Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Blue Note – das Jazzforum › Jazz Reissues
-
AutorBeiträge
-
ceterum censeo: was mich an dieser neuen Box-Tendenz nervt ist, dass treue Kunden, die einiges schon gekauft haben und besitzen mit Extras quasi geködert werden, als lebensverlängernde Massnahme für Sony herzuhalten.
Man erinnere sich: seit ca. 2004 kam von Sony kein einziger Jazz Reissue mehr heraus (mit der Ausnahme von einigen Miles Davis CDs – nicht mal mehr von Ellington folgte etwas nach „Festival Session“, „Piano in the Fore-“ und „…Background“ und ein paar anderen).
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaHighlights von Rolling-Stone.deNeu auf Netflix: Die wichtigsten Filme im Mai 2025
Neu auf Netflix: Die Serien-Highlights im Mai 2025
Amazon Prime Video: Die wichtigsten Neuerscheinungen im Mai
Neu auf Disney+: Die Film- und Serien-Highlights im Mai
Netflix: Das sind die besten Netflix-Serien aller Zeiten
Ben E. King: 7 große Songs des „Stand By Me“-Sängers
Werbungredbeansandricedenke, da spielten ein paar Sachen zusammen… Leute, die die Mosaic Box und die Stepping Stones CD haben, fragen sich natürlich, ob sie 50 Euro für ein paar zusätzliche Tracks von Stepping Stones ausgeben wollen; dann spukte Woody Shaw III persönlich durch den Thread und benahm sich ein bißchen seltsam (denn, da er nicht sagen wollte, wer er ist, wirkte er wie ein seltsam unfreundlicher street team repräsentant von Sony); und dann waren die Leute ein bißchen schlecht gelaunt, wie das in Foren gelegentlich passiert, wenn es draußen dunkel wird
:lol:
Da ich davon nur wenige besitze, stört es mich nicht besonders. 50 Euro wird man wohl nicht bezahlen müssen, eher die Hälfte.
Ach, das war Woody Shaw III, ich dachte auch, es handle sich um einen Sony-Vertreter.
--
Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.Schein eine recht coole Seite zu sein,haben schöne Angebote.
--
gypsy tail windHab das Set heute erhalten, noch nicht reingehört, aber es sieht sehr toll aus!
Eigentlich wäre damit auch die etwas gar bunt gemischte „Stan Getz and the Cool Sounds“ hinfällig, da vier Stücke von den West Coast Sessions stammen, die Verve schon vor einigen Jahren in einem tollen 3CD-Set (mit einigem unveröffentlichtem Material) neu aufgelegt hat, und der Rest (die Session mit Fruscella, das Quartett mit Jimmy Rowles und Max Roach, sowie ein paar Stücke von den „Interpretations“ Sessions mit Bob Brookmeyer und John Williams) in diesem neuen Set zu finden ist.Leider ist da ein Fehler unterlaufen und das neue Set enthält statt der Studio-Version von „Flamingo“ (die eben auf „Stan Getz & the Cool Sounds“ zu finden ist) die Live-Version von „Stan Getz at the Shrine“. Mal sehen, ob Hip-O-Select sich zum Problem äussert und allenfalls Ersatz für die dritte CD liefert.
Mehr dazu hier.Hip-O-Select haben das einigermassen richtiggestellt, indem sie die Studio-Version von „Flamingo“ kostenlos als MP3 anbieten:
http://www.hip-oselect.com/scr.public.product.asp?product_id=FE6C05C9-AC22-4B14-89C0-036CDB30B163&cat_id=D1A76E84-C7EF-42B5-A176-D09C914BB38D--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaVon Miles erscheint demnächst eine weitere überflüssige Box:
http://www.amazon.com/Perfect-Miles-Davis-Collection-Albums/dp/B005ELZNH0/
Die folgenden werden dann heissen: „The Imperfect Collection“, „The Plusquamperfect Collection“ etc. Ich warte auf die französische „Collection subjonctif“, alles andere hat für mich keinen Reiz mehr--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaNext in line von Miles… diesmal interessant – ich besitze zwar die CD-Box, aber all das auf DVD zu besitzen, wäre natürlich auch schön:
This historically important 10 DVD set captures all of Miles Davis performances at the renowned Montreux Jazz Festival between 1973 and 1991, the last being less than three months before his death. It is an unparalleled archive of live Miles Davis performances and is now being released on a visual format for the first time ever. Although many tracks are repeated across the years the concerts are strikingly individual with extensive improvisation and frequent rearrangements. The final concert from 1991 sees Miles Davis paying tribute to his collaborator and close find Gil Evans who had died in 1988. With Miles philosophy of never look back it was extraordinary that he would agree to perform such a show and it was a truly unique occasion captured here for posterity. Miles Davis is undeniably one of the most important and successful jazz figures of the 20th century. This unrivalled DVD box set of his live performances at Montreux is a release to be truly cherished. Bonus Features On disc one there are full interviews with Claude Nobs, Carlos Santana and Herbie Hancock plus shorter interviews about Miles Davis with Monty Alexander, Helen Merrill, Betty Carter, Charlie Haden, Gil Goldstein, Stanley Clarke, Jean Luc Ponty and Al Di Meola and Michel Petrucciani.
http://www.amazon.co.uk/Miles-Definitive-Montreux-Collection-1973-1991/dp/B005EX5Y7M/
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaWir hatten’s hier schon mal von dieser angekündigten monströsen Box… weitere Details sind jetzt bekannt geworden:
https://tonybennett.com/pre_order_collection.phpOne of the best measures of true musical talent is not simply the ability to remain popular as the years go by, but to continue to create vital music that people want to hear. Tony Bennett is one of those rare artists. Debuting as a recording artist in 1950, he has continued to create best-selling music up through the present day: an unbroken timeline of more than 60 years.
Tony Bennett’s impact can be measured in a number of ways; he has sold over 50 million records worldwide, garnered 15 Grammy awards, and been named an NEA Jazz Master and a Kennedy Center Honoree. In the late ‘80s and early ‘90s, when most singers of his generation were retiring, Bennett’s career exploded as he was embraced by the MTV generation – performing alongside many of the day’s most contemporary stars. “[Bennett] has steadfastly remained the embodiment of heart in popular music,” wrote the New York Times in 2006.
This year Tony Bennett turns 85 years old and to celebrate this, Sony Music presents an unprecedented box set collection, TONY BENNETT: The Complete Collection.
FIRST-EVER COMPLETE CAREER-SPANNING DELUXE BOX SET
– 73 CDs – Contains ALL original albums in replicas of original LP jackets PLUS NEVER-BEFORE-HEARD RARITIES
– 3 DVDS – Featuring Never Before Released Tony Bennett Sings With The London Philharmonic Orchestra
– 250 PAGE BOOKLET with RARE photos, original album notes, sketches and an essay by TonyBOX SET OVERVIEW:
Between 1952 and 1972, and then 1986 to the present day, Tony Bennett recorded an astounding 52 albums for the Columbia, CBS, and Sony labels – all of which now fall under the umbrella of Sony Music. This extensive box set brings together six decades of music, including the 11 albums he recorded for other labels, making this the first true complete albums collection. The box will also gather Bennett’s non-album singles from the ‘50s and feature an array of rarities, outtakes and other delights – including his very first recording, an Army V-Disc of “St. James Infirmary Blues.” Also included is the never-before-released Live At The Sahara: From This Moment On – an incredible document of Bennett’s Las Vegas debut in 1964. The box also includes 3 DVDs, including the classic 1994 MTV Unplugged, the award-winning 2006 Rob Marshall-directed NBC special and the Never before released, Tony Bennett Sings with The London Philharmonic Orchestra.
These albums define the essence of Bennett’s career, and this exquisite collection includes such historic highpoints as:
1955: The famous Cloud 7 album that marked Bennett’s transition from being primarily a singles star to a full-fledged artist capable of album-length statements. At the age of 30 and after years of pushing, he was finally allowed to make the 12” recording he desired; a consistently soft, late-night mood pervades this classic.
1957: The Beat of My Heart was another winner for Bennett, his third album, matching his voice with such percussion masters as Art Blakey, Chico Hamilton and Candido.
