Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Blue Note – das Jazzforum › Funde aus dem Archiv (alte Aufnahmen, erstmals/neu veröffentlicht)
-
AutorBeiträge
-
Ja klar, aber Uehlinger ist über 80, der müsste schon seit 15 oder 20 Jahren dran denken, und damals war das wohl noch nicht ausgeschlossen. Jetzt auch nicht, aber es braucht wohl schon ein dickes Fell und eine aggressive Strategie (wie sie z.B. Intakt zumal in Zürich mit Konzerten/Festival fährt).
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaHighlights von Rolling-Stone.deMichael Hutchence: Das letzte ROLLING-STONE-Interview vor seinem Tod
„Der Exorzist“: Ein Schock, von dem sich das Kino nicht erholte
„Out Of Time“ von R.E.M.: Plötzlich Superstars
„The Walking Dead“: Die besten Songs aus der Zombie-Serie
Das sind die ältesten noch lebenden Schauspielerinnen und Schauspieler
Queen: Was macht eigentlich Bassist John Deacon?
WerbungWohl wahr!
--
Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.Erste Eindrücke (aus dem Hör-Thread dupliziert):
klanglich eher okay als gut, aber die Musik und die Atmosphäre packen mich schon beim ersten Stück, „Our Love Is Here to Stay“ … im Booklet steht im Text von Leon Terjanian zur Aufnahme: „Both friends [ein anonym bleibender Franzose, der im Text „Jo“ genannt wird und der von 1969 bis 1980 Evans nachreiste und Aufnahmen machte, und ein Freund] occupied a table in front of the stage. A Beyerdynamic mic on the floor between the piano and the bass was connected to an Uher tape recording resting on the knees of Jo and covered by the tablecloth. Jo told me that Bill Evans discovered this ply used again a few years later at Ronnie Scott’s. Following the mic’s cables, Bill ended up in front of him. After telling Jo that recording is no allowed, Bill asked him for a dub to hear how the trio sounded. There is also another version: In 1979, Bill told me ‚I wanted a dub of the tape because I was afraid about an eventual bootleg release.'“ Später durfte dieser Jo dann mit Evans‘ Erlaubnis aufnehmen …
Die Liner Notes sind zwar zum Glück – wie bei der neuen Montgomery-Veröffentlichung – nicht so ausufernd wie manchmal bei Resonance (36 bzw. 44 Seiten bei den CD-Versionen, nicht 96 oder was die manchmal schafften), aber die Interviews mit Gomez und Morell sind dennoch lustig – komplett gelesen habe ich sie noch nicht, aber Gomez sagt, er sei mit Morell ganz „ok“ ausgekommen, während dieser sagt, Gomez und er seien gute Freunde gewesen … manchmal wäre etwas redigieren eben doch ganz gut. Andererseits haben Amerikaner ja in der Regel ungefähr 350 very close friends, so gesehen ist es auch wieder egal.
Jedenfalls bin ich jetzt in der Mitte der ersten CD und wie schon „Top of the Gate“ ist das eine weitere Veröffentlichung, die mir das Bill Evans Trio mit Gomez/Morell wieder näherbringt. Es ist für mich mit etwas Distanz irgendwie stets das „normale“ Evans-Trio, das mit dem flashy Basser und dem etwas nervigen Drummer, das über viel zu viele Jahre viel zu viele Platten machte … aber vielleicht ist das gerade der Unterschied zwischen der Situation im Studio und einem Auftritt wie diesem, bei dem Chemie zwischen den dreien auf der musikalischen Ebene halt wirklich passt und die Stimmung im Raum, die irgendwie ja miteingefangen wird, ebenfalls toll ist.
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbagypsy-tail-windDas hier las man schon vor ein paar Monaten (Quelle):
One Feldman archival production will arrive via Universal’s Verve Music Group in April: “Getz at the Gate,” a two-CD/three-LP collection of previously unissued 1961 live performances at New York’s Village Gate by tenor saxophonist Stan Getz.
Line-Up steht noch nirgends, aber bei CD Japan tauchte gerade die Trackliste auf (via Google Translate und hoffentlich korrekt bereinigt). Das Line-Up der Birdland-Mitschnitte aus dem November 1961 ist das folgende: Stan Getz (ts), Steve Kuhn (p), Jimmy Garrison (b), Roy Haynes (d). Es wird bestimmt eine reguläre US/EURO-Ausgabe geben, aber da finde ich noch nichts dazu (nur einen noch ziemlich leeren Link).
