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AutorBeiträge
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SENOL PIRGON1. Hurricane ****1/2
2. Isis ****
3. Mozambique ***1/2
4. One More Cup Of Coffee ****
5. Oh, Sister ***1/2
6. Joey **1/2
7. Romance In Durango ***
8. Black Diamond Bay ***
9. Sara ***1/2Gute ***1/2
Ach Senol, ich bin ja mit ganz viel einverstanden, was du schreibst, aber die obige Bewertung kann ich nicht verstehen…
Hurricane *****
Isis ****½
Mozambique ****½
One More Cup Of Coffee ****½
Oh, Sister *****
Joey ****½
Romance In Durango ****½
Black Diamond Bay ****½
Sara ****Gesamt: knappe *****
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WerbungSENOL PIRGON…
6. Joey **1/2
…
Gute ***1/2Als Gesamtwertung sind * * * 1/2 natürlich zu wenig, allerdings Joey mit * * 1/2 abzustrafen….
Joey * * * * *
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"i tell all my friends that i'm bound for heaven, and if it ain't so you can't blame me for living" Thank You, Jason!Betreff Joey: Dito!
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01. Hurricane *****
02. Isis *****
03. Mozambique ****1/2
04. One More Cup Of Coffee *****
05. Oh, Sister ****1/2
06. Joey ****
07. Romance In Durango ****
08. Black Diamond Bay ****1/2
09. Sara *****Gesamt: starke ****1/2
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Gewinnen ist nicht alles, gewinnen ist das einzige.Romance… zu kitschig, Franz? Insgesamt: Wie üblich streitbar, aber insgesamt mit Sachverstand – würde mich im Großen und Ganzen anschließen. (Mozambique natürlich schmählich unterbewertet.)
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1. Hurricane * * * * *
2. Isis * * * * *
3. Mozambique * * * *
4. One More Cup Of Coffee * * * * *
5. Oh, Sister * * * * 1/21. Joey * * * * *
2. Romance In Durango * * * * 1/2
3. Black Diamond Bay * * * * 1/2
4. Sara * * * * *--
"i tell all my friends that i'm bound for heaven, and if it ain't so you can't blame me for living" Thank You, Jason!Diese Wertungen für „Oh, Sister“ überraschen mich wirklich. Hört den niemand auf den Text?
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Tout en haut d'une forteresse, offerte aux vents les plus clairs, totalement soumise au soleil, aveuglée par la lumière et jamais dans les coins d'ombre, j'écoute.kingberzerkDiese Wertungen für „Oh, Sister“ überraschen mich wirklich. Hört den niemand auf den Text?
Das Lied ist formidabel! Was hörst Du denn??;-)
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Jetzt schon 62 Jahre Rock 'n' Rolldr.musicDas Lied ist formidabel! Was hörst Du denn??;-)
Na, ich meine den Text! Baby, wirst du auch immer brav mit mir in die Kiste springen? Schön artig sein, denn der Lord will das so und nicht anders. Mit anderen Worten: nicht mit ihm Sex haben zu wollen wäre gegen die Bibel. Wie Charles Shaar Murray schon meinte: es ist beinahe unmöglich, sich nicht einen Frauenchor dazuzudenken: „It’s not me, Babe“.
Update:
Hab gerade noch mal die Stelle nachgelesen, sie ist zu schön.
Charles Shaar Murray: Crosstown Traffic – Jimi Hendrix and post-war pop. Faber & Faber, London 1989, S. 65 f.:
(…) Implicit in the song [„It Ain’t Me, Babe“] is Dylan’s acceptance of the woman’s freedom to reject the application of masculine expectations to her own life; to say „It Ain’t Me, Babe“ in her own right. However, the passing of time and the increasing influence of Judaeo-Christian fundamentalism later led Dylan to withdraw this privilege. By 1976’s Desire, he was reduced to restoring to the lowest seducer’s trick of all: claiming divine justification. „Oh, Sister“ was Dylan’s reply to feminism, and a pretty shabby reply it was too:
Oh, sister, when I come to lie in your arms,
You should not treat me like a stranger,
Our Father would not like the way that you act,
And you must realize the danger.(„Oh, Sister“ Desire, 1976)
In other words, it’s sacrilegious for you not to want to fuck me. In the wake of his failed marriage, Dylan was reduced to touting for a new lover in these terms:
Are you so fast that you cannot see that I must have solitude?
