Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Blue Note – das Jazzforum › Jazz-Glossen › Re: Jazz-Glossen
Find ich eben nicht, dass das interessant ist. Sangrey bringt in der Org-Diskussion einen schönen Vergleich, was den Rahmen der Diskussion betrifft:
Fools, all of them, these post-Wynton „guardians of the heritage“. They’ve been given a universe and they’ve decided to stay in one wing in one house, and to close it off. And then the arguments begin about who to let in and who to keep out, and, oh by the way, nobody really cares any more because everybody else is too busy living in the rest of the house in the rest of the universe.
Can’t nobody say that they didn’t know about Great Black Music: From The Ancient To The Future. They just chose to not pay heed.
Somebody slap these fools upside their collective heads. Please.
Was ich ebenfalls interessant finde, beim ganzen Name-Dropping: Payton scheint sich richtiggehend Mühe zu geben, nie Lester Bowie zu nennen…
Das ganze scheint mir jedenfalls eine Diskussion die sich INNERHALB des von Wynton Marsalis und seinem Imperium definierten Rahmens bewegt, weshalb ich die Diskussion für sehr beschränkt aussagekräftig halte.
Ich will damit übrigens keinesfalls andeuten, dass Payton ein schlechter Musiker sei. Es hat mich bisher nie interessiert, was er gemacht hat und nach diesen Posts auf seinem Blog erst recht nicht. Die Parade-Stelle, die ich oben schon angedeutet habe, ist diese hier:
There is no living soul who can walk on a bandstand anywhere in the world and play more horn than me. Period. Not a single one of you shit talkers. Never has there been a musician who can represent the entire scope and tradition of this music from its inception in New Orleans through Chicago, from Basie’s idiom to Charlie Parker’s , Monk’s language, Ahmad Jamal’s, Miles’ style, Trane’s, from James Brown to Marvin Gaye, Stevie Wonder, Earth, Wind and Fire, George Clinton, Wayne Shorter, Herbie Hancock, James Williams, Bobby Watson, Donald Brown, Duck, Dilla, etc., than me.
Never.
Und auch diese Stelle:
Who in here knows more about the history of this music than me? Who here is qualified to go toe-to-toe with me musically or otherwise on this subject? Any takers? I’ll answer. Not one of you. Not one.
Das kommt von der Antwort, die an Strickland gerichtet ist.
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #165: Johnny Dyani (1945–1986) - 9.9., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba