Ich höre gerade … Jazz!

Ansicht von 15 Beiträgen - 2,191 bis 2,205 (von insgesamt 63,877)
  • Autor
    Beiträge
  • #8469325  | PERMALINK

    gypsy-tail-wind
    Moderator
    Biomasse

    Registriert seit: 25.01.2010

    Beiträge: 67,229

    --

    "Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #152: Enja Records 1971-1973 – 14.05., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
    Highlights von Rolling-Stone.de
    Werbung
    #8469327  | PERMALINK

    redbeansandrice

    Registriert seit: 14.08.2009

    Beiträge: 13,520

    Uri Caine – Wagner E Venezia

    --

    .
    #8469329  | PERMALINK

    vorgarten

    Registriert seit: 07.10.2007

    Beiträge: 12,090

    gypsy tail wind

    finally! ganz hübsch, oder?

    --

    #8469331  | PERMALINK

    gypsy-tail-wind
    Moderator
    Biomasse

    Registriert seit: 25.01.2010

    Beiträge: 67,229

    Sie lag ja schon länger hier … heute war mir mal wieder nach etwas mehr Jazz und sie lag vor meiner Nase :-)

    Ja, hübsch in der Tat! Etwas glatt produziert (und gespielt) wie so vieles im Mainstream Jazz seit den Neunzigern, aber auch besser als vieles aus derselben Ecke.

    --

    "Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #152: Enja Records 1971-1973 – 14.05., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
    #8469333  | PERMALINK

    vorgarten

    Registriert seit: 07.10.2007

    Beiträge: 12,090

    gypsy tail windEtwas glatt produziert (und gespielt) wie so vieles im Mainstream Jazz seit den Neunzigern, aber auch besser als vieles aus derselben Ecke.

    absolut richtig (beides). ich mag aber seinen trompetenton sehr und „regret (no more)“ ist ein wahnsinnig schönes stück.

    --

    #8469335  | PERMALINK

    gypsy-tail-wind
    Moderator
    Biomasse

    Registriert seit: 25.01.2010

    Beiträge: 67,229

    Der Ton hat mich schon im Intro gepackt! Wirklich schön, ja!

    Ist zu hoffen, dass da noch einiges kommt — und dass er nicht stärker in die toughe New Yorker Ecke abdriftet und das Lyrische beibehalten kann!

    --

    "Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #152: Enja Records 1971-1973 – 14.05., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
    #8469337  | PERMALINK

    doc-f
    Manichäer

    Registriert seit: 26.08.2006

    Beiträge: 4,475

    --

    #8469339  | PERMALINK

    gypsy-tail-wind
    Moderator
    Biomasse

    Registriert seit: 25.01.2010

    Beiträge: 67,229

    Brad Goode sagte über Halliday:

    Lin Halliday. Okay. He was a guy who … He was a very sweet-natured person, a very gentle person. Also kind of a timid person. Got messed up in drugs during the 1950s, 1960s. Had tremendous talent and just screwed up every opportunity. He’s kind of famous or infamous in the annals of jazz history for being THAT guy, but to the people who knew him in Chicago he was a very dear friend. He’s even like a musical idol to a lot of artists.

    […]

    He was the musical director. He was on the TV show. He was a conductor. He was very successful in Nashville. Things fell apart. Something happened; he tried to commit suicide by shooting himself and he didn’t kill himself. Instead, he ended up with a bullet lodged in his brain messing him up, messing with his personality and his functioning for the rest of his life. (he lived quite a long time after that…)

    […]

    I met him through Ira Sullivan. He really looked up to Ira. Ira introduced the two of us and we started playing together in jam sessions. When I got to the point where I was being asked to have my own band in some clubs, I put a band together with the best experienced musicians in Chicago that played the style of music I was trying to play. I wanted Lin to be in that band, and he WAS the best tenor player for that band, but his ability to function…

    Das komplette Interview mit Brad Goode, das Danny Meyer geführt und auf seine Seite gestellt hat, ist grossartig, redbeans hatte es erwähnt, mittlerweile habe ich es zu Ende gelesen und es gibt wenig so treffende Kommentare und Analysen zu Eddie Harris und Von Freeman wie die von Brad Goode. Zudem gibt es eine Menge an Stories und Episoden über Jodie Christian, Red Rodney, Barrett Deems, Chris Potter und einige andere. (Was wohl mit den Rosie Clooney Teilen geschehen ist? Hat Georg – un caffè con Chicago? – Einspruch erhoben?)