Stan Getz – Getz At The Gate
DISC 1
1. Announcement by Art D’Lugoff
2. It’s Alright With Me
3. Wild Wood
4. When The Sun Comes Out
5. Impressions (Piano Trio)
6. Airegin
7. Like Someone In Love
8. Woody’n You
9. Blues
DISC 2
1. Where do you go?
2. Yesterday’s Gardenias
3. Stella by Starlight
4. It’s You Or No One
5. Spring Can Really Hang You Up The Most
6. 52nd Street Theme
7. Jumpin with Symphony Sid
Catalog No.: UCCV-1175
JAN/ISBN: 4988031333839
Product Type: CDHQCD
Number of Discs: 2
Label/Distributor: UNIVERSAL MUSIC
Quelle:
http://www.cdjapan.co.jp/product/UCCV-1175Da gibt es jetzt auch ein Cover und ein VÖ-Datum (14. Juni):
Link:
https://www.amazon.de/Stan-Getz-At-Gate/dp/B07QD32SVK/Yay!
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaNBCD 118 / 2019
Sam Rivers Trio – EmanationSam Rivers – tenor and soprano saxophones, flute, piano
Cecil McBee – bass
Norman Connors – drums1. Emanation. Part I 31:09
2. Emanation. Part II 45:32Recorded 3rd June, 1971 at the Jazz Workshop, Boston
Original recording produced by Ed Michel
Re-mastered by Arūnas Zujus at MAMAstudios
Photos from Raymond Ross archive
Design by Jeff DiPernahttp://nobusinessrecords.com/emanation-sam-rivers.html
—
NoBusiness Records NBCD 114 / 2019
DETAIL – Day TwoFrode Gjerstad – tenor and soprano saxophones
Johnny Mbizo Dyani – double bass
John Stevens – drums1. Day Two – Part I 22:29
2. Day Two – Part II 20:25All music by Frode Gjerstad, Johnny Mbizo Dyani and John Stevens
Recorded at Staccato Studios, Stavanger, Norway on 12th October, 1982 by Kjell Arne Jensen
Re-mastered by Arūnas Zujus at MAMAstudios
Cover drawing by Tora Fredrikke Helle
Photos by Judith Sørvik
Liner notes by Frode Gjerstad
Design by Oskaras Anosovashttp://nobusinessrecords.com/detail-frode-gjerstad-johnny-mbizo-dyani-john-stevens.html
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaPaul Bley/Gary Peacock/Paul Motian – When Will the Blues Leave (ECM, 2019)
Auch sehr cool – eine offizielle Veröffentlichung des Konzertes des Trios in Lugano 1999 (lief im Radio und machte die Runde, aber die Qualität der RSI-Ausstrahlungen war nie so richtig super, aber das liegt kaum an der Aufnahme an sich).
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaSounds Of Liberation – Unreleased (Columbia University 1973) (Dogtown Records – DGTWN-02, LP, 2019)
First-ever release of long-lost 1973 session by Philly (Germantown / Mt. Airy) jazz group and activist collective: Khan Jamal, Byard Lancaster, Monnette Sudler, Billy Mills, Dwight James, Omar Hill and Rashid Salim.
Sounds Of Liberation was a band – and a social movement – formed in of the Germantown & Mt Airy neighborhoods of Philadelphia in 1970. The group consisted of seven members: Khan Jamal (vibraphone), Byard Lancaster (alto saxophone), Billy Mills (bass), Dwight James (drums), Monnette Sudler (guitar), Omar Hill (percussion), William Brister (percussionist, aka Rashid Salim).
Originally conceived and formed by Khan Jamal, the arrival of Byard Lancaster in 1971 helped shift their focus and efforts into a higher gear. Jamal and Lancaster would work together in different configurations throughout the decade. Sounds of Liberation were at the forefront of avant-garde Black expression in the early 1970s, putting action behind their creative endeavors. They were as much of a community force as a band, and because of that there was a strong desire by the entire group to work with a range of different populations, from school children to inmates. They continued to do so throughout the mid-1970s. The group issued one self-released album, New Horizons – alternately titled The Sounds Of Liberation in later pressings – in 1972, on their Dogtown label. [It was reissued by Porter Records in 2010 to a great deal of fanfare amongst jazz fans.] In addition to club performances, the collective initiated happenings in elementary schools, prisons & community centers throughout Philadelphia, to great success and impact in the city’s African-American and jazz community.
