steht ein wenig über ihn:
AMGA DJ as famous as his gangster namesake, Dillinger was one of the second wave of Jamaican toasters who sprung up in the wake of the success of U-Roy, Big Youth, and Dennis Alcapone. By the mid-’70s, the young Dillinger had rapped his way to the top of the pack and won international acclaim. Renowned for his quick wit, irreverent raps, and whacked sense of humor, the DJ remains one of the most innovative and humorous toasters of any era. Born Lester Bullocks on June 25, 1953, in Kingston, Jamaica, as a youth, the DJ-to-be hung around the sound systems, lending an occasional hand loading equipment for the El Paso setup, home to Dennis Alcapone. This led to the bigger DJ passing him the mic, but it was Prince Jackie’s sound system that gave the teen his first regular gig. With the departure of Alcapone from El Paso, Bullocks took his place…and his name, initially DJing under the moniker Dennis Alcapone, Jr. It was producer Lee Perry who convinced the DJ to change his name, with his legendary comment: „You’re different from Alcapone. You’re Dillinger.“
The year was 1973 and the newly christened DJ already had a considerable following amongst the sound system crowd. Perry took the young man into his Black Ark studio and proceeded to record a considerable wealth of material, releasing them as singles, debuting the DJ with „Dub Organizer.“ None of these releases made any great impact and the following year, Dillinger tried his luck anew with producer „Yabby You.“ The DJ was handed the rhythm from „Jah Vengeance,“ and turned out a winning lyrical performance revolving around Rastafarian dietary strictures. Released as the „Freshly“ single, the song became an instant hit. Dillinger was now the man in demand, and he began cutting singles for a host of producers, working with the likes of Niney Holness, Augustus Pablo, and Count Ossie across a clutch of excellent recordings. Clement „Coxsonne“ Dodd having already produced the DJ’s „Killer Man Jaro“ single, now set Dillinger to work on his debut album. Ready Natty Dreadie appeared in 1976, and as to be expected, featured Dillinger’s raps over Studio One classics.
However, only the quickest of the buying public would actually hear the title-track, a sublime version of Burning Spear’s „Creation Rebel.“ Dodd, always the businessman, decided to cash in on the current kung fu craze, replacing that song with „Natty Kung Fu“ on later pressings. While the album certainly cemented Dillinger’s standing in Jamaica, it was its follow-up, CB 200, that brought him international renown. Again, the Channel One archives supplied the backing, with the Mighty Diamonds in particular tapped for their classic rhythms, while producer Jo Jo Hookim oversaw the recording. The title-track, a version of Gregory Isaacs‘ „Sun Shines for Me,“ was a smash in its own right, and a fitting tribute to Dillinger’s beloved motorcycle. CB 200 was filled with hits: „Plantation Heights“; „Crankface,“ where Dillinger is joined by close friend and fellow DJ Trinity; but none more so than „Cocaine in My Brain,“ which swept the world like a drug epidemic itself.
Britain, now in the wave of a punk revolution, made Dillinger one of their own and when the DJ came to London, he performed to rapturous crowds (including a rather intimidated Joe Strummer). It was here, too, that he recorded his next album, the Clement Bushay-produced Clash, which pitted Dillinger against Trinity. These dueling DJ discs were popular in Jamaica and several of its tracks, including „Rizla Skank,“ were island hits, but crashed and burned in a larger community desperate for more „Cocaine.“ And the public’s addiction would be Dillinger’s own international downfall. Bionic Dread, also released in 1976, was produced by Hookim and featured a slew of heavy rhythms and a mouthful of excellent toasts, yet it sank without trace abroad. Talkin‘ Blues followed suit in 1978. Top Ranking, also released that year, was true to its title, with a clutch of fiery tracks equal to anything on CB 200. Corn Bread, Dillinger’s third full-length for the year, pitted the DJ against producers Shrowder and Sevitt; all three walked away winners.
In 1979, Answer My Questions appeared, yet none of these albums made the slightest impact outside Jamaica. On the island, however, the DJ continued releasing exceptional singles and his domestic career, at least, continued on course. Between 1977 and 1979, Dillinger released a slew of domestic hits, many recorded with producer Bunny Lee, including duets with Johnny Clarke, Hortense Ellis, and Delroy Wilson. The DJ can also be heard on the superb „Lamb’s Bread“ with Sugar Minott. But Dillinger still itched for the international spotlight and he regained it later in 1979 with the long awaited follow-up to „Cocaine,“ „Marijuana in My Brain,“ which also titled his new album.
Once again, the DJ’s international profile skyrocketed, while the single hit the top of the chart in Holland. Even the U.S. took notice, and Dillinger clinched a deal with A&M, which released 1980’s Badder Than Them. In a deliberate attempt to solidify his success, the DJ jumped on the electronic/new wave bandwagon that was crashing across Europe and the States. Badder was an intriguing effort, however new wave fans seemed immune to toasters, while the island was unprepared for an electro-revolution. The album fared poorly, and A&M immediately lost interest.
