Startseite › Foren › Das Radio-Forum › StoneFM › 21.04.2012 "Nes und Puma rocken das ABC" | Damaged Goods 8
-
AutorBeiträge
-
Flint HollowayInfopost zum Hauptteil (Start um ca. 23:06 Uhr):
Der ganze Spaß besteht aus 5 Teilen die jeweils aus 2 bzw.3 aufeinanderfolgenden Tracks eines Albums bestehen. Und am Ende gibt es noch einen Closer.
Das ganze sieht dann etwa so aus (ich verrate noch keine Artistnames ausser die der Kollaberationspartner des Artists der Teil 1 und 2 bestreitet):
1. Teil – 2 Tracks – ca. 18 1/2 Minuten
Kollaboration mit ANDREJ ABU KOLESOV der auf Saz und Oud (beides arabische Zupfinstrumente) imrprovisiert. Diese Imrovisationen werden über elektronische Musik gelegt die sich wiederum an digital mit allerlei Effekten bearbeiteten Versatzstücken dieser Improvisationen als Ausgangsmaterial bedient. Kann stellenweise mal wie eine Parodie wirken, da die Stücke keineswegs auf hochtrabende Gesten – wie z.B. scheinbar ins unendlich gedehnte Langsamkeit und tonales Chaos im stetigen Wechsel oder pathetisch anmutende Pausen – verzichten. Zum Glück. Die sind nämlich ziemlich gelungen, finde ich.
2. Teil – 3 Tracks – ca. 18 Minuten
Hier übernimmt Throbbing Gristle Chanteuse und Industrial Queen COSEY FANNI TUTTI die Rolle der Zupfinstrumente. Sprach-, Gesangs- und Igrendwas-zwischen-Sprach-und-Gesangsaufnahmen-Aufnahmen von Cosey werden hier verzerrt, zerschrettert, gelooped und gefiltert bis die Synapsen brennen. Bleibt nicht ganz so minimaltistisch wie in den ersten paar Minuten.
klingt beides sehr interesant
3. Teil – 3 Tracks – ca. 18 1/2 Minuten
Die ersten drei Tracks eines Albums, für das alle verwendeten Sounds aus Fieldrecordings aus dem Leben eines Schweins, und darüber hinaus bestehen. Geburt, Mästung, Zubereitung und Verspeisung. Aufnahmen von der Schlachtung hat die britische Gesetzgebung nicht erlaubt. Nachdem das Projekt angekündigt wurde folgte prompt die Reaktion seitens PETA, welche dem Künstler vorwarf das Leid eines Tieres für Unterhaltung zu mißbrauchen.
Für mich zu unrecht, denn das Album lässt die Distanz die man zur Haltung und Schlachtung von Tieren die später mal auf dem eigenen Teller landen schwinden.immer diese blinden fanatiker, sehen nicht das so eine künstlerische auseiandersätzung ihre anliegen besser transportiert als nackte prominente. ganz spontan muss ich an [I]die schlachtung von den JaKa’s denken
4. Teil – 2 Tracks – ca. 18 1/2 Minuten
Gregorianische Choräle.
…mehr hab ich zu diesem Teil eigentlich erst mal nicht zu sagen.
muss man ja auch nicht mehr zu sagen
5. Teil 3 Tracks – ca. 26 Minuten
Die zu hörenden Tracks verwenden samples von MICHAEL NYMAN und STEPHEN O’MALLEY. Insgesamt lässt sich das aber alles auf die Formel „Synthetische Streicher und verschiedenstes Rauschen“ reduzieren. Dann aber wieder auch nicht…
hierauf bin ich ganz besonders gespannt
(6. Teil – Ein Schlußtrack, welcher da einfach hin musste)
ich freu mich auf diene sendung, danke flint
--
... und in den Taschen nur Messer und FusselHighlights von Rolling-Stone.deWerbungNoch ein Hinweis:
Auf Franks Wunsch wird am Ende der Sendung – also 00:52 –
heute ausnahmsweise kein Jingle gespielt.--
Software ist die ultimative Bürokratie.4. Nicolas Jaar – Don’t Break My Love (Don’t Break My Love EP | 2011)
Für mich einer der ganz großen Tracks des letzten Jahres.