By 1973, the band – along with their manager, George Gilmore (father of R & B musician Linc Gilmore, of Breakwater fame) – travelled to New York City for a recording session at Columbia University. This five-song session of original music (with compositions penned by Jamal, Lancaster and Sudler) has never been released and has been prepared for this important and long-overdue LP package by group members, in collaboration with Peter “Max” Ochester of Philly’s Brewerytown Beats Records. From the irrefutable Latin influences and harmonious vibes-and-guitar interplay of “Keno” to the Byard Lancaster saxophone sermonizing set against the soulful group vocals on the almost 11-minute-long “New Horizons (Back Streets Of Heaven),” there is an amazing array of soulful sounds presented on the album. This is deeply emotional and soulful jazz – termed Black Liberation Music by band members – created with passion and purpose by masters of the artform, and it sounds as powerful today as it did back upon its original commitment to tape.
Tracklisting:
Side 1: Thoughts [Sudler], Keno [Lancaster], Sweet Evil Mist (Rib Crib) [Lancaster], Badi [Jamal]
Side 2: New Horizon (Back Streets Of Heaven) [Jamal]https://www.normanrecords.com/press/index.php?item_id=175781
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaNachdem gerade schon bei Soul Jazz Records Horace Tapscotts Live at I.U.C.C. neu aufgelegt wurde (2 CD / DL) folgt jetzt auch noch ein Konzertmitschnitt von 1998 bei DarkTree:
HORACE TAPSCOTT with the PAN AFRIKAN PEOPLES ARKESTRA and the GREAT VOICE OF UGMAA
WHY DON’T YOU LISTEN? – Live at LACMA, 1998
(DarkTree, Dark Tree Roots Series, DT(RS)11, 2019)THE PAN AFRIKAN PEOPLES ARKESTRA
MICHAEL SESSION soprano, alto, tenor saxophones
PHIL RANELIN trombone
HORACE TAPSCOTT conductor, pianist
ALAN HINES double bass
TREVOR WARE double bass
LOUIS LARGE double bass
DONALD DEAN drums
NAJITE AGINDOTAN congas
BILL MADISON percussion
DWIGHT TRIBLE vocalsTHE GREAT VOICE OF UGMAA
AFIFA AMATULLAH
AMINA AMATULLAH
DONTE CHAMBERS
NDUGU “JINGLES” CHANDLER
BRENDA HEARN
CHINI KOPANO
TORRE REESE
MARIA ROSE
TINA
DENISE TRIBBLE
DWIGHT TRIBLE director
CAROLYN WHITAKER01 | aiee! The Phantom |
02 | Caravan |
03 | Fela Fela |
04 | Why Don’t You Listen? |
05 | Little Africa |Recorded on Friday, July 24, 1998,
at the Los Angeles County Museum of Art (LACMA), Los Angeles, CA
Recorded, mixed and mastered by Wayne Peet
Produced by Bertrand Gastaut for Dark Tree under exclusive license from the Horace Tapscott family
Design and layout by Marie Gastaut – Photos by Warren Berman
Liner notes by Steve IsoardiAm besten direkt bei Bertrand kaufen, Versand ist gratis (und dazu passt natürlich auch die CD „NoUTurn“ von Bobby Bradford/John Carter, die zwei CDs des Trios „en corps“ mit Eve Risser/Benjamin Duboc und Edward Perraud, bei denen man bei Doppelbestellung 10% Ermässigung kriegt, sind ebenfalls grossartig) – hier:
http://www.darktree-records.com/en/horace-tapscott-with-the-pan-afrikan-peoples-arkestra-and-the-great-voice-of-ugmaa-–-why-dont-you-listen-–-live-at-lacma-1998-–-dtrs11--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaMajor unreleased Tubby Hayes Fontana album to be issued on Universal Records
Christmas comes early for fans of the late, great Brit-jazz tenorist Tubby Hayes as Universal have announced the arrival of an unreleased 1969 studio album, entitled Grits, Beans and Greens: The Lost Fontana Sessions, which is to be released on 26 July, 50 years after its recording.
The tapes were in perfect condition and had never been played since the recording, with reports suggesting the music ranks as highly as Hayes’ classic albums 100% Proof and Mexican Green. Alongside this the label also possesses all of the original tapes for Hayes’ 11 Fontana albums, plus lots of out-takes and never before issued material, all of which will be remastered and reissued in one mighty Tubby Hayes on Fontana box set.
