Startseite › Foren › Die Tonträger: Aktuell und Antiquariat › Das Vinyl-Forum › Reissues › From The Capitol Vaults
-
AutorBeiträge
-
Ich habe nun das erste Reissue aus der Reihe gehört („Document“) und bin sehr angetan. Pressung, Klang und Cover/Inner Sleeve sind vorzüglich und das Preis/Leistungsverhältnis ist mit ca. 18-20 Euro sehr fair. EMI macht den Vertrieb für Deutschland. Jetzt sollte nur das Repertoire etwas erweitert und vor allem interessanter werden.
Weitere Infos auf der eigenen Homepage:
http://