Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Solokünstler › Lana Del Rey › Re: Lana Del Rey
Herr RossiInhaltlich geht es erstmal um eine Beziehung zwischen Illusionen und banaler Realität. Mag nicht originell sein, aber inhaltlich schwammig finde ich es nicht.
Die lyrics drücken den Willen aus, im Angesicht der banalen Realität an den großen Illusionen festzuhalten, würde ich sagen. Ein gutes Thema für einen Popsong.
Alexis Petridis hat im Guardian ganz gut beschrieben, was die emotionale Tiefe oder besser Komplexität des Songs ausmacht:
Alexis PetridisThere’s something imperishable and undeniable about its sighing melody, the way it rises and falls with the mood of a lyric that can’t seem to decide whether the bloke it’s about is the best thing since sliced bread or a unbelievable pain in the arse. (…)
It’s tempting to say with a song that good it doesn’t matter who sings it, but that’s not strictly true. As pop divas who collaborate with Eg White go, Lana Del Rey sounds hugely understated. Her voice has a lot in common with Mazzy Star’s Hope Sandoval – not exactly a touchstone for many artists who’ve made the top 10 in 2011 – which fits the song perfectly, chafing against the orchestral bombast, the harps and pizzicato strings in the background: this is a song about big emotions brought on by everyday events, an indolent boyfriend opening a beer, a visit to a bar, putting on perfume. It would sound terrible if, say, a contestant off The X Factor did that awful thing Louis Walsh persists in referring to as „making the song your own“: it wouldn’t work if it was decorated with a load of showy look-at-me melismatics.
Unter Verschluss gehaltene Melancholie, passender Gesang, eine starke Melodie, eine schwelgerische und geschickte Inszenierung – das ist nicht durchschnittlich, sondern herausragend.
--
To Hell with Poverty