Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Blue Note – das Jazzforum › Jazz-Neuerscheinungen (Neuheiten/Neue Aufnahmen)
-
AutorBeiträge
-
vorgartenwieso?
Die Stücke am Anfang sind keinesfalls schlechter.
Aber es hätte dann wohl eine DoCD werden müssen.--
Free Jazz doesn't seem to care about getting paid, it sounds like truth. (Henry Rollins, Jan. 2013)Highlights von Rolling-Stone.deMichael Hutchence: Das letzte ROLLING-STONE-Interview vor seinem Tod
„Der Exorzist“: Ein Schock, von dem sich das Kino nicht erholte
„Out Of Time“ von R.E.M.: Plötzlich Superstars
„The Walking Dead“: Die besten Songs aus der Zombie-Serie
Das sind die ältesten noch lebenden Schauspielerinnen und Schauspieler
Queen: Was macht eigentlich Bassist John Deacon?
WerbungasdfjklöVorbilder hin, Vorbilder her….
Mir gefällt die neue Platte von Halsall sehr gut!
Angenehm zu hören ist sie allemal, ob im Café oder anderswo.
--
„Etwas ist da, was jenseits der Bedeutung der Worte, ihrer Form und selbst des Stils der Ausführung liegt: etwas, was direkt der Körper des Sängers ist, und mit ein- und derselben Bewegung aus der Tiefe der Stimmhöhlen, der Muskeln, der Schleimhäute, der Knorpel einem zu Ohren kommt, als wenn ein und dieselbe Haut das innere Fleisch des Ausführenden und die Musik, die er singt, überspannen würde.“ (Roland Barthes: Die Rauheit der Stimme)gar nicht mitgekriegt, dass es eine neue Scheibe mit Ornette Coleman gibt (auch als LP zu haben):
New Vocabulary
A new collaboration by
Ornette Coleman – Alto Saxophone
Jordan McLean – Trumpet & Electronics
Amir Ziv – Drums
Adam Holzman – PianoMixed by Marc Urselli, Abe Seiferth (1, 10), and Amir Ziv (11)
Mastered by Dietrich SchoenemannArtwork by Michelle Bothe
Produced by Jordan McLean & Amir ZivSpecial thanks to:
Bill T. Jones, Reggie Workman, Maggie Gyllenhaal, Joel Segel, Jac Holzman, Martin Mueller, Peter Sarsgaard, Kenwood Dennard, Bill Kirchner, Easy Partners, Shelly Joy, David Read, Laurel Angrist, Angelina Mike, Justin Stern, Peter Strunsky, and Gadi Shorr.http://systemdialingrecords.com/market/albums/new-vocabulary/
Und schön, dass Maggie Gyllenhall Ornette mag:
Maggie GyllenhallOne day, we went over to her house for brunch, and afterward I was going to see Ornette Coleman, who’s a big jazz musician. I wasn’t that into Coleman, but he’s one of my husband’s favorites. Emma was so shocked that I was going out that night on a date with my husband, but Peter really wanted to go. The concert was awesome, and I hadn’t been out that late.
http://www.newsweek.com/maggie-gyllenhaal-balancing-motherhood-and-filming-65167
Hier gibt’s einen längeren Text zum Album:
http://darkforcesswing.blogspot.ch/2014/12/ornette-coleman-and-new-vocabulary-old.html--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaAber die ist noch nicht raus, oder?
--
How does it feel to be one of the beautiful people?ClauAber die ist noch nicht raus, oder?
Doch, seit Dezember, wie es scheint. Bestellen kann man sie jedenfalls, werde ich Ende Monat wohl machen.
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba@ Gypsi Danke für den Hinweis …
--
kann jemand was zum sound der bill evans trio complete village vanguard recordings 1961 vinyl sagen?
wurden original bänder verwendet?
--
Lamentkann jemand was zum sound der bill evans trio complete village vanguard recordings 1961 vinyl sagen?
wurden original bänder verwendet?
Ja – und nein:
The performances and the audience reaction, much of which had been either edited or faded out have been restored and sequenced in the original order. “The task,” according to Belmont, was to “…find the reels—if they existed—and try and make a reconstruction of everything that was recorded….to try to make the show flow as closely as possible to what had been recorded.”
Even the most committed analog diehard will understand that the only way to do this was in the digital domain, so the 4 LP set was strung together in ProTools. We all understand that, right?(den Teil über 44.1k/24 bit bitte ausblenden)
Wie der Artikel richtig betont, sollte es klar sein, dass es bei Veröffentlichungen zu denen es keine Mastertapes gibt (also Veröffentlichungen, die nicht Alben reproduzieren sondern Sessions), nicht möglich ist, ohne digitales Equipment zu arbeiten. Es ist vielleicht theoretisch möglich, aber nicht praktikabel und nicht bezahlbar.
Der Sound der CD-Ausgabe ist übrigens toll.
--
Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.Ja, die kleine 3CD-Box klingt in der Tat gut!
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaNeben der wirklich tollen Charles Lloyd-Veröffentlichung auf Blue Note, die soeben erschienen ist bin ich doch etwas gespannt auf Kamasi Washingtons dreistündiges Werk „The Epic“, auch wenn das durchaus überambitioniert werden könnte. Klingt ja irgendwie auf dem Papier sehr danach.
BrainfeederThe story begins with a man on high. He is an old man, a warrior, and the guardian to the gates of a city. Two miles below his mountainous perch, he observes a dojo, where a group of young men train night and day. Eventually, the old man expects a challenger to emerge. He hopes for the day of his destruction, for this is the cycle of life.
Finally the doors fly open and three young men burst forth to challenge the old master. The first man is quick, but not strong enough. The second is quick, and strong, but not wise enough. The third stands tall, and overtakes the master. The Changing of the Guard has at long last been achieved.
But then the old man wakes up. He looks down at the dojo and realizes he’s been daydreaming. The dojo below exists, but everyone in training is yet a child. By the time they grow old enough to challenge the old man, he has disappeared.
This is, in essence, both a true story and a carefully constructed musical daydream, one that will further unfold in May of 2015, in a brazen release from young Los Angeles jazz giant, composer, and bandleader Kamasi Washington. The Epic is unlike anything jazz has seen, and not just because it emanates from the boundary-defying Brainfeeder, which isn’t so much a label in the traditional sense as it is an unfurling experiment conducted by the underground producer Flying Lotus who has featured Washington on his albums Cosmogramma and You’re Dead!.
The Epic is a 172-minute, three-volume set that includes a 32-piece orchestra, a 20-person choir, and 17 songs overlaid with a compositional score written by Washington. Pulsing underneath is an otherworldly ten-piece band, each member of which is individually regarded as among the best young musicians on the planet – including bassist Thundercat and his brother, drummer Ronald Bruner Jr., bassist (yes, there are two) Miles Mosley, drummer Tony Austin (of course there are two), keyboard player Brandon Coleman, pianist Cameron Graves, and trombonist Ryan Porter. Patrice Quinn’s ethereal vocals round out the ensemble.
The band are all from Los Angeles, mostly South Central, and its members – who call themselves variously “The Next Step” and the “The West Coast Get Down” – have been congregating since they were barely teenagers in a backyard shack in Inglewood. Washington, 32, has known Bruner since he was two. The rest met, at various stages, by the time they were in high school. The hours they have put into the music, playing together and practicing alone, total cumulatively in the tens of thousands.
“Nothing compares to these guys,” says Barbara Sealy, the former West Coast director of the Thelonious Monk Institute of Jazz, who has championed Kamasi and his compatriots from the beginning. “I challenge any group to go out on stage with them and see if they can keep up with it… Kamasi is at the top of his game, and only getting better.” “These young guys,” the rapper Common says, “remind me of why I love music.”And the story The Epic tells, without words but rather through some combination of magic, mastery, and sheer force of imagination, is the story of Kamasi Washington and the Next Step and their collective mission: to remove jazz from the shelf of relics and make it new, unexpected, and dangerous again. They seek to both honour and alter tradition: as The Epic’s opening track announces, they are the “Changing of the Guard”. The sound can be felt like flames, sometimes waving in the coziness of a fireplace, in other moments sweeping everything around like a backdraft. But Kamasi is always in control of the burning.
“He just plays the craziest shit, man. I mean, everything — the past, present, the future,” Flying Lotus says, whose family lineage includes one of Washington’s direct musical forebears, John Coltrane. “It’s hard to find unique voices in this music. Especially in jazz, more so lately, everybody is trying to do the same shit. I don’t want to hear ‘My Favorite Things’ anymore… What I am hearing is a leader among artists.”