And, in a further move to ensure maximum collectability, all of the albums have been remastered by Gearbox Records, with the LPs being cut to the lacquers directly from the tapes, the resulting pure analogue sound potentially better than the original LPs. Hayes expert Simon Spillett has contributed liner notes to the set which will also features dozens of rare or unseen photos of Tubby in his heyday. “It’s hard to believe that this music has lain unheard for fifty years, it’s so fresh” says Spillett. “There’s no doubt in my mind that had they been issued at the time, these recordings would have been seen as Tubby’s last great album”.
See the July issue of Jazzwise for an in-depth feature on this newly discovered album from one of Britain’s most celebrated jazz musicians.
– Mike Flynn
Mich interessiert vorderhand in erster Linie das „neue“ Album, aber die Sache mit der grossen Box klingt natürlich auch toll (wenn wie bei Gearbox erscheint und nicht nur die Transfers/Remsters von den Leuten des Labels angefertigt werden, ist wohl auch mit Vinyl zu rechnen @clau @napoleon-dynamite). Die Alben sind jedenfalls super und wenn es tatsächlich eine Menge an Outtakes gibt, bin ich wohl an beidem interessiert.
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaGrits, Beans And Greens: The Lost Fontana Studio Session 1969
1CD, 1LP & Digital. 5 tracks of what would have been the final album
1. For Members Only (take 2) [6.26]
2. Grits, Beans and Greens (take 4) [6.09]
3. Rumpus (take 1) [7.30]
4. You Know I Care (take 2)
5. Where Am I Going? (take 3) [9.16]Philips Studios, Stanhope Place, London, Tuesday June 24th, 1969
10.30am – 1.30pmTubby Hayes (tenor sax); Mike Pyne (piano); Ron Mathewson (bass); Spike Wells (drums)
Producer: Terry Brown
Engineer: David Voyde—
Grits, Beans And Greens: The Lost Fontana Studio Sessions 1969 [Complete Sessions]
2CD Deluxe + digital. The complete sessions. 18 tracks including alt. takes, studio chatter + the May 1969 studio session (with Louis Stewart on guitar). In recording date & tape order.
CD1
1. Where Am I Going – (Take 1) May 27th, 1969 [08:27]*
2. Where Am I Going – (Take 2) May 27th, 1969 [07:37]*
3. Where Am I Going – (Take 3) May 27th, 1969 [08:03]*
4. Grits, Beans and Greens – (Take 1) [05:44]
5. For Members Only – (Take 1) [07:25]
6. Where Am I Going? – (Take 1) Breakdown [04:18]
7. For Members Only – (Take 2) Full Version [06:34]CD2
1. Where Am I Going – (Take 2) [06:18]
2. Grits, Beans and Greens – (Take 2) Breakdown [00:57]
3. Grits, Beans and Greens – (Take 3) [06:21]
4. Rumpus – (Take 1) Full Version [07:45]
5. Where Am I Going – (Take 3) Full Version [09:41]
6. Rumpus – (Take 2) Breakdown [00:31]
7. Rumpus – (Take 3) Breakdown [00:17]
8. Rumpus – (Take 4) [07:22]
9. Grits, Beans and Greens – (Take 4) Full Version [06:19]
10. You Know I Care – (Take 1) Breakdown [01:06]
11. You Know I Care – (Take 2) Full Version [07:05]* recorded at Philips Studios, Stanhope Place, London, May 27th, 1969
Tubby Hayes (tenor sax); Louis Stewart (guitar); Ron Mathewson (bass); Spike Wells (drums)Remaining tracks recorded at Philips Studios, Stanhope Place, London, June 24th, 1969
Tubby Hayes (tenor sax); Mike Pyne (piano); Ron Mathewson (bass); Spike Wells (drums)Producer: Terry Brown
Engineer: David VoydeAll compositions by Edward Brian ‘Tubby’ Hayes except for:
You Know I Care – written by Columbus Calvin ‘Duke’ Pearson
Where Am I Going – written by by Seymour Kaufman aka Cy Coleman/Carolyn Leigh
All arrangements by Edward Brian ‘Tubby’ Hayes—
Quelle: https://www.udiscovermusic.com/news/jazz-saxophonist-tubby-hayes-lost-masterpiece-1969-release/
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
soulpope "Ever Since The World Ended, I Don`t Get Out As Much"Registriert seit: 02.12.2013
Beiträge: 56,509
gypsy-tail-wind
Grits, Beans And Greens: The Lost Fontana Studio Session 1969 1CD, 1LP & Digital. 5 tracks of what would have been the final album 1. For Members Only (take 2) [6.26] 2. Grits, Beans and Greens (take 4) [6.09] 3. Rumpus (take 1) [7.30] 4. You Know I Care (take 2) 5. Where Am I Going? (take 3) [9.16] Philips Studios, Stanhope Place, London, Tuesday June 24th, 1969 10.30am – 1.30pm Tubby Hayes (tenor sax); Mike Pyne (piano); Ron Mathewson (bass); Spike Wells (drums) Producer: Terry Brown Engineer: David Voyde
Schaut guad aus ….