When I am in the darkness, why must you intrude?…
Can you cook and sew, make flowers grow?
Do you understand my pain?(„Is Your Love in Vain?“, Street Legal, 1978)
To which it is almost impossible to imagine legions of women chorusing, in perfect unison: „It ain’t me, babe, no no no/ it ain’t me you’re lookin‘ for, babe.“
With his fog, his amphetamine and his pearls, Dylan cast an irresistible spell over virtually every rock songwriter of the sixties. Everybody was affected from John Lennon and Stevie Wonder to an entire school of singer-songwriters (led by Neil Young and James Taylor) who wore sensitivity on their sleeves to such an extent that they seemed to suggest that the only trustworthy man was an impotent one who moped around while a loyal sympathetic ‚old lady‘ sewed patches on his jeans, rolled an endless supply of joints and prepared exquisite little vegetable meals for all occasions. At the very least, this might have served as an interesting counterbalance to the King Dick posturing of Jagger, Plant and Morrison, if it hadn’t been for a resentful undercurrent that suggested that impotence, too, was the women’s fault.
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Tout en haut d'une forteresse, offerte aux vents les plus clairs, totalement soumise au soleil, aveuglée par la lumière et jamais dans les coins d'ombre, j'écoute.So ein Schmand!
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1. Hurricane *****
2. Isis ****
3. Mozambique ****
4. One More Cup of Coffee ***
5. Oh, Sister ***
6. Joey ***
7. Romance in Durango *****
8. Black Diamond Bay ***1/2
9. Sara ****--
Well I'm going where the water tastes like wine We can jump in the water, stay drunk all the time.Hurricane *****
Isis *****
Mozambique ****1/2
One More Cup Of Coffee ****
Oh, Sister ****
Joey *****
Romance In Durango ****
Black Diamond Bay ****1/2
Sara ****
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
Beiträge: 0
Hurricane ****1/2
Isis ****
Mozambique ****
One More Cup Of Coffee ****
Oh, Sister *****
Joey *****
Romance In Durango ****
Black Diamond Bay ***1/2
Sara ****--
Hurricane *****
Isis *****
Mozambique ****
One More Cup Of Coffee *****
Oh, Sister *****
Joey *****
Romance In Durango ***1/2
Black Diamond Bay ***1/2
Sara *****Insgesamt: knappe *****
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Muffin ManSo ein Schmand!
Das finde ich aber nun gar nicht! Dass Dylan sich ab Mitte der 70er Jahre bisweilen in recht bizarre Pascha-Positionen hineinmanövrierte, lässt sich schlechterdings nicht leugnen.
Belege aus der Real Life Area liefert Clinton Heylin zuhauf in seiner Biographie.
Aber auch, wer sagt, das Leben sei nichts, das Werk alles, muss schon ziemlich akrobatische hermeneutische Turnübungen aufführen, um so grotesk selbstmitleidige Zeilen hinwegzuinterpretieren wie „Can you cook and sew, make flowers grow, do you understand my pain?“ Da spricht ja noch nichtmal ein richtiger Macho (was irgendwie noch erträglich wäre) – da spricht der Macho im Gewande des psycho-manipulativen Weicheis.
Großartig in diesem Zusammenhang natürlich auch die Zeile: „A woman like you should be at home, that’s where you belong.“ Dylans Sinnsuche bei christlich-fundamentalistischen und danach jüdisch-fundamentalistischen Splittergruppen, kombiniert mit der Wut und dem Frust nach der Ehescheidung, trieb schon krude Blüten.
Oder, um manche seiner Textergüsse aus dieser Zeit mit einem Zitat zu fassen: „So ein Schmand!“--
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