1959: In Person! Bennett’s aborted live debut recording resulted in this studio album that features him in the august company of Count Basie and his Orchestra, then at the top of their game.
1962: I Left My Heart in San Francisco – the album that included the Top 5 single that helped launch Bennett from the confines of being a jazz/cabaret balladeer to a pop stylist on a par with Frank Sinatra or Dean Martin.
1963: I Wanna Be Around… generated two Top 20 hits — „The Good Life“ and the title track – and firmly established Bennett’s as a mainstream star.
1968: Snowfall still stands as one of the rare Christmas albums that – tune by tune – rises above its novelty aspect and is as musically consistent as a five-star, non-seasonal recording.
1975: Tony records with legendary jazz pianist and arranger Bill Evans for Fantasy Records.
1986: Bennett’s return to Columbia after a fourteen-year hiatus yielded The Art of Excellence, a collection of old and newer standards that lived up to its title, and became a best-seller.
1992, 1993: Perfectly Frank and Steppin’ Out were Bennett’s sincere and worthy tributes to two of his stylistic mentors – Frank Sinatra and Fred Astaire (respectively); they both went gold and garnered back-to-back Grammy awards.
1994: MTV Unplugged was the album that introduced Bennett to an entirely new generation, which he won over without changing a single personal or musical aspect: still the same tuxedo, still the same standards from the Great American Songbook.
2001: On the heels of two more award-winning tributes – one to Billie Holiday and the other to Duke Ellington – Bennett released Playin’ With My Friends, a collection of duets with such pop, rock and R&B stars as Ray Charles, Billy Joel, Stevie Wonder, Diana Krall, Bonnie Raitt, and others.
2006: Duets: An American Classic managed to outshine Bennett’s previous album of one-to-one meetings, with a wider stylistic range and added star-power, including Elton John, Sting, the Dixie Chicks, Tim McGraw, George Michael, and others.
2011: Duets 2, the fantastic follow-up to his ’06 release, continues to prove his revered position among his global superstar peers.--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaWes Montgomery
Movin: The Complete Verve RecordingsA lavish box set celebrating the late Wes Montgomery, Movin’: The Complete Verve Recordings, includes all eight of the legendary guitarist’s Verve albums in one sleek, 5-CD package. Included are Movin’ Wes, Bumpin’, Smokin’ At The Half Note, Goin’ Out Of My Head, Tequila, California Dreaming, and the Jimmy Smith collaborations Wes & Jimmy: The Dynamic Duo and Further Adventures of Jimmy Smith and Wes Montgomery, as well as rare alternates and session outtakes. Housed in a beautiful 7-3/8” square box—the same as the acclaimed Verve Select packages featuring Ella Fitzgerald, Oscar Peterson, Stan Getz, et al.—Movin’ honors Montgomery’s pioneering jazz-crossover performances.
Montgomery made his reputation as a versatile, soulful guitarist, playing supple lines with his thumb, and in 1964 he signed with Verve, where Creed Taylor, a leading light of commercial jazz who previously had created Impulse! Records, produced him. “Though Taylor didn’t consciously set out to turn Montgomery into a jazz-pop avatar,“ writes Marc Myers in the box set’s extensive liner notes, “the guitarist proved that jazz interpretations of radio hits could sound as passionate and as honest as those delivered by any teen idol… the albums in this box set document the ‘Birth of the Mod’—the beginnings of what would become known as jazz-pop fusion.”
Montgomery’s albums feature a variety of smart, savvy covers and originals that use various arrangers, including Johnny Pate, Don Sebesky, Oliver Nelson and Claus Ogerman. “Goin’ Out Of My Head” is one of the covers, a surprisingly rich version of a hit by Little Anthony & the Imperials that hit the pop charts and won a Grammy®. And Montgomery’s amazing guitar playing is epitomized by the classic live-and-studio album Smokin’ At The Half Note, in which he’s backed by the Wynton Kelly Trio. The full set, edited from the original LP release, and the complete paired studio recordings are included in the collection, as well as the overdubbed versions issued by Verve after Montgomery’s unexpected death at age 45.Liner notes by author Marc Myers tell the terrific story of Montgomery and his jazz-pop ascendance. (Myers also wrote essays for Verve Select releases by Dinah Washington and Ella Fitzgerald.) Enhancing the legacy are quotes from guitarists Pat Metheny, Russell Malone, Mark Whitfield and Derek Trucks, who pay their debt to Montgomery’s trailblazing Verve career. Also included in the package are detailed annotations, rare photographs and faithful reproductions of original album artwork.