Still, Dillinger’s British fan base remained loyal, at least judging by the crowd’s response on the Live at the Music Machine, recorded that year in London and released in 1981. It was evident that the DJ’s stage show was as powerful as ever, a fact confined by a second live set, Live in London, that appeared the same year. This latter was recorded with the equally notorious Clint Eastwood, the elder brother of Dillinger’s old dueling partner Trinity. By now, Dillinger was looking to expand his own production work and in 1982, he produced a series of 12″ singles via the British Oak Sound label, both of his own material of other artists. His next album, the self-produced Join the Queue, hit the streets in 1983. However, for Funky Punk, released the same year, he brought in the Sevitt and Shrowder production team, who laid on lashes of disco-funk. The highpoint, of course, was „LSD in My Brain.“ The pair also produced 1984’s Blackboard Jungle, which was a better effort, but not quite as good as King Pharaoh, also released that year, which returned the DJ to form.
Tribal War appeared two years later and by then, it was clear that Dillinger had had his day in the sun, and he gracefully retired from music. That is for at least for a few years, until Bunny Lee and Superblack enticed him back into the studio for 1993’s Say No to Drugs (an ironic title if ever there was one). The 3 Piece Suit compilation also enlivened interest in Dillinger that year and bundled up a batch of Bunny Lee-produced cuts, along with a number of King Tubby dub versions. Dillinger now returned to the stage and has continued touring ever since. At the end of the decade, the two-CD Rebel With a Cause compilation bound up a career-spanning collection of material, while Cocaine in My Brain concentrated on the ’70s hits and also included almost a dozen Lee Perry cuts. The DJ has also consistently released new singles.
Kann man sich übrigens mal anhören: Den Reggae Schoolroom mit Jeff Sarge auf WFMU.
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Oh, vielen Dank euch Beiden! :bier:
Hatte das Album gar nicht mehr als so gut in Erinnerung. Was wohl daran lag, dass ich mir hauptsächlich immer nur „Cocain“ angehört habe.
Dabei ist das Album absolut fabelhaft.--
„Toleranz sollte eigentlich nur eine vorübergehende Gesinnung sein: Sie muss zur Anerkennung führen. Dulden heißt beleidigen.“ (Goethe) "Allerhand Durcheinand #100, 04.06.2024, 22:00 Uhr https://www.radiostonefm.de/naechste-sendungen/8993-240606-allerhand-durcheinand-102Schande über mein Haupt, habe gestern völlig den 20. Todestag
von Peter Tosh übersehen.Neben Marley wohl einer der größten Reggae-Musiker.
Hier eine schöne Live-Performance von ihm.
Rest In Peace, Peter!
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„Toleranz sollte eigentlich nur eine vorübergehende Gesinnung sein: Sie muss zur Anerkennung führen. Dulden heißt beleidigen.“ (Goethe) "Allerhand Durcheinand #100, 04.06.2024, 22:00 Uhr https://www.radiostonefm.de/naechste-sendungen/8993-240606-allerhand-durcheinand-102
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
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Zappa1Neben Marley wohl einer der größten Reggae-Musiker.
Das mit Sicherheit nicht, aber nichtsdestoweniger natürlich schon einer der besseren Weichwasser-Reggae-Spliffer.
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pinchWeichwasser-Reggae-Spliffer.
Darauf gehe ich jetzt besser nicht drauf ein!
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„Toleranz sollte eigentlich nur eine vorübergehende Gesinnung sein: Sie muss zur Anerkennung führen. Dulden heißt beleidigen.“ (Goethe) "Allerhand Durcheinand #100, 04.06.2024, 22:00 Uhr https://www.radiostonefm.de/naechste-sendungen/8993-240606-allerhand-durcheinand-102
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
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Zappa1Darauf gehe ich jetzt besser nicht drauf ein!
Musst du auch nicht. Aber jedesmal wenn ich Aussagen lese wie „Reggae, Bob Marley & Peter Tosh – die größten überhaupt!“, frage ich mich, wo in dieser zwiespältigen Sortierung echte Helden wie King Tubby, Bunny Wailer, Augustus Pablo oder Prince Far I bleiben, die es seinerzeit, im Gegensatz zu den beiden weichgespülteren und salonfähigeren, chartskompatibleren Dreds, halt leider Gottes (oder zum Glück!) nicht bis in brünftige bundesdeutsche Bierzelt- und Feierabend-Exoten-Brutstätten geschafft haben. Aber in D-Land züchtet man ja auch debile Penner wie das Weisswurscht-Kaschperl Hans Söllner groß und stemmt sie aufs Podest. Von daher…
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Schlagwörter: Dub, Reggae, Roots Reggae, Ska
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