Startseite › Foren › Die Tonträger: Aktuell und Antiquariat › Aktuelle Platten › Beady Eye – BE (10.06.2013)
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WerbungClauMan muss das Album ja nicht abfeiern. Aber mir ist absolut unbegreiflich, wie man für „BE“ weniger als ** geben kann. Damit kommt man ja in wahre Schundgefilde à la Phil Collins, Eric Clapton oder Westernhagen.
Ja, aber wenn man wie Drowned in Sound 0/10 gibt (auch meine Wertung), schwingt da halt auch immer ein hoher Grad an Enttäuschung mit. Den von dir genannten Knallchargen traut man ja eh nichts zu – aber Liam hat ja schon gute Sachen fabriziert, da schmerzt so ein Durchschittsmist wie dieses Album einfach um so mehr.
Napoleon DynamiteGoo goo g’joob. Nun hat Lennon aber eine ganze Wagenladung an Musik produziert, die beliebiger und banaler als die Releases von Beady Eye ist.
Du hast jetzt nicht wirklich Liam mit Lennon verglichen, oder? Sollen dann etwa Oasis auch so phänomenal wie die Beatles sein? Also da hört der Spaß dann doch etwas auf… Oasis hatten zwei gute Alben und ein okayes – die Beatles haben einen ganzen Kosmos geschaffen. Also wirklich.
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Do you believe in Rock n Roll?captain kiddDurchschittsmist.
Musst Dich schon entscheiden. Durchschnitt oder Mist? Dazwischen: kleine Welten.
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there's room at the top they are telling you still but first you must learn how to smile as you killMist weil Durchschnitt.
Lustig auch was Popmatters schreibt: „BE is too often clunky n’ hollow and surprisingly downbeat n’ dog-tired. Getting Dr. Sitek on board should’ve been a masterstroke but they’ve seemingly misread “Psychedelic n’ experimental!” as “Add a flute!” Liam Gallagher can be a charismatic, mesmerising presence, but he’s in danger of becoming the fool on the hill. If only he knew someone who could write him a decent tune.“
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Do you believe in Rock n Roll?pipe-bowlMusst Dich schon entscheiden. Durchschnitt oder Mist? Dazwischen: kleine Welten.
Kennst du das nicht, den ganzen Durchschnitt, den man mit 0/10 bewertet?
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"Man kann nicht verhindern, dass man verletzt wird, aber man kann mitbestimmen von wem. Was berührt, das bleibt!captain kidd
Du hast jetzt nicht wirklich Liam mit Lennon verglichen, oder?Nochmal genau nachlesen.
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How does it feel to be one of the beautiful people?Jedenfalls inspiriert das Album einige saucoole Verrisse. Hier ist ein Link zur Drowned-In-Sound-Kritik:
http://drownedinsound.com/releases/17684/reviews/4146495I’ve never believed that any good can come of class divisions in music, but if this is stuff for the proletariat then surely they deserve better than this.
:lol:
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Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.TheMagneticFieldKennst du das nicht, den ganzen Durchschnitt, den man mit 0/10 bewertet?
Ich denke, ich muss über das arithmetische Mittel nochmal nachdenken.
„Das Durchschnittliche gibt der Welt ihren Bestand, das Außergewöhnliche ihren Wert.“ (Oscar Wilde)
Was wäre die Welt also ohne Beady Eye?
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there's room at the top they are telling you still but first you must learn how to smile as you killbeady eye ist außergewöhnlich durchschnittlich…
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Do you believe in Rock n Roll?captain kiddDen von dir genannten Knallchargen traut man ja eh nichts zu – aber Liam hat ja schon gute Sachen fabriziert, da schmerzt so ein Durchschittsmist wie dieses Album einfach um so mehr.
Ich finde, Du solltest Dir hinsichtlich der gesamten Bandbreite BE, Collins, Westernhagen und Clapton mehr Mühe geben. Wenn Du deren gesamtes Schaffenswerk (abzüglich Liam-Frühwerke) mit mit 0/10 abfrühstückst, bleibt nicht mehr viel. Vielleicht solltest Du Dich statt mit Musik zu hören, besser Mineralien oder Gartenzwerge sammeln. Die sorgen für gleichmäßigen Genuss und bringen keine Alben raus.