--
"Kunst ist schön, macht aber viel Arbeit" (K. Valentin)Danke für den Hinweis, gypsy. Eine Hayes Box mit allen Fontana Alben würde ich auf jeden Fall kaufen.
--
How does it feel to be one of the beautiful people?
Dexter Gordon – At the Subway CLub 1973
Dexter Gordon Quartet – At The Subway Club 1973 – LP 180 gr. & CD
“This pan European tour with Dexter Gordon moves backwards in time from 1973 to 1965. What is striking here is that through three rhythm sections in three cities over eight years with varied repertoire, the force of Dexter’s musical personality gives this entire set an uncanny cohesion.” Michael Cuscuna (September 2018) “What makes these recordings special is the way Dexter plays live without thinking about the possibility that this would be recorded and eventually released for the world to hear. Hearing him play in these years is an extraordinary gift for us all. Enjoy the music.” – Maxine Gordon (October 2018)
DEXTER GORDON, tenor sax
IRV ROCHLIN, piano
HENK HAVERHOEK, bass
TONY INZALACO, drumsRecorded live at the Subway Club,
Köln, Germany, September 11, 1973.SIDE A:
01. WAVE
SIDE B:
02. SECRET
03. LOVECD 1: 68:12
01. WAVE
02. DIDN’T WE
03. ON THE TRAIL
04. SECRET LOVE
CD 2:
01. IT’S YOU OR NO ONE
02. FRIED BANANAS *
03. SOME OTHER SPRING *
04. ‘ROUND MIDNIGHT *
05. LADY BIRD *http://www.elemental-music.com/jazz-treasures/attachment/8435395502440/
Die Line-Ups der Bonustracks (je ca. 25 Minuten) sieht man auf dem Rückcover … mein erster Eindruck: im Subway ist Gordon tiefenentspannt, lässt sich Zeit, spielt verdammt cool auf, vielleicht etwas nachlässig da und dort, aber da sind wir eben wieder beim „Korrektiv“ zur offiziell dokumentierten Geschichte … wir hören einen Musiker und eine Band, die gewiss nicht davon ausging, dass das, was sie spielen mitgeschnitten wurde, jemals wieder angehört wird. Der Sound ist sehr klar und so ist der etwas seltsame Mix zu verschmerzen (Klavier ist arg auf der einen Seite und dort auch zu leise). Inzalaco ist kein Drummer, dessen Beat sich mir sofort erschliesst, er spielt irgendwie immer zu schnell, ohne dass er schneller würde (Gordon spielt ja dagegen gerne hinterher, vielleicht gleicht sich das hier aus?). Henk Haverhoek am Bass ist klanglich an der Grenze (Pick-Up-Mikrophon), aber sehr solide und immer präsent.
Die ersten zwei Bonustracks sind von 1971 und stammen aus Holland, die Rhythmsugruppe (b/d diesmal gemeint) stammt eher aus der Avantgarde (ICP/Breuker-Umfeld) und vermutlich ist sie ein schönes Beispiel dafür, dass die Niederländer damals etwas mehr swingten, freier swingten, als die meisten Europäer (was man aber nicht hier gegenhören kann, denn Rochlin und Inzalaco sind beides Amerikaner, die ihr Leben aber damals schon eine Weile in Europa gelebt hatten). Auch die zwei folgenden Bonustracks sind kein gutes Beispiel, denn George Gruntz konnte wahrlich mit den besten europäischen Jazzern mithalten, Jimmy Woode ist längst eine Legende und Stu Martin (kein Engländer übrigens) eine ziemliche Offenbarung (aber ich glaub, das ist er letzlich fast immer, wenn man denn auf ihn achtet).
Highlights: „Round Midnight“ mit Gruntz, „It’s You Or No One“ aus dem Subway. Der brasilianische Opener passt weder zu Gordon noch zu Rochlin, doch die Rhythmiker ziehen den Groove knallhart durch. „Didn’t We“ ist verdammt schön, aber nach dem etwas missglückten Opener zu früh im Programm – es dauert dann eben eine halbe Stunde, bis zum dritten Track, bis alle richtig in Fahrt sind. Dieser dritte Track ist Ferde Grofés „On the Trail“, das Michael Cuscuna, wie er schreibt, inzwischen hasste, aber mit dieser Version wieder zu schätzen lernte – kann man nachvollziehen, denn das Stück ist problematisch (rhythmisch, und dann noch dieses Hufgeklapper), aber diese Version ist toll!