Und auch der letzte der Pre-Show. Danach beginnt der Hauptteil. Vielleicht sieht man sich ja auf der anderen Seite wieder.
--
DemonNoch ein Hinweis:
Auf Franks Wunsch wird am Ende der Sendung – also 00:52 –
heute ausnahmsweise kein Jingle gespielt.Danke. Hätte ich fast vergessen.
--
Flint HollowayIUch kenn mich da auch nicht so aus muss ich sagen. Die Gesänge sind polyphon. Dachte, dass würde man unter der selben Bezeichnung zusammenfassen.
Mein beschränktes Verständnis ist so, dass Polyphonie so ca. im 13. Jh. einsetzt, Perotin, dann Machaut (14. Jh.), später dann Dufay, Ockeghem, Josquin (15. Jh.)…. muss mich damit eines Tages mal wieder eingehender befassen.
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #164: Neuheiten aus dem Archiv, 10.6., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbagypsy tail windMein beschränktes Verständnis ist so, dass Polyphonie so ca. im 13. Jh. einsetzt, Perotin, dann Machaut (14. Jh.), später dann Dufay, Ockeghem, Josquin (15. Jh.)…. muss mich damit eines Tages mal wieder eingehender befassen.
Ich mich auch.
Das später sind Neukompositionen von 2006.
Viel Spass noch allen. Ich mach jetzt mal die „virtuelle Threadschließung“
--
Nee, tut mir auch nicht leid, muß es brechen.
Das klingt zwar auch gregorianisch, aber eher weniger. Das klingt eher nach einem Requiem. Nichtdestotrotz: klasse.
--
Je suis Charlie Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness. T.P.grandandt
Das klingt zwar auch gregorianisch, aber eher weniger. Das klingt eher nach einem Requiem.Kann sein. Bin in diesem Gebiet kein Fachmann. Aber egal ob Choral oder Requiem… wenn Arvo Pärt dran ist, dann ist es meistens was für mich.
--
Tracklist:
Part 1:
1. John Talabot – Depak Ine
2. John Talabot feat. Pional – Destiny
3. John Talabot – El Oeste
4. Nicolas Jaar – Don’t Break My LovePart 2:
1. CoH feat. Andrej Abu Kolesov – Euphrates I – Spiritoso, Con Amore
2. CoH feat. Andrej Abu Kolesov – Euphrates II – Devoto Maestoso Al Fine3. CoH Plays Cosey – Sin-King
4. CoH Plays Cosey – Lost
5. CoH Plays Cosey – Near You6. Matthew Herbert – August 2009
7. Matthew Herbert – September
8. Matthew Herbert – October9. Arvo Pärt – Da Pacem Domine
10. Arvo Pärt – Salve Regina11. Alva Noto – Xerrox Phaser Acat 1
12. Alva Noto – Xerrox Soma
13. Alva Noto – Xerrox Meta Phaser14. Max Richter – On The Nature Of Daylight
--
Teil 1:
CoH – Strings
Part I – Sidereal As If Not
1-1 I-I Piano Tranquillo
1-2 I-II Andante FacilePart II – No Monsters No Rock
1-3 II-I Mezzo Forte Passionato
1-4 II-II Vittorioso CalandoPart III – Euphrates
1-5 III-I Spiritoso, Con Amore
1-6 III-II Devoto Maestoso Al Fine2-1 SU-U
[Quote=raster-noton.de]strings is primarily an attempt to reconcile the aesthetics of digital sound with that of the more traditional music instruments and to enrich the respective domains with the qualities of each other. in a larger scale, the album targets the stereotypes in today’s perception of music, trying to smooth out the borders between academic and popular, traditional and contemporary, serious and amusing – all in favour of music. the choice of instruments follows COH’s own experience in music: from years of piano lessons as a child, through playing in a heavy metal band during teenage, further to the recent years of work in the area of digital sound and composition.
composed and recorded in 2006 by ivan pavlov/COH .
disc one
part i – sidereal as if not
i.i – piano tranquillo – 08:03
i.ii – andante facile – 06:00part ii – no monsters no rock
ii.i – mezzo forte passionato – 06:11
ii.ii – vittorioso calando – 06:55part iii – euphrates
iii.i – spiritoso, con amore – 11:40
iii.ii – devoto maestoso al fine – 06:50disc two
su-u – 16:59
part i utilizes recordings of an yamaha grand piano originally made for COH seasons 2 x 12“ at fylkingen, stockholm in 2001.
part ii is recorded with a red musima elektra de luxe v guitar purchased in the ussr back in 1988.
part iii and su-u are inspired by and based around the improvised recordings of saz and oud played and kindly donated for the project by andrej abu kolesov (d.a.o.). su-u was first recorded as a quadrophonic installation piece for raster-noton „essential room“, sonar 2006, barcelona, spain.
--
Teil 2:
CoH Plays Cosey – CoH Plays Cosey
Closer
Crazy
Mad
Sin-King
Lost
Near You
Fuck It
Inside
Lying[Quote=raster-noton.de]COH PLAYS COSEY CD is the first part of an ongoing collaborative project between Ivan Pavlov/COH and Cosey Fanni Tutti known for her solo performances and work with Chris Carter/CTI as well as for being a part of the radical cultural phenomena COUM Transmissions and Throbbing Gristle. Very much a statement rather than just a musical venture, COH PLAYS COSEY deals with concepts of honesty, trust, privacy, communication as well as (perception of) sexuality. The work represents a very close, if an intimate, contact between the two, where one (Ivan) was to interpret voice recordings made for him by the other (Cosey) – recordings made in intensely emotional states to establish a dialogue that extends beyond words, beyond intellect. A most private emotional diary of one (Cosey) pronounced to the general public by the other (Ivan ). The work has been kept hermetic by Ivan voluntarily restricting his choice of sound exclusively to that originating from the voice recordings, thus preserving the raw quality of his source material. In this explicit sonic adventure COH plays Cosey without inhibitions, without fear and without questioning the content submitted. COH plays Cosey like an actor – becoming her through his elaborate transformations of the voice. COH plays Cosey like a computer game – making his way though the infinite combinations and variety of human expression with ease and sense of fun. COH plays Cosey like in sex – fully controlling the process and manifesting the eventual outcome. COH PLAYS COSEY is a world of the embarrassingly unspoken made audible, COH PLAYS COSEY is the place where there is nothing left to hide.
--
Teil 3:
Matthew Herbert – One Pig
August 2009
September
October
November
December
Janary
February
August 2010
May 2011--
Teil 4:
Arvo Pärt, Estonian Philharmonic Chamber Choir, Paul Hillier With Christopher Bowers-Broadbent – Da Pacem
Da Pacem Domine
Salve ReginaZwei Slawische Psalmen
Psalm 117
Psalm 131Magnificat
An Den Wassern Zu Babel
Dopo La Vittoria
Nunc Dimittis
Littlemore Tractusallmusic.comThis collection of short works by Arvo Pärt features a cappella music and some lightly accompanied by an organ. Conducting the Estonian Philharmonic Chamber Choir is Paul Hillier, one of Pärt’s most celebrated interpreters and the author of a book-length study of his music. Hillier came to Pärt from the field of early music, and in his notes he stresses affinities between Pärt and the composers of medieval and Renaissance eras. Pärt rarely uses music to directly illustrate the text, for example. Instead, just as a composer of five centuries ago might do, he selects a pitch environment and elaborates it through the placement and manipulation of sonorities. Hillier points out Pärt’s liking for chains of first-inversion chords and for the so-called Landini cadence, linking those to music of the fourteenth century, especially in England. The comparison to pre-Renaissance English music is a good one more generally as well: Pärt can be very quiet, and his music does bring to mind, as Hillier said of the opening Da pacem Domine, stones placed with exquisite care in a Zen garden. But he also has a grand manner that can’t be described as minimal; even in small-scale pieces like these there are moments where he brings forces together to heighten the music’s intensity. The effect is like that of music by Leonel Power and the other composers of the Old Hall manuscript: stark, but also big at times.
