Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Blue Note – das Jazzforum › David Murray › Antwort auf: David Murray

soulpope "Ever Since The World Ended, I Don`t Get Out As Much"
Registriert seit: 02.12.2013
Beiträge: 56,509
gypsy-tail-wind Zum Unterschied von Live vs. Studio steht auch was von Murray selbst im Booklet, was ich ganz interessant finde (auch etwas trivial, drum hab ich’s gestern nicht gleich abgetippt): „On stage, he notes, ‚if you make a mistake, you have to make that mistake sound beautiful. By the time you get into the studio and can hear everything back, you say, oh, o.k., I’ve been doing that wrong all this time. So let’s get used to doing that right. Here the trio had the opportunity to hear what we’d done, what we got used to doing. Wo we said: let’s flip that.’“ The result shows the intuitive level of understanding achieved. Having reached in his mid-60s a level of technical mastery where a musician ‚can play every note he hears,‘ Murray saw this pianoless trio as not just a way to keep the notes flowing, but a catalyst for total freedom: that rare configuration that allows him to deliver, through the saxophone, ‚my most free expression of myself.’“ ….
Ja, hab’s gelesen und fand das tlws. eher missverständlich („make the mistake sound beautiful“, da musste ich schon ein wenig schmunzeln) …. das Trioformat jedenfalls eine Lupe der Durchhörbarkeit ….
--
"Kunst ist schön, macht aber viel Arbeit" (K. Valentin)