Startseite › Foren › Fave Raves: Die definitiven Listen › Die besten Tracks › Die besten Cover-Songs
-
AutorBeiträge
-
vorhin mal wieder gehört …
Alejandro Escovedo – Pale Blue Eyes
Es gibt eine Live-Version von Sheryl Crow und Emmylou Harris, die ist auch nicht schlecht. Am besten finde ich allerdings immer noch das Orginal…
--
If you talk bad about country music, it's like saying bad things about my momma. Them's fightin' words.Highlights von Rolling-Stone.deWarum das „Dschungelcamp“ niemals langweilig wird
John Lennon schrieb sich mit „Help!“ den Beatles-Kummer von der Seele
G3: Joe Satriani, Steve Vai und Eric Johnson im ROLLING-STONE-Interview
Dire Straits und „Brothers In Arms“: Gitarre in den Wolken
Alle Alben von Paul McCartney im Ranking
13 irre Fakten zu den Videos von Queen und Freddie Mercury
Werbung
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
Beiträge: 0
die hederos & hellberg-version ist auch sehr schön!
--
robert wyatt:shipbuilding
--
A Kiss in the DreamhouseSting – little wing
Bryan Ferry – jealous guy
Ike & Tina Turner – proud maryund:
George Harrison – my sweat Lord (?)
--
Keep on Rocking!…hm? Ich dachte das sei von ihm.
(und es heißt „sweet“)
--
…hm? Ich dachte das sei von ihm.
(und es heißt „sweet“)
Es ist von ihm. :D
--
„Toleranz sollte eigentlich nur eine vorübergehende Gesinnung sein: Sie muss zur Anerkennung führen. Dulden heißt beleidigen.“ (Goethe) "Allerhand Durcheinand #100, 04.06.2024, 22:00 Uhr https://www.radiostonefm.de/naechste-sendungen/8993-240606-allerhand-durcheinand-102
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
Beiträge: 0
aber angeblich hat er die melodie irgendwo geklaut…
--
aber angeblich hat er die melodie irgendwo geklaut…
Egal… :)
--
„Toleranz sollte eigentlich nur eine vorübergehende Gesinnung sein: Sie muss zur Anerkennung führen. Dulden heißt beleidigen.“ (Goethe) "Allerhand Durcheinand #100, 04.06.2024, 22:00 Uhr https://www.radiostonefm.de/naechste-sendungen/8993-240606-allerhand-durcheinand-102Daher mein Fragezeichen. Es gab ja mal einen Prozess darüber, ob er geklaut hat oder nicht.
Ein super Cover fällt mir noch ein:
CCR – Suzie Q
--
Keep on Rocking!Zu George Harrisons „My Sweet Lord“ schreibt AMG:
„My Sweet Lord“ was the most successful George Harrison solo song, holding down the number one spot for about a month after Christmas 1970. It was also the most controversial, sparking one of the most famous plagiarism suits in popular music history. Like much of the material from the chart-topping album it came from, All Things Must Pass, „My Sweet Lord“ has a quasi-religious feel, but nevertheless has enough conventional pop appeal to reach mainstream listeners who may or may not care to dig into the spiritual lyrical message. And like much of Harrison’s material from this period, it has an incantational feel, struck by the insistent, mantra-like repetition of the title, echoed by the responsive harmony vocals. The title hook is quite catchy, however, as is the verse, with the sort of subtly ascending key changes that Harrison had mastered on „Something.“ The entire song rises to a higher key near the end for the extended fadeout, as if to mimic prayers rising to the heavens. Other principal hooks, of course, are Harrison’s inimitably swooping slide guitar riffs, which recur throughout the piece. Although he has often been criticized for the piety of his lyrical outlook, Harrison delivers the vocal with a winning earnestness that invites listeners to share his joy, rather than making them feel excluded if they don’t happen to subscribe to his particular world view, religious or otherwise. The title hook, and much of the verse, is very close in melody to parts of the Chiffons‘ „He’s So Fine,“ the classic 1963 number one girl group hit, a song that Harrison had undoubtedly been aware of since 1963. „My Sweet Lord“ is, contrary to some reports, different in some respects, particularly at the points when the keys change at the end of the verse, in the devout execution of the vocals, and the nearly symphonic density of the arrangement. There were definite resemblances, however, which led the publisher of „He’s So Fine“ to sue Harrison for copyright infringement. In 1976, Harrison was found guilty of „unconscious plagiarism“ and had to pay the publisher a substantial sum. By that time, „My Sweet Lord“ had already become one of the most covered solo Beatles compositions. Since then, however, the covers have become less frequent, as has airplay on oldies stations, the song perhaps suffering from the stigma of the suit’s accusations. It thus never become a standard on the order of, say, Harrison’s „Something.“ It is not well known that another version of „My Sweet Lord“ was issued on Apple Records in 1970 by frequent Beatles associate Billy Preston.
--
Wo wird man seine Wut über die schlechteste Coverversion aller Zeiten los.
Behind Blue Eyes – Limp Bizkit ich bin nur sauer und lerne die No Angels schätzen--
Wo wird man seine Wut über die schlechteste Coverversion aller Zeiten los.
Im passenden Thread natürlich. :D
--
Die BYRDS Version von My Back Pages finde ich auch Superklasse
URIAH HEEP mit COME AWAY MELINDA ( Tim Rose Originalversion+ ein Hellerman/Minkoff – Song) ) ist auch phantastisch
EIGHT MILES HIGH von Golden Earing ist abgesehen vom typischen Mittelteil mit viel Imprivision auch gut.
Dann, wenn man so will alle Versionen von JON LORD auf SARABANDE, für mich vielleicht das beste Instrumental-Album
HOUSE OF THE RISING SUN in der FRIJID PINK Version ist BrachialBluesrock at his best
BOB SEGER hat auf SMOKIN`O.P.`s eine wunderbare Heavy-Rock Version von Bo Diddly und STEPHEN STILLS`S – LOVE THE ONE YOU`RE WITH
VAN MORRISONS IT`S ALL OVER NOW BABY BLUE ist eh bekanntPavlov
--
"...and if I show you my weak side ... will you sell the story to the ROLLING STONE ? ... Roger Waters - The Final Cut "1983"J.Mascis mit Leaving on a Jetplane. gerade gehört und gefällt mir sehr gut :)
--
"Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children."TWIST UND SHOUT in der BEATLES Version mit Lennon im Gesang ist auch saustark
--
"...and if I show you my weak side ... will you sell the story to the ROLLING STONE ? ... Roger Waters - The Final Cut "1983" -
Schlagwörter: Coverversionen, Zappa
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.