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Sagen wir: Man traut ihnen HEUTZUTAGE nichts mehr zu. Natürlich haben Clapton und Collins gute Sachen gemacht – bei Westernhagen bin ich mir da nicht so sicher…
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Do you believe in Rock n Roll?captain kiddMist weil Durchschnitt.
Lustig auch was Popmatters schreibt: „BE is too often clunky n’ hollow and surprisingly downbeat n’ dog-tired. Getting Dr. Sitek on board should’ve been a masterstroke but they’ve seemingly misread “Psychedelic n’ experimental!” as “Add a flute!” Liam Gallagher can be a charismatic, mesmerising presence, but he’s in danger of becoming the fool on the hill. If only he knew someone who could write him a decent tune.“
Das komplette Review:
popmatters.comLiam Gallagher talks a good game. It’s one of his strengths. So let’s be equally upfront, Gallagher Junior’s first post-Oasis effort Different Gear, Still Speeding was a modest success at best. Songs like “Bring the Light” and “Beatles & Stones” rattled their nouveau riche jewelry with admirably youthful aplomb but little stuck to the soul long-term. But hey it was “Dad’s fucked off, let’s trash the joint!” FUN if nothing else. Alas, if only it delved deeper into the cosmic lunacy that surely lies at the epicentre of Liam Gallagher’s brain. He must’ve been kicking off his nappy though as Noel Gallagher’s High Flying Birds re-enacted a ‘turtle and the hare’ scenario scooping off with the glory n’ gold whilst he had to sulk n’ stew on the lowly “Other Stage” playing his No34 smash with the blokes from Hurricane #1 and Heavy Stereo. By the time Beady Eye appeared at the Olympics’ Closing ceremony last summer singing – to much amusement – Oasis’ towering “Wonderwall”, the Gallagher’s Prince / Pauper crossover was complete. There was no one left but for Prince Gallagher Sr to let out a maniacal laugh and raise a flute of Moët to “Stratford’s finest Oasis tribute band”…
Being dragged unceremoniously to the cheap seats should’ve reignited a fire in young Gallagher’s belly, reawakened his Sex Pistol’s snarl from Definitely, Maybe and brought him back with both barrels blazin’. The announcement that Dave Sitek – a proper ‘arty’ bloke with specs and everything – would be coming in to lick ‘em into shape for the rematch was a potential game-changer. The TV on the Radio producer of Yeah Yeah Yeahs wouldn’t settle for any bootleg Beatles’ “Will this do?” lazyitis! Well the opening minutes of BE are Bloomin’ Exciting. The “Universal gleam” of “Flick of the Finger” rolls like the avenging army coming over the hill ready to settle scores. A richer, deeper sound shakes with ominous marching, tower of power horns and the sound of the earth rumbling underfoot. “The sands are shifting and there’s nowhere to land.. .the future gets written today” threatens Gallagher like a dead-eyed Warlock seeking retribution. The battle scarr’d align on the horizon before a heavy, disembodied voice warns us they’ll “Tear a million of you to pieces”. Basically “Shit’s about to go down.” Fookin’ ‘ell our kid this sounds…good.
Tragically this is followed by “Soul Love”. The start of much plodding, middling navel-gazing which completely deflates all of the simmering melodrama triggered by “Flick of the Finger”. Five minutes of spiralling acoustics and nodding dog sleepiness as exciting as watching the water drain slowly from the bathtub. As throughout BE Liam speaks of love and devotion – All “Everything I do is all for you”, “You can be everything you want to be” cliché—but his voice is laced with bitterness and sarcasm. A grim raincloud of a tune which slides away with ninety seconds of floaty ambience. This is track two. After such an unwelcome miasma of bad vibes, BE’s health never really recovers.
Whereas Different Gear carried a kind of shaggy, “Ah ya wee scamps!” charm too much of BE proves familiar, tired, frustratingly charmless. “Face the Crowd” sounds like the Brian Jonestown Massacre’s “That Girl Suicide” in a flimsy jokeshop disguise and was likely intended to roar like a kaleidoscopic romp through Carnaby Street 1968 but proves agonisingly annoying. A repetitive three-note riff vexes like a car alarm whilst Gallagher, adopting his most whiny teenager tone, barks surreal orders to this minions, “Smash the mirror / Turn the tempo upside down!” Elsewhere Slade’s “Cum on Feel the Noize” gets yet another run o’ the Gallagher yard on “I’m Just Saying” and features some toe-curling, call n’ response cheesiness whilst the dull “Shine a Light” offers a Kaftan n’ teepee mockery of U2’s “Desire” right down to its Bo Diddley beat. Although this version comes replete with wafer thin chorus and one of BE‘s numerous “Come on!” declarations, “Come on shine a light!” U2 must be popular ‘Chez Gallagher’ this month as Dublin’s finest’s “Dirty Day” is ‘homaged’ in the swaggerin’ “Second Bite of the Apple” which proves much more successful and is one of the album’s highlights. Bouncy, vibrant, playful barbs as LG tickles’ his feet “With the NME” before a horn-elevated chorus not dissimilar to Primal Scream’s “Loaded” brighten’s BE‘s grey skies briefly with a ray of genuine sunshine. “I phone my love just to hear her smile,” beams Gallagher with refreshing sincerity. Although it does carry a default “Come on!” refrain, this time it’s “Come on show what you love!”
Sadly Dave Sitek’s involvement seems to be to occasionally drop some floaty ambience, rewound sound or echo very quietly in the background. There’s no great change to Gallagher’s manifesto. “Iz Rite” still rolls in on “Tomorrow Never Knows” drums and “Oh Yoko”-esque “Me-and-you-kid”, lov’d up lyrics like “When you call my name / It takes away my pain / ‘Til only love remains.” The waltzin’ acoustics of “Ballroom Figured” shoot for intimate and vulnerable but drag, tuneless, exhausted, the cupboard stripped bare. “Did you ever know me at all?” quips Gallagher with some irony. Surely the baiting “Don’t Brother Me” – the “How Do You Sleep?” moment – will ignite some pugilistic smacktalk and offer a intriguing insight into one of pop’s most vitriolic voices? No and it ain’t no whistler either. Generic acoustic shuffle, a chop o’ “Norwegian Wood” and Liam carefully covering all bases from “Always in the sun / With your number one” to bizarrely—here’s “Come on!” again!—“Come on now / Give peace a chance / Take my hand / Be a man” before a three-minute (!) outro where Sitek gets to unbox his new Bontempi (“Ooh, “Lunar Rain!”) quietly in the background.
BE starts with a bang but ends with a whimper. It’s hard not to hear the fragile “Start Anew” and sense a timid, choirboy echo of Oasis’ “All Around the World”. But so gingerly performed that when Liam whispers “We’ve got the whole world in our hands” it’s as if he’s just put the kids to bed. Hey here’s the “Come On” chorus, “Come on take my hand! Start Anew.” When he delicately releases the climactic “Yeah, yeah, yeah” it’s like the Warrior who once boomed “YEAH! YEAH! YEAH!” has been, well, castrated. The song itself is pleasant, albeit undercook’d, but where for art thou sun-sheeee-yiiiiiiine?
When Liam suggested those with a penchant for drugs would enjoy BE one suspects he might’ve meant psychiatric drugs. Gallagher may’ve long since disowned Beady Eye’s so-so début as “Fucking stupid” but at least it was fun. BE is too often clunky n’ hollow and surprisingly downbeat n’ dog-tired. Getting Dr. Sitek on board should’ve been a masterstroke but they’ve seemingly misread “Psychedelic n’ experimental!” as “Add a flute!” Liam Gallagher can be a charismatic, mesmerising presence, but he’s in danger of becoming the fool on the hill. If only he knew someone who could write him a decent tune.
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Könnte noch mal jemand auf den „brüllend komischen“ Review bei Popmatters hinwesen, oder was den Pforzheimer Nachrichten zu Beady Eye einfällt?
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Also die Zeile but they’ve seemingly misread “Psychedelic n’ experimental!” as “Add a flute!” ist doch wirklich brüllend komisch.
Die Pforzheimer Zeitung bedient sich leider nur bei dpa:
Solider Britpop: «BE» von Beady Eye
Berlin (dpa) – Die These, dass Liam Gallagher ohne seinen kreativen Bruder Noel nur die Hälfte wert ist, sollte von der so kritischen Britpop-Gemeinde zumindest neu diskutiert werden.
AnzeigeMit «BE», dem zweiten Album der Oasis-Nachfolge-Band Beady Eye, ist dem Jüngeren der Gallaghers zwar kein Meilenstein der Musik-Geschichte gelungen, eine grundsolide Britpop-Scheibe ist es aber allemal geworden.
«BE» ist eine Weiterentwicklung des Debüt-Albums «Different Gear, Still Speeding». Dafür ließ Liam Gallagher das Album von David Sitek produzieren, der schon mit Indie-Bands wie TV on the Radio und den Yeah, Yeah, Yeahs erfolgreich zusammengearbeitet hat. Insgesamt kommen die elf Songs auf «BE» ruhiger, unaufgeregter und eine Spur erwachsener als die des Vorgängers daher. Mit der Single-Auskopplung «Flick Of The Finger» ist dem Rock-Rüpel ein exzellentes Stück gelungen, das es mit Oasis-Songs durchaus aufnehmen kann.
Klar, die Gallagher-Brüder werden immer noch an den grandiosen Erfolgen der ersten Oasis-Alben «Definitely Maybe» und «(What’s the Story) Morning Glory?) oder Hits wie «Wonderwall» und «Don’t Look Back in Anger» gemessen, aber das ist nun auch schon fast 20 Jahre her. In einem Interview mit dem Magazin «Q» hatte der Ex-Oasis-Sänger zuvor behauptet, dass er den Job wechseln würde, sollte das Album floppen. Ein Kassenschlager wird «BE» höchstwahrscheinlich nicht, aber die Musik-Welt wäre ohne das Großmaul Liam um eine Type ärmer.
Im August 2009 kam es nach dem jahrelangen Dauerzwist der Gallagher-Brüdern zum Bruch bei Oasis. Noel verließ die erfolgreichste Britpop-Band und stürzte sich in sein Solo-Projekt Noel Gallagher’s High Flying Birds. Liam scharte mit Gem Archer, Andy Bell und Chris Sharrock den Rest der Oasis-Band um sich und gründete Beady Eye. Der Streit zwischen Liam und Noel ging nach der Trennung unvermindert weiter. Umso erstaunlicher ist es, dass Liam seinem älteren Bruder nun mit dem Song «Don’t Brother Me» musikalisch die Hand reicht. Und wer weiß, vielleicht kommt das Friedensangebot zum 20. Geburtstag von «Definitely Maybe» im kommenden Jahr gerade zur rechten Zeit. Liam hat bereits angekündigt, dass er sich eine zeitweilige Reunion von Oasis durchaus vorstellen könnte.
Auf der Insel sorgte das Beady-Eye-Album «BE» auch wegen anderer Tatsachen für Aufregung: Da auf dem Cover die nackte Brust einer auf der Seite liegenden Frau zu sehen ist, musste das Platten-Label Sony die Brustwarze überkleben, damit die Platte überhaupt in die Läden kam. Auch eine Art von Werbung, die dem extrovertierten Liam mit Sicherheit ein cooles Grinsen ins Gesicht zaubert.
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Do you believe in Rock n Roll?
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
Beiträge: 0
chocolate milk
Welche Songs auf BE sind denn in deinen Augen starke Singles? Gibt es hier einen Song der stärker ist als „Don’t Forget Who You Are“??„Don´t forget“ ist der mit Abstand beste Song auf der Kane Scheibe, danach kommt zu viel durchschnittlicher Kram, der an die ganz schlechten Momente der Stereophonics erinnert. BE halte ich für durchgehend besser, mir gefällt die tolle stimmige Produktion, die sich unaufdringlich an den späten Sechzigern orientiert. Ein wenig mehr Mut hätte vielleicht BE noch gut getan, warum nicht noch 1 oder 2 uptempo Nummern mit Bläsern?
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Schlagwörter: Beady Eye, Cover of the year, different album still shit, Don't Brother Me, Konfektionsware, Liam, Stones with balls!
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