PS: man frage bitte nicht nach der LP-Tracklist … wenn da nur „Wave“ und „Secret Love“ (bzw. „Secret“ und „Love“) drauf sind, lohnt das eher nicht … Info kommt aber von der Quelle und ich hab keine Zeit, weiterzusuchen.
—
Woody Shaw Quintet – Basel 1980
Celebrating The 75Th Anniversary Of The Life And Legacy Of Woody Shaw.
“The Last Great Trumpet Innovator” -Npr Music & Elemental Music proudly presents WOODY SHAW at Basel 1980, this Limited Edition
Includes Special Essays By Famed Jazz Producer Michael Cuscuna & By shaw’S Son Woody Shaw III.WOODY SHAW QUINTET:
WOODY SHAW, trumpet & fluegelhorn
CARTER JEFFERSON, tenor & soprano sax
LARRY WILLIS, piano
STAFFORD JAMES, bass
VICTOR LEWIS, drumsRecorded live at
Foyer Stadttheater, Basel,
Switzerland, Wednesday,
January 16, 1980.LP TRACKLIST
SIDE A:
01. LOVE DANCESIDE B:
01. ‘ROUND MIDNIGHT
02. TEOTIHUACAN
03. THEME FOR MAXINECD 1: TOTAL TIME: 63:57
01. INVITATION
02. SEVENTH AVENUE
03. IN YOUR OWN SWEET WAY
04. STEPPING STONE
CD 2: TOTAL TIME: 61:47 Min.
01. LOVE DANCE
02. ‘ROUND MIDNIGHT
03. TEOTIHUACAN
04. THEME FOR MAXINE
05. WE’LL BE TOGETHER AGAIN *http://www.elemental-music.com/jazz-treasures/attachment/8435395502372/
Auch hier bitte die Details selber an schlauerer Stelle als auf der schlampig geführten Label-Website nachgucken bzw. auf dem Cover lesen (2 CDs, nicht eine!) – reingehört habe ich noch nicht, aber die CD lag gestern im gleichen Paket (und das Graz-Konzert der Jimmy Giuffre 3 obendrein).
—
EDIT: CD-Trackliste für Woody Shaw anhand der CD-Ausgabe korrigiert.
zuletzt geändert von gypsy-tail-wind--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #162: 8.4., 22:00; # 163: 13.5., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbagypsy-tail-wind
Gerade ein erstes Mal angehört … verdammt heisser Stoff! Bin mir nicht sicher, warum Griffins Name dopppelt so gross da steht und die Liner Notes auf Davis auch nur als „adabei“ eingehen, wo er wenigstens so viel Soloraum kriegt und das natürlich eine der Reunions der alten Lock & Griff-Combo von um 1960 ist … aber egal, die Musik ist heiss! Griffin und Davis sind in toller Form, die Rhythmusgruppe heizt ordentlich ein. Taylor spielt für mein Empfinden nicht gerade toll, aber es passt super, was er macht (und Sachdienlichkeit ist bei Rhythmusgruppen ja auch eine grosse Tugend), NHOP hält den Laden zusammen, während Montoliu zwar sehr inspiriert aufspielt aber leider lautstärkemässig schlecht bedient ist und etwas untergeht im Mix.
Bin auf die Fortsetzung gespannt, die Veröffentlichungen von Baker, Shaw und Hubbard liegen auch noch bereit für später.habe mir jetzt mal in den letzen Tage einige von den hier vorgestellten Alben aus dem Onkel Pö angehört – baker, Elvin Jones, Hubbard, Gillespie … alle sehr sehr klasse! Scheint damals ein gutes Karma gehabt zu haben, der Laden in Eppendorf.
--
soulpope "Ever Since The World Ended, I Don`t Get Out As Much"Registriert seit: 02.12.2013
Beiträge: 56,509
Gab`s mal schon als Teil der „Art Pepper Complete Galaxy Recordings“ Box, aber wer dies nicht eignet – schwere Empfehlung ….
--
"Kunst ist schön, macht aber viel Arbeit" (K. Valentin) -
Schlagwörter: Erstveröffentlichungen alter Jazz-Aufnahmen, Jazz, Jazz aus dem Archiv
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.