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ich weiss nicht, warum die Dolphy Series „Dolphy“ heisst, aber das scheint einfach ein Oberbegriff für die Serie von Strata East Alben zu sein, die Clifford Jordan produziert hat (s. hier), und vermute dass es sich wirklich um die genannte Session handelt mit 2 Solo und 4 Quartet Tracks (Nessa hat auf .org die drei anderen Musiker auch nochmal genannt gehabt)).
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.Highlights von Rolling-Stone.deDies sind die 10 Lieblingsalben von Marianne Faithfull
Warum das „Dschungelcamp“ niemals langweilig wird
John Lennon schrieb sich mit „Help!“ den Beatles-Kummer von der Seele
G3: Joe Satriani, Steve Vai und Eric Johnson im ROLLING-STONE-Interview
Dire Straits und „Brothers In Arms“: Gitarre in den Wolken
Alle Alben von Paul McCartney im Ranking
Werbungauf organissimo hat der grosse jsngry noch einmal daran erinnert, um was für eine essentielle Veröffentlichung es sich hier handelt…
That’s why I quit smoking & drinking, doing recreational substances, and started downloading hopelessly obscure records from disapproved sources, so that when it costs $22 to find out how good a session with Clifford Jordan, Don Cherry, Wilbur Ware, & Ed Blackwell is, I ain’t gotta worry about did I spend my money wisely or not.
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.die Tracklist gibt es jetzt auch
1 Mod House 5:46
2 Symphony for Junior 10:10 – bass solo
3 Wilbur’s Red Cross 8:19
4 A Real Nice Lady 7:32
5 For Frazier, Felicia, Veneida and Bernard 7:24
6 By Myself 7:42 – bass solo
7 Mod House alt 2:46
8 For Frazier, Felicia, Veneida and Bernard alt 7:35
9 Wilbur Reflects 5:14ie die oben genannten Tracks mit zum Teil neuen Namen, zwei alternates und einem ominösen letzten Track…
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.schöner Blogpost zu Bebop jenseits der großen Städte (und der ganze Blog inklusive links verlinkte Schwesterseiten ist hübsch, kannte ich noch nicht)
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.Für Ende Januar angekündigt, als CD oder LP :sonne:
Die Aristokratentochter ist eine Ikone der französischen 68er und war mit Wilen verheiratet.
Fin 1968, en effet, j’ai quitté Paris et la profession de mannequin pour voyager en Afrique avec mon compagnon, Barney Wilen, musicien de jazz. Une aventure fantastique. A notre retour, Barney a sorti un disque mêlant jazz et musique africaine. Moi, je chantais et j’écrivais les paroles. Après un autre séjour au Niger, nous nous sommes installés à Monaco.
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"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #159: Martial Solal (1927–2024) – 21.1., 22:00; #160: 11.2., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba:sonne: und tolles cover (hier ist ihr youtube-kanal, vor allem wg den älteren uploads…)
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.Die nächsten Veröffentlichungen in TCBs Swiss Radio Days Reihe sieht wieder spannend aus. Grässliche Cover einmal mehr, aber mehr Jazz von Cole und mehr Jordan sind immer Grund zur Freude!
TCB 02332
Swiss Radio Days Jazz Series
Volume 33
Nat ‚King‘ Cole – Quincy Jones and his Big Band
live recorded at Kongresshaus Zurich, May 1, 1960including Bonus track (17) : Interview with Nat ‚King‘ Cole by Lance Tschannen
As a singer, Nat ‘King’ Cole had a voice that enthralled audiences around the world for more than two decades and earned him success in the pop charts with a string of hit singles and albums on Capitol Records. What has remained underappreciated though, certainly among popular music fans, is that Nat was also an incredible jazz musician. His dexterity at the piano put him at the top of the critics’ and readers’ polls of magazines such as DownBeat who inducted him, posthumously, into the DownBeat Hall of Fame.
Nat’s incredible phrasing, timing and perfect pitch, were the very cornerstones of a vocal style born out of his prowess as a jazz musician.
On this rare and recently discovered concert recording from the archives of Swiss Radio, the balance between Nat’s pop and jazz output can be said to have been redressed. Jazz fans aplenty will be enthralled to hear the generous portions of Nat’s piano playing, and then equally enthralled by the added bonus of an all-star Quincy Jones Big Band in attendance. Whether in full-flight with the big band hanging on his coattails or in the intimacy of his trio, the performances captured on this CD are absolute treasures to be heard and appreciated, time and time again.TCB 02322
Swiss Radio Days Jazz Live Trio Concert Series – Volume 32Featuring:
Sahib Shihab, bs, recorded 1971
Art Farmer, flh, recorded 1977
Clifford Jordan, ts, recorded 1970Jazz Live Trio:
Klaus Koenig, p
Peter Frei, b
Alex Bally, dr; or
Peter Schmidlin, drThis is Volume 32 of the Swiss Radio Days Jazz Live Concert Series, featuring 3 great musicians of the post Be-bop area and guests of the Jazz Live Trio. The highlights of these 3 concerts were recorded in 1971 (Shihab), 1977 (Farmer) and 1970 (Jordan).
The live concerts at the radio studio in Zurich started in 1969 and took place regularly until 1984 and documented the intense situation in Jazz in Switzerland in this period.
http://www.tcb.ch/news.cgi?list=month|id¶m=January+2013&sort=r
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"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #159: Martial Solal (1927–2024) – 21.1., 22:00; #160: 11.2., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaGerade erst gesehen, weil ich wegen der Elton Dean’s Ninesense Doppel-CD mal wieder auf der Website war:
http://www.reelrecordings.org/trad_dads_dirty_boppers_and_free_fusioneers.phpSieht toll aus! Tracks von Mike Taylor, Henry Lowther/Lyn Dobson, John Stevens, Mike Osborne/John Surman, Joe Harriott, Amancio d’Silva mit Rendell/Carll, Gary Windo, Elton Deans „Just Us“, Lol Coxhill/Steve Miller und Graham Collier.
Die kompletten Angaben:
1. Mike Taylor Quintet “Phrygie”
Mike Taylor, piano; Dave Tomlin, tenor sax; Frank Powell, trumpet; Goudie Charles, bass; Randy Jones, drums2. Henry Lowther – Lyn Dobson Quintet “Scarpo”
Henry Lowther, trumpet; Lyn Dobson, tenor sax; Tony Hymas, piano; Harry Miller, bass; Joe Henry, drums3. John Stevens Seven “Number Three”
Alan Skidmore, tenor sax; Kenny Wheeler, flugelhorn; Chris Pyne, trombone; Mike Pyne, piano; Ron Mathewson, bass; John Stevens, drums4. Mike Osborne – John Surman Quartet “An Idea”
Mike Osborne, alto sax; John Surman, baritone sax; Harry Miller, bass; Alan Jackson, drums5. Joe Harriott Quintet “Shadow”
Joe Harriott, alto sax; Kenny Wheeler, flugelhorn; Pat Smythe, piano; Ron Mathewson, bass; Bill Eyden, drums6. Amancio D’Silva & Don Rendell – Ian Carr Quintet “Joyce County”
Amancio D’Silva, guitar; Don Rendell, tenor sax, Ian Carr, flugelhorn; Michael Garrick, harpsichord; Dave Green, bass; Trevor Tompkins, drums7. Gary Windo’s Symbiosis “Standfast”
Gary Windo, tenor sax; Mongezi Feza, pocket trumpet; Nick Evans, trombone; Steve Florence, guitar; Roy Babbington, bass guitar; Robert Wyatt, drums8. Elton Dean’s Just Us “Beer Garden”
Elton Dean, electric piano; Mark Charig, cornet; Nick Evans, trombone; Jeff Green, guitar; Neville Whitehead, bass; Louis Moholo, drums9. Lol Coxhill – Steve Miller “For Those Who Prefer It Mid-tempo”
Lol Coxhill, soprano sax; Steve Miller, piano; Archie Leggett, bass guitar; Laurie Allan, drums10. Graham Collier Music with Norma Winstone “Singing For The Small Change”
Norma Winstone, voice; Art Themen, tenor sax, Harry Beckett, flugelhorn; Derek Wadsworth, trombone; Ed Speight, guitar; Roger Dean, piano; Graham Collier, bass; John Marshall, drumsDas zugehörige Buch gibt’s hier:
https://www.equinoxpub.com/equinox/books/showbook.asp?bkid=344&keyword=trad
(ist allerdings über Amazon billiger zu haben)Und einen Artikel vom Autor im Independent hier:
http://www.independent.co.uk/voices/comment/why-is-british-jazz-always-the-cinderella-when-it-comes-to-tales-of-swinging-london-8436684.html?origin=internalSearch--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #159: Martial Solal (1927–2024) – 21.1., 22:00; #160: 11.2., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaDa kommt bald was für Alex – Bennett & Brubeck, 1962 im Weissen Haus:
http://music.broadwayworld.com/article/BENNETT-BRUBECK-The-White-House-Sessions-Live-to-Be-Released-528-20130401--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #159: Martial Solal (1927–2024) – 21.1., 22:00; #160: 11.2., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaHat jemand bereits das British Jazz-Buch gelesen?
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A Kiss in the DreamhouseAuf Organissimo gab’s ein paar Meldungen dazu … es scheint etwas marxistisch geraten zu sein. Hier liegt’s herum, aber ich habe keine Zeit.
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"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #159: Martial Solal (1927–2024) – 21.1., 22:00; #160: 11.2., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaHier:
http://www.organissimo.org/forum/index.php?/topic/71598-brit-jazz-archival-treasure-trove/--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #159: Martial Solal (1927–2024) – 21.1., 22:00; #160: 11.2., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbahab grad eine Sammlung AFRS Jubilee Broadcasts hier entdeckt, vieles bestimmt weithin bekannt, sieht man schon daran, dass hier super viele details zu finden sind… macht auf jeden Fall Spass die alten Sendungen im Kontext zu hören, und man findet immer mal wieder was, zB die Keith Williams Band mit frühen Arrangements von Duane Tatro und Bob Graettinger in #272, oder (läuft grad) die Andy Kirk Band von 1944 mit Fats Navarro, Howard McGhee, Jimmy Forrest und ‚Young‘ John Young in #68 (McGhee und Young solieren in New Orleans Jump, wo auch Dizzy Gillespies „Bebop“ im Arrangement verwurstet ist, Basin Street Blues hat auch ein schönes Trompetensolo, weiter bin ich noch nicht…)
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.Amazon kündigt seit neustem eine Uptown-CD mit Aufnahmen von Lester Young aus dem Bostoner Hi-Hat an – aufgenommen 1950 mit Jesse Drakes (t), Kenny Drew (p), Joe Schulman (b) und Connie Kay (d) sowie 1953 mit Horace Silver (auf dem Cover zu sehen) am Klavier und Franklin Skeete (b) anstelle von Drew und Schulman.
Grossartige Neuigkeiten – zumal 1950 eins der besten Jahre des späten Pres war!
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"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #159: Martial Solal (1927–2024) – 21.1., 22:00; #160: 11.2., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaSchön!
Ich will sowieso demnächst noch ein paar Uptown-CDs bestellen.
Die wird gleich eingeplant.Danke!
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Schlagwörter: Erstveröffentlichungen alter Jazz-Aufnahmen, Jazz, Jazz aus dem Archiv
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