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ich kram die bleach gleich nachher mal wieder raus.
un‘? cool oder cool?
ich mach sie jetzt an. cool?
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Werbungklar, hau rein. wird ein guter tag!
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Habt ihr eigentlich gewußt, dass Nevermind beim amerikanischen Stone damals nicht über *** 1/2 hinaus kam?
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Ich brachte meine Vergangenheit im Handgepäck mit. Ihre lagerte irgendwo im Container-Terminal. Als sie ging, benötigte ich einen Seemannssack.pah! stümper!
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Waren sogar nur ***, wie ich gerade feststelle. Anbei das Original-Review
THE ROLLING STONE REVIEW – NIRVANA NEVERMIND
Despite the hand-wringing the fanzines do each time an indie-rock hero signs a major-label deal, righteous postpunk stars from Hüsker Dü to Soundgarden have joined the corporate world without debasing their music. More often than not, ambitious left-of-the-dial bands gallantly cling to their principles as they plunge into the depths of commercial failure. Integrity is a heavy burden for those trying to scale the charts.
Led by singer-guitarist Kurt Cobain, Nirvana is the latest underground bonus baby to test mainstream tolerance for alternative music. Given the small corner of public taste that nonmetal guitar rock now commands, the Washington State trio’s version of the truth is probably as credible as anyone’s. A dynamic mix of sizzling power chords, manic energy and sonic restraint, Nirvana erects sturdy melodic structures – sing-along hard rock as defined by groups like the Replacements, Pixies and Sonic Youth – but then at-tacks them with frenzied screaming and guitar havoc. When Cobain revs into high punk gear, shifting his versatile voice from quiet caress to raw-throated fury, the decisive control of bassist Chris Novoselic and drummer Dave Grohl is all that keeps the songs from chaos. If Nirvana isn’t onto anything altogether new, Nevermind does possess the songs, character and confident spirit to be much more than a reformulation of college radio’s high-octane hits.
Nirvana’s undistinguished 1989 debut, Bleach, relied on warmed-over Seventies metal riffs, but the thrashing Nevermind boasts an adrenalized pop heart and incomparably superior material, captured with roaring clarity by coproducer Butch Vig. Cued in with occasional (and presumably intentional) tape errors, most of the songs – like „On a Plain,“ „Come as You Are“ and „Territorial Pissings“ – exemplify the band’s skill at inscribing subtlety onto dense, noisy rock. At the album’s stylistic extremes, „Something in the Way“ floats a translucent cloud of acoustic guitar and cello, while „Breed“ and „Stay Away“ race flat-out, the latter ending in an awesome meltdown rumble.
Too often, underground bands squander their spunk on records they’re not ready to make, then burn out their energy and inspiration with uphill touring. Nevermind finds Nirvana at the crossroads – scrappy garageland warriors setting their sights on a land of giants.
IRA ROBBINS
(RS 618 – Nov. 28, 1991)PS: Man findet auf der Homepage des amerikanischen Rolling Stone übrigens so ziemlich alle Plattenbesprechungen der letzten Jahre. Ist ja mal ne Idee für die hiesige Homepage, obwohls wohl ne tierische Arbeit wäre.
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Ich brachte meine Vergangenheit im Handgepäck mit. Ihre lagerte irgendwo im Container-Terminal. Als sie ging, benötigte ich einen Seemannssack.. …the decisive control of bassist Chris Novoselic and drummer Dave Grohl is all that keeps the songs from chaos.
jupp, mich hat das auch immer gestört.
Too often, underground bands squander their spunk on records they’re not ready to make, then burn out their energy and inspiration with uphill touring. Nevermind finds Nirvana at the crossroads – scrappy garageland warriors setting their sights on a land of giants.
irren ist also doch nicht nur männlich. puh, glück gehabt.
obwohl sie mit dem touring ja nicht wirklich daneben lag…--
bleach ***
nevermind *****
incesticide ***1/2
in utero ****
mtv unplugged in ny *****nirvana – keine Wertung, fast alles bekannt gewesen
„You know you’re right“ als Song bekommt nur **, ist nicht der große Wurf!
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LARS ist nur eine Abkürzung: Like A Rollin' Stone„You know you’re right“ als Song bekommt nur **, ist nicht der große Wurf!
Exakt meine Meinung. Er fällt auf der Best of allerdings auch nicht negativ auf.
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Ich brachte meine Vergangenheit im Handgepäck mit. Ihre lagerte irgendwo im Container-Terminal. Als sie ging, benötigte ich einen Seemannssack.Nevermind ****
MTV Unplugged ***1/2
From The Muddy Banks Of The Wishkah ***--
"All I need is a big surfboard and a piano."„You know you’re right“ als Song bekommt nur **, ist nicht der große Wurf!
Exakt meine Meinung. Er fällt auf der Best of allerdings auch nicht negativ auf.
Auch, wenn ich inzwischen feststellen musste, dass ich mehr oder weniger der einzige bin: finde den Song ziemlich gut!
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Nevermind – *****
In Utero – ****
Unplugged – *****
incesticide – ****
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[indent] Life is Art. Art is Life. But have you met my wife? (Robert Forster) [/indent][/color]bleach * * *
nevermind * * * 1/2
in utero * * *--
nevermind ***1/2
unplugged ****--
The Good Times Are Killing Me@dagobert
hab bleach versucht. cool aber eintönig. hab nach 5 songs aus gemacht. weiß nicht.--
„You know you’re right“ als Song bekommt nur **, ist nicht der große Wurf!
Exakt meine Meinung. Er fällt auf der Best of allerdings auch nicht negativ auf.
Auch, wenn ich inzwischen feststellen musste, dass ich mehr oder weniger der einzige bin: finde den Song ziemlich gut!
Nö, ich mag ihn auch :twisted:
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Schlagwörter: Kurt Cobain, Nirvana
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