--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos...atom
Neben der wirklich tollen Charles Lloyd-Veröffentlichung auf Blue Note, die soeben erschienen ist bin ich doch etwas gespannt auf Kamasi Washingtons dreistündiges Werk „The Epic“, auch wenn das durchaus überambitioniert werden könnte. Klingt ja irgendwie auf dem Papier sehr danach.Danke für den Hinweis. Ist die Charles Lloyd-Veröffentlichung so gut wie seine hervorragenden bis brillanten ECM-Alben der letzten Jahrzehnte?
Das Kamasi Washington-Album klingt sehr wahnsinnig.
--
Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.nail75Ist die Charles Lloyd-Veröffentlichung so gut wie seine hervorragenden bis brillanten ECM-Alben der letzten Jahrzehnte?
Welche sind das für dich? Das Duo-Album mit Higgins ist fraglos brillant, „Jumping The Creek“ ebenfalls. Sonst kenne ich mich bei Lloyd leider überhaupt nicht aus.
nail75Das Kamasi Washington-Album klingt sehr wahnsinnig.
Es führt aber wahrscheinlich kein Weg daran vorbei. Danke für den Hinweis, atom!
gypsy tail wind
New VocabularyA new collaboration by
Ornette Coleman – Alto Saxophone
Jordan McLean – Trumpet & Electronics
Amir Ziv – Drums
Adam Holzman – PianoHoly shit, warum hat diese Information nicht schon längst die Welt erschüttert? Auch wenn die Aufnahmen auf 2009 datieren, hatte ich eigentlich keine Hoffnung mehr, dass es nochmal neue Musik von Ornette geben könnte.
--
A Kiss in the DreamhouseNapoleon DynamiteWelche sind das für dich? Das Duo-Album mit Higgins ist fraglos brillant, „Jumping The Creek“ ebenfalls. Sonst kenne ich mich bei Lloyd leider überhaupt nicht aus.
„Creek“ ist klasse! Das Duo mögen die meisten ja nicht sehr, wie es scheint – mir gefällt es auch sehr gut. „Rabo de Nube“ als nächstes?
Napoleon DynamiteHoly shit, warum hat diese Information nicht schon längst die Welt erschüttert? Auch wenn die Aufnahmen auf 2009 datieren, hatte ich die Hoffnung schon lange aufgegeben, dass es nochmal neue Musik von Ornette geben könnte.
Es ist gut, aber die LP war verdammt teuer und kam schlecht verpackt mit einer gestossenen Ecke (für 60$ oder so eine verdammte Frechheit). Und nachdem ich mich zum Kauf der LP durchgerungen hatte, war die viel günstigere CD, die mir völlig gereicht hätte, plötzlich auch wieder erhältlich … so gesehen gesellt sich bei mir leider zur Freude über die Tatsache (neue Musik von Ornette) das Gefühl, von einem ziemlichen Dilettantenlabel abgezockt geworden zu sein.
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaNapoleon DynamiteWelche sind das für dich? Das Duo-Album mit Higgins ist fraglos brillant, „Jumping The Creek“ ebenfalls. Sonst kenne ich mich bei Lloyd leider überhaupt nicht aus.
Ich finde die Alben alle mehr oder minder gut, besonders aber das „ECM-Debüt“ „Fish Out Of Water“, von den Alben mit Higgins mag ich „Canto“ und „Hyperion With Higgins“ am liebsten. „Rabo De Nube“ ist auch sehr stark
Es führt aber wahrscheinlich kein Weg daran vorbei. Danke für den Hinweis, atom!
Sollte auch nichts derartiges andeuten.
@gypsy: Wo gibt es denn das Coleman-Album?
--
Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.nail75@gypsy: Wo gibt es denn das Coleman-Album?
Beim Label selbst – ob auch anderswo, wüsste ich nicht.
http://systemdialingrecords.com/market/albums/new-vocabulary/
(ob die wiederaufgetauchte CD ev. eine CD-R ist, weiss ich übrigens nicht, aber 20$ für eine CD-R wäre ziemlich frech – und jetzt, so sehe ich gerade, scheint es dafür die LP nicht mehr zu geben …)
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba -
Schlagwörter: Jazz, Neuheiten, Wadada Leo Smith
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.