Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Eine Frage des Stils › Moshpit – das Metal-Forum › The Gates Of Slumber
Ansicht von 1 Beitrag (von insgesamt 1)
-
AutorBeiträge
-
Die schwermetallische Entdeckung der letzten Jahre für mich. Heavy Doom, jede Note durch und durch aufrichtig und True. Kein Funeral, kein Drone, kein Gepose, keine Anbiederung an gängige Trends – einfach klassisch heavy. War auf dem exzellenten Vorgänger auch die ein oder andere schnellere Dampframme dabei, stampfen sie jetzt wieder bleischwer Back to the Roots.
Quote:Gates Of Slumber strip things down on their fifth album The Wretch, distilling the vintage doom elements they’ve been nailing since 1998, showcasing the stellar songwriting that makes the St. Vitus-nodding Indianapolis true-metal trio so great. It’s not just the music they’ve scaled back on, they’ve also torn away conceptual layers from the lyrics. As highly quotable main man Karl Simon put it, “This record is frustration and disappointment put to music. No heroics this time, no swords; no sorcery. No fantasy. That stuff is OK; it’s fun…whatever, but we don’t feel it these days. This one is all about others let you down almost as much as you let yourself down.” He adds, with some salt: “It might not make sense to you, but then you probably only have the last two records as a digital download. That, or your world is summed up by someone else’s soundbite.” When posting “Blood And Thunder” from 2009’s Hymns Of Blood And Thunder, I mentioned they’d somehow managed to top Conqueror, one of my favorite albums of 2008. Well, against all odds, the guys have done it again: The Wretch is, without a doubt, their most compelling, complete album to date. Listen from start to stop on repeat:--
Bleibense Mensch. [/FONT][/I][/COLOR][/FONT]Highlights von Rolling-Stone.deTaylor Swift vs. Kanye West: Legendäres Bitch-Telefonat geleakt
Earth Day: 16 Musiker(innen) und Bands, die für Klimaschutz kämpfen
„Seventeen Seconds“ von The Cure: Teenage Angst für alle
Huey Lewis im Interview: „Die Mundharmonika ist die Antithese zum Techno“
Xavier Naidoo: Das „Ich bin Rassist“-Interview in voller Länge
„Westworld“-Schlusskritik: Tschüss, bin wohl zu blöd für die Serie
Werbung -
Ansicht von 1 Beitrag (von insgesamt 1)
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.