Re: Depeche Mode

#472507  | PERMALINK

chocolate-milk

„Macro“ als Favorite überrascht mich etwas. ;-)
Es ist wirklich schwierig gewesen zu sagen „diese drei sind es“. Naja wie du schon sagtest, morgen können es schon drei andere sein.

Meine Top3 von „Playing The Angel“ sind:

Nothing’s Impossible:
Ich stimme dir zu. Der perfekte Depeche Mode Song.

A Pain That I’m Used To:
Der Song beginnt mit einer nervenaufreibenden Sirene geht dann über in ein Feld der Ruhe dann setzt Daves Gesang ein.
Der Song ist insgesamt düster, verzerrt und dynamisch. Ein Wechselspiel zwischen Ruhe und an den Nerven reissender Sirenen.

„I’m not sure what I’m looking for anymore. I just know that I’m harder to console.
I don’t see who I’m trying to be instead of me. But the key is a question of control.
Can you say what you’re trying to play anyway? I just pay while you’re breaking all the rules.
All the signs that I find have been underlined. Devils thrive on the drive that is fuelled.
All this running around well it’s getting me down. Just give me a pain that I’m used to…“

Damaged People:
Der Rhythmus dieses Songs wird nicht durch ein Schlagzeug erzeugt sondern durch ein eigenartiges elektronisches Tasteninstrument oder ist es ein Xylophon(?). Dadurch bekommt der Song in gewisser Weise eine verspielte Leichtigkeit/ Beschwingtheit, ist melancholisch und voller Hoffnung.

„We’re damaged people drawn together by subtleties that we are not aware of.
Disturbed souls playing out forever these games that we once thought we would be scared of.“

„When you’re in my arms the world makes sense. There is no pretence and you’re crying.
When you’re by my side there is no defence I forget to sense I’m dying.“

--