Antwort auf: Funde aus dem Archiv (alte Aufnahmen, erstmals/neu veröffentlicht)

#10959279  | PERMALINK

imernst

Registriert seit: 16.08.2019

Beiträge: 405

Ursprünglich hatte ich mir die Eric Dolphy von Resonance nicht kaufen wollen. Hatte die Douglas Aufnahmen und vor sechs Jahren hatte ich eine Dolphy aus Japan importiert.

Recorded in New York, July 1st (1,2), July 3rd or 4th, 1963.

This Marshmallow release in its Historical Series features Eric Dolphy’s previously unreleased studio recordings from the so-called „Douglas Sessions,“ supposedly produced by Alan Douglas who was an A&R man for United Artists. Some materials from these sessions have been released over the years from several different labels, including the album Conversations from the FM label and Iron Man from the Douglas label.

Tracks 1 and 3-5 are previously unreleased alternate takes from these sessions, and Track 2 is a newly discovered tune that was supposedly „rejected“ and therefore thought to have been erased. The album opens with two stunning duo performances by Dolphy and bassist Richard Davis. Their interplay is intimate and at times telepathetic. „Iron Man“ and „Mandrake“ are played by a quintet featuring Woody Shaw on trumpet and Bobby Hutcherson on vibraphone. „Love Me“ is a searing alto sax solo performance by Dolphy.

Da ich mir nicht sicher war ob ich einen guten Teil der Extra Titel auf der Resonance VÖ mit der „Muses“ CD nicht schon abgedeckt hatte lies ich sie „links liegen“. Durchaus mit „schweren Herzen“ den wie für @dietmar_ war ‚Out To Lunch‘ eine entscheidende Entdeckung. Aber vor einigen Wochen entdeckte ich die 3xCD Edition für etwas unter 20 Euro, -,  und dann habe ich doch zugegriffen. Den meine bisherigen CDs waren auch von Charly etc. Bin aber noch nicht dazu gekommen einen Vergleich zwischen der Resonance Edition und der Marshmellow CD zu machen……..

--