    --

    "Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #152: Enja Records 1971-1973 – 14.05., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
    #8469341  | PERMALINK

    gypsy-tail-wind
    Moderator
    Biomasse

    Registriert seit: 25.01.2010

    Beiträge: 67,229

    --

    "Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #152: Enja Records 1971-1973 – 14.05., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
    #8469343  | PERMALINK

    gypsy-tail-wind
    Moderator
    Biomasse

    Registriert seit: 25.01.2010

    Beiträge: 67,229

    Das ist nun eines der Alben, für das Jordi Pujol grössten Dank gebührt!

    --

    "Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #152: Enja Records 1971-1973 – 14.05., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
    #8469345  | PERMALINK

    nail75

    Registriert seit: 16.10.2006

    Beiträge: 44,816

    redbeansandrice
    Uri Caine – Wagner E Venezia

    Und wie ist das? Ich kenne von den Klassik/Jazz-Hybrid-Platten nur „Gustav Mahler in Toblach: I Went Out This Morning Over The Countryside“

    --

    Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.
    #8469347  | PERMALINK

    gypsy-tail-wind
    Moderator
    Biomasse

    Registriert seit: 25.01.2010

    Beiträge: 67,229

    nail75Und wie ist das?

    Sicher nicht so gut wie Gabe Baltazar :-)

    --

    "Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #152: Enja Records 1971-1973 – 14.05., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
    #8469349  | PERMALINK

    nail75

    Registriert seit: 16.10.2006

    Beiträge: 44,816

    Das Cover tötet mich.

    --

    Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.
    #8469351  | PERMALINK

    gypsy-tail-wind
    Moderator
    Biomasse

    Registriert seit: 25.01.2010

    Beiträge: 67,229

    Die Brille ist hart … aber ein paar Töne in das Album hinein und alle Bedenken sind verflogen!

    Echt jetzt, das ist ein kleiner underground Tip – nicht, dass es jemanden wirklich interessieren wird, aber das ist ein wunderbares Album! Altmodischer Bebop von einem, der schon lange mit dabei war (*1929, er ist noch, keine Ahnung, ober noch spielt) und hier von drei Musikern begleitet wird, die auch schon länger im Geschäft waren, Frank Strazzeri (p), Andy Simpkins (b) und Nick Martinis (d). Die Aufnahme entstand 1992 in Vic Feldmans Studio und das Cover-Photo hat William Claxton gemacht (für die Brille kann er nix ;-))

    Jazz bassist Charles Mingus dropped in on a Gil Fuller recording session in L.A. one day in the mid-1960s and saw several familiar faces. There was featured guest Dizzy Gillespie, of course, as well as alto saxophonist Buddy Collette, one of the best studio men on the scene.

    Collette was taking a solo on the tune that Fuller and his musicians were recording when Mingus walked in. Then so did the sax player next to him, a man Mingus had never seen before.

    Mingus looked at the two sax players and then spoke to Collette: “Hey, Buddy, don’t let that Chinaman out-blow you, man. Blow that horn!”

    The “Chinaman” was Gabe Baltazar.

    “I didn’t know whether to laugh or cry,” Baltazar said when he shared the story with me several weeks ago during a photo shoot at the Hawai’i State Art Museum.

    “I used to play the New York style, see, and Buddy plays the West Coast style, very smooth, like Paul Desmond and all that. I had so much respect for the guy, (he was) a marvelous player. (When Mingus said that) … I said (to myself) ‘It must be a compliment from Charlie Mingus.”

    http://www.honolulupulse.com/tgifinprint/sax-man-gabe-baltazar-finds-himself-with-a-fresh-occupation-that-of-a-writer-about-the-jazz-life

    --

    "Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #152: Enja Records 1971-1973 – 14.05., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
    #8469353  | PERMALINK

    redbeansandrice

    Registriert seit: 14.08.2009

    Beiträge: 13,520

    ich hab im „ich höre gerade Klassik“ Thread heut einiges drüber geschrieben – dreimal gehört, morgen wieder, dass ich ein Album drei Stunden nach dem ersten streamen direkt bestelle ist extrem selten… aber mit dem Mahler Projekt ist es kaum zu vergleichen, und ich vermute, dass man wenn man etwas ähnliches wie die Mahler Alben sucht, eher mit den Mozart Alben weitermachen sollte… wenn nichts ungewöhnliches passiert, werd ich morgen auf jeden Fall weiterhören und ein bisschen berichten…

    --

    .
Ansicht von 15 Beiträgen - 2,191 bis 2,205 (von insgesamt 63,877)

Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.