Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Blue Note – das Jazzforum › Das Piano im Jazz › Antwort auf: Das Piano im Jazz

soulpope "Ever Since The World Ended, I Don`t Get Out As Much"
Registriert seit: 02.12.2013
Beiträge: 56,509
gypsy-tail-wind
Keith Jarrett, who told me that Paul Bley was, “Sort of like Ahmad with certain kinds of drugs.” Ahmad Jamal’s biggest hit was the D-major dance “Poinciana,” a bland old standard given immortality by Jamal’s rich jazz harmony and the drummer Vernel Fournier’s fresh take on a New Orleans second-line beat. Paul Bley’s recordings of Carla’s famous melody “Ida Lupino” have a G-major dance with a new kind of surreal perspective. When comparing “Poinciana” and “Ida Lupino” back to back, Jarrett’s comment—“certain kinds of drugs”—makes sense.
Was auch immer die Assoziation von Keith Jarrett befeuert haben mag ….
--
"Kunst ist schön, macht aber viel Arbeit" (K. Valentin)