Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Blue Note – das Jazzforum › John Coltrane › Antwort auf: John Coltrane
Live at the Village Vanguard Again hat dann am 23. Februar 1967 einen Spotlight Review von Pete Welding, der ***** gibt. Kulu Se Mama bekommt dann am 15. Juni 1967 keine Besternung von Bill Mathieu.
So here we have an album containing an 18-minute collaboration with an interesting friend, a 10-minute transcendent
shout, and a five-minute song of big-hearted triteness. Rating: None. All.
Der Track Kulu Se Mama ist Mathieu scheinbar ein bisschen seicht, auch wenn er ihn hübsch findet
To me, Kulu Se Mama sounds like good popular music. Popular music can be exquisite, of course. Who would care to put
down Strawberry Fields because it spins the mass brain? Or the Grateful Dead! Or Kulu Se Mama.
Vigil hingegen „is not popular music. It is Coltrane at his best, his most difficult.“ Und dann ist da noch Welcome
Welcome is a five-minute arpeggio-tremelo-Sunday church program-ballad-„feeling-of-peace“ ( in B major) I can’t describe further, except to say that, musically, had it been anyone else’s, I doubt if it would have been released. Considered as
another chapter in Coltrane’s biography, however, who knows?
Am 7. März 1968 kommt dann wieder Don DeMichael mit ***** für Expression, der ersten posthumen Rezension…
--
.