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Vielen Dank für diesen wunderbaren Post @vorgarten!
Ich kann dazu gar nicht viel sagen, nur zwei Kleinigkeiten: „ziemlich in ihrer Ehe absorbiert“ – so ähnliche Gedanken gingen mir bei der Lektüre des Gesprächs mit Sally Plaxson immer mal wieder durch den Kopf. Auch Lincolns Verständnis von Feminismus bzw. ihr eigenes Ich-Verständnis als Frau ist ja aus heutiger Sicht nicht unbedingt, wie man es erwarten würde. Ich kriege das aber alles überhaupt nicht zu fassen und ihr Verhältnis mit Roach geht uns am Ende ja eh nicht viel an.
Das andere: auf der Annonce für „Cabaret of Freedom“ taucht Spaulding Givens auf – das ist natürlich interessant, vielleicht führt die Spur ja noch anderswohin? Und über den dritten Namen in der langen Liste bin ich auch gestolpert, Divizulu – oder vielleicht doch Dinizulu? Das könnte dann jemand aus der Familie des Percussionisten Kimati Dinizulu sein (1956-2021), der auch länger zur Band von Sonny Rollins gehört hat. Eine Ghana-Connection gibt es da auch:
For many generations, the Dinizulu clan had been active in music and performance. Dinizulu’s father, Nana Yao Opare Dinizulu (aka Gus Dinizulu, né Augustus Edwards; 1930–1991), an American, was an internationally acclaimed African drummer. Dinizulu’s mother, Ohema Afua Owusua (née Alice Brown; 1930–2007), also an American, was a principal dancer for Asadata Dafora’s Dance Company — the first dance company to put African dance and music on Broadway in the United States from the 1930s to the 1950s.
To gain a deeper knowledge of African traditions, as a young man, Dinizulu, traveled to Ghana where he lived and learned for two years and then he moved back to the United States. Since then, he has made over 30 trips to Africa, where he resided part of the year. While in Ghana, he studied with expert drummers, Kofi Nabenadi, C. K. Ganyo, and Sully Emmorro. He also learned from elders of the Fanti people, master drummers whose tutelage proved invaluable in his development as a leading practitioner of African drumming. A major influence on his musical growth and creative energies was his involvement with the Fanti’s Asafo (warrior) music, a tradition dating back many centuries.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kimati_Dinizulu
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