Disc 1, tracks 1-11: Movin’ Wes
Disc 1, tracks 12-19: Bumpin’
Disc 1, tracks 20-22: Bonus Tracks
Disc 2, tracks 1-5: Smokin’ At The Half Note
Disc 2, tracks 6-11: Bonus Tracks
Disc 3, tracks 1-9: Goin’ Out Of My Head
Disc 3, tracks 10-17: Tequila
Disc 3, tracks 18 & 19: Bonus Tracks
Disc 4, tracks 1-10: California Dreaming
Disc 4, track 11: Bonus Track
Disc 4, tracks 12-16: Jimmy & Wes: The Dynamic Duo
Disc 5, tracks 1-6: Further Adventures of Jimmy Smith and Wes Montgomery
Disc 5, tracks 7-14: Bonus tracksHip-O verkauft das Ding für 100$ – mal sehen, wie der Preis sich entwickelt, hätte ich schon ganz gerne, auch wenn ich schon diverse einzelne CDs habe.
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaFür 20 Euro würde ich es mir überlegen. Ansonsten reichen mir die etwa zehnmal besseren Riverside-Recordings.
--
Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.nail75Für 20 Euro würde ich es mir überlegen. Ansonsten reichen mir die etwa zehnmal besseren Riverside-Recordings.
Hip-O ist nunmal nicht im Markt der Billig-Boxen… aber mir geht’s an sich recht ähnlich. Allerdings ist die Half Note Aufnahme (am vollständigsten auf „Impressions: The Jazz Sides“, einem 2CD-Set, zu hören) so gut wie die besten von den Riverside-Sessions!
Und das erste Album mit Jimmy Smith ist ebenfalls sehr schön. Das zweite kenne ich bisher nur auszugsweise (einige Stücke aus den Sessions sind ebenfalls auf „Impressions“ zu finden).--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaDas Wes Montgomery Verve-Set scheint (wie schon das an sich supertolle Getz-Set) nicht perfekt zu sein – ein Bekannter hat sich das mal genauer angeschaut und hier berichtet – in Kürze:
I’m reconsidering – comparing the track lists linked above showed there might be a track missing on this set – I’m shocked!
The posthumous Willow Weep For Me LP included a live version of Four On Six (running 9:30 as compared to the 6:43 of the studio version) that was reissued on the double CD The Verve Jazz Sides – but I cannot find this on the box set track lists …
That twofer CD also included a second, re-edited version of The Surrey with the fringe on top which is a minute longer. And, IIRC, a Wynton Kelly trio track, Blues on Purpose, also belongs to these sessions.
…
I looked into the data of the Half Note recordings and it’s a discographical mess. Obviously Creed Taylor was dissatisfied with the sound of the live recordings, that may have been the main reason why he had Wes and the Wynton Kelly Trio record three studio tracks a couple of months after the club date. The first LP Smokin‘ At The Half Note released these three and only two live tracks. The next LP Willow Weep For Me released four more, but with overdubbed orchestra to veil the inferior sound, and four unreleased studio tracks from previous sessions. More unreleased live tracks and the first two and the four without overdubs later appeared on the Verve twofer The Small Group Recordings and two Japanese Smokin‘ At The Half Note LPs (vol. 1 & 2 – the four studio tracks from the Willow Weep For Me LP plus four more unreleased tracks were on another Japanese LP release Just Walkin‘). All of these plus a re-edited version of The Surrey With The Fringe On Top (radio announcements were removed etc. on the initially released version) were included on the Verve double CD The Verve Jazz Sides.
Listening to the Half Note tracks it is not hard to understand why Taylor was not happy with the audio quality … often the guitar is too low in the mix, etc.Der vollständige Titel der erwähnten Doppel-CD lautet: „Impressions: The Verve Jazz Sides“ (1995 erschienen).
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaEs war soweit ich weiss mal eine Mosaic-Box mit den Felsted-Aufnahmen geplant, die leider nie zustande kam. Jetzt hat Solar ein 5CD-Set zusammengestellt, das die folgenden Alben enthält:
Rex Stewart – Rendezvous with Rex
Dicky Wells – Bones for the King
Dicky Wells – Trombone Four-in-Hand
Earl Hines/Cozy Cole – Earl’s Backroom / Cozy’s Caravan
Buster Bailey – All About Memphis
Budd Johnson – Blues à la Mode
Buddy Tate – Swinging Like Tate
Coleman Hawkins – The High and Mighty Hawk
Billy Strayhorn – Cue for SaxophoneSieht toll aus, fraglich ist wie immer bei solchen Labels die Qualität, aber die Neugierde meinerseits wird wohl über die Bedenken siegen…
Mehr Infos zum Label hier:
http://www.jazzdiscography.com/Labels/felsted.htmDie spannendste Veröffentlichung des Labels – und nicht in der obigen Box – ist vielleicht das alternative Album mit der Musik von „The Connection“ (unter Howard McGhees Namen, später unter Redds bei Boplicity). Die anderen Namen der 7500er Serie sind mir – von Jimmy Eckstine abgesehen – allesamt völlig unvertraut.
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaWer keine Angst vor mainstream-swing hat, soll da getrost zugreifen. Die Sachen swingen unglaublich. Ich habe die Hawkins-, Rex Stewart-, Hines/Cole- und Buddy Tate-LPs. Und die „gehen gut ab“.
Die einzige „modern“-LP von Felsted, die ich kenne, ist THE CONNECTION. Vielleicht paßte sie musikalisch nicht in das set.AFFINITY hat eine Menge davon als LP herausgebracht, die britischen und amerikanischen Erstauflagen sind recht schlecht zu bekommen.
In Japan sind die Sachen (komplett??) auch erschienen, aber davon ist auch nur sporadisch auf ebay was zu finden.
Insgesamt nicht schlecht, wenn die Qualität stimmt.--
Die Qualität ist eben das Fragezeichen… ich hab von diesen Sets bisher das Quincy Jones Live-Set (tolle Ergänzung zum Mosaic und wohl zumindest teilweise ab anderen CDs geklaut und nicht ab Vinyl), über das Mingus-Set (die 1961er Birdland Broadcasts) hab ich gutes gehört und ein Kollege hat auch noch das Red Garland Set, muss mal nachfragen, was er dazu meint (er ist aber noch viel weniger audiophil als ich).
Bei Felsted wären wohl Original- oder Japan-LPs der beste/einzig richtige Weg. Affinity LPs sind oft ja auch nicht gerade das gelbe vom Ei, oder?
Ich bin jedenfalls an diesem Set sehr interessiert, die Musik kenne ich noch fast gar nicht und ich mag solche Mainstream-Sessions aus den 50ern sehr (z.B. das „Columbia Small Group Swing Sessions“ Mosaic-Set oder das, was ich bisher von den „Stanley Dance“ Sessions so gehört habe… so heissen die bei Lonehill heute, weiss da in den meisten Fällen nicht mal, wo die Aufnahmen – Hawkins, Budd Johnson, Dicky Wells – zuerst erschienen sind).
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #163: Neuentdeckungen aus dem Katalog von CTI Records (Teil 2), 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaDiese sessions erinnern mich ein wenig an die THE BIG CHALLENGE, THE BIG REUNION und DEDICATED JAZZ auf Jazztone, meist unter Rex Stewart gelistet. Gute Solisten, gute Musik – nur der Stil eigentlich nicht mehr ganz zeitgemäß. Aber die Musik macht ziemlich viel Spaß.
Wobei – ich kenne ja nur die paar LPs von Felsted. Kann bei den „fehlenden“ anders sein, auch wenn ich das nicht glaube.
Auf jeden Fall werde ich mir die Box vormerken, denn die Dickie Wells-Platten sind sicher auch hörenswert und die habe ich ja nicht im Bestand. Auch wenn das eigentlich noch nicht ganz meine Musik ist – aber Vic Dickenson war dabei, und den finde ich einfach großartig.--
-
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.