All this goes to show that Hillier, always a strong interpreter of Pärt’s music, is superb here. The sound he obtains from the Estonian Philharmonic Chamber Choir is both beautiful and impersonal; he focuses not on the tonal conservatism of Pärt’s music but on its structures and details. There is little sweetness, but there is an uncanny feel for the way the music slowly unfolds. Hear the composer’s setting of Psalm 131 (track 4), the second of the Two Slavic Psalms, as it begins with subtle establishment of relationships among tones of a simple pentachord and builds a long ascent in intensity out of them. Other conductors may get a slightly more virtuosic interpretation of Pärt’s tintinnabulation (bell-effect) technique out of their choirs, but none will have a better feel for where it fits in to the overall structure of a work. This is an excellent choice for anyone contemplating a first Pärt purchase as well as for those who have been following his career and its highly successful promotion on Hillier’s part.
--
Teil 5:
Alva Noto – Xerrox Vol.2
Xerrox Phaser Acat 1
Xerrox Rin
Xerrox Soma
Xerrox Meta Phaser
Xerrox Sora
Xerrox Monophaser 1
Xerrox Monophaser 2
Xerrox Teion
Xerrox Teion Acat
Xerrox Tek Part 1
Xerrox Monophaser 3[Quote=raster-noton.de]„xerrox vol. 2 undertakes an intense journey and affords the luxury to take its time.“ while xerrox vol. 1 (r-n 78) referred to the ‘old world’ with its tradition deeply rooted in classical music, xerrox vol. 2 tries to access a ‘new world’. it works with samples that have been gathered and developed in the usa – the so-called ‘new world’ – where the album also has almost completely been recorded.
the dramatic and dynamic approach of xerrox vol. 1 on vol. 2 has been replaced by a structural density. instead of working with individual musical entities the new album rather develops an overall, linear aesthetic that refers to musical strategies of film music. hence there are no implicitly singular pieces, but open musical structures – a journey without a predetermined target.
the first four tracks of xerrox vol. 2 actually condense to one track, using samples of michael nyman and stephen o’malley. they kind of combine to a soundtrack as for a movie before fading away in a swell of reverb feedback. xerrox sora is a rudiment from the collaboration with ryuichi sakamoto, which originates from and has been performed as encore during the 2004 insen tour. continuing from xerrox monophaser 2, the album creates a dense and interweaved complexity, which only gradually unfolds its depth. while xerrox teion dissolves in the process of copying into another sample rate (xerrowed), xerrox teion acat again tends to re-condense its quality.
xerrox vol. 2 seems to be more playful than vol. 1; following the approach of a live set it is not so much obligated to a theoretical concept. therefore it intends to break a static framework before it gets too restricted. the eleven tracks of xerrox vol. 2 serve as documents of an immediately experienced time or as attempts to unfold in an endless space. in this sense xerrox vol. 2 comes close to the idea of the aleph-1 project that tried to disappear rather than occupy an
endless space.--
Willkomen zurück…
… von dieser Reise in eine ferne Welt.
Das war ein ungewöhnliches Erlebnis,
ein gelungenes Experiment – danke, Flint :sonne: –(… und überdies eine lehrreiche Sozialstudie.)
--
Software ist die ultimative Bürokratie. -
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.