The Seahorses

Ansicht von 4 Beiträgen - 16 bis 19 (von insgesamt 19)
  • Autor
    Beiträge
  • #12217007  | PERMALINK

    gipetto
    Funk 'n' Punk

    Registriert seit: 04.02.2015

    Beiträge: 12,774

    firecracker
    Das finden ja offenbar viele. Ich mag seinen Gesang sehr. Neben anderen Dingen, wie die Melodien und die Brüche in den Melodien …

    Squire singt auf der Scheibe keine einzige Zeile. Dafür war Chris Helme zuständig.

    --

    "Really good music isn't just to be heard, you know. It's almost like a hallucination." (Iggy Pop)
    Highlights von Rolling-Stone.de
    Werbung
    #12217013  | PERMALINK

    firecracker

    Registriert seit: 18.01.2003

    Beiträge: 12,512

    Na gut, dann mag ich den Gesang von Chris Helme eben.

    --

    Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)
    #12217291  | PERMALINK

    beatgenroll

    Registriert seit: 21.06.2016

    Beiträge: 40,834

    firecracker      Da wusste ich noch nicht, dass das beste Britpop-Album einige Monate später veröffentlicht werden würde.

    Worauf beziehst Du Dich da, das ist mir immer noch nicht klar: Auf den Herbst 1997 oder meinst Du etwa Blurs Neue von Juli 2023??

    --

    Jokerman. Jetzt schon 70 Jahre Rock 'n' Roll
    #12217297  | PERMALINK

    firecracker

    Registriert seit: 18.01.2003

    Beiträge: 12,512

    The Ballad of Darren mag ich noch ein wenig lieber als Do It Yourself, genau. :)

    Im Herbst 1997 war Britpop doch längst vorbei! ;)

    The year 1997 should have been so Britpop: the Britpop prime minister entered Downing Street; Be Here Now by Oasis was given five stars by Q magazine; Blur and Pulp were due to release hugely anticipated albums. But it didn’t quite work out that way. Jaded, exhausted and punch-drunk from the past few years, those two bands created dark, introspective (yet brilliant) anti-Britpop hangover records. And Be Here Now – which, if anything, sounded too Britpop – turned out to be an overproduced, coke-fuelled mess.

    By August, the positivity in the air dissipated abruptly with the death of Diana, Princess of Wales: a national mood-changer that accelerated the demise of a fading scene. Overnight, Beatles feather cuts were chopped off and people started to dress more like Robbie Williams (another suspect, by the way; if Wannabe was the uppercut, then Angels was the KO).

    The murderer, then? Hubris. Like almost every other cultural phenomenon, Britpop became engorged with its own success: too busy in the Groucho toilets to do any actual work. Still, The Universal is a pretty song, isn’t it?

    Guardian: What ended Britpop: Oasis, Diana or Euro 96?

    Wahrscheinlich ist The Ballad of Darren auch eher Anti-Britpop.

    Muss mal wieder Straw hören. ****1/2 sollten für die auch drin sein. Vielleicht sogar ****3/4. Auch wenn Shoplifting von 1999 ist. So schöne Lyrics:

    If we get dropped I will sail out the window
    Clutching the artwork to my debut single
    We’ll fly past the helicopter high over St. Pauls
    Head for the ocean I will live with the seagulls

    I don’t want to talk about it
    I’m just glad we’ve failed

    So bye bye UK
    This is Disneyland
    So bye bye UK
    I’m moving to California
    That’s what I’m telling my friends

    Warum waren Phantom Planet eigentlich so erfolgreich, während man auf Straw stoßen muss, indem man auf LimeWire nach Songs von Starsailor sucht?

    --

    Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)
Ansicht von 4 Beiträgen - 16 bis 19 (von insgesamt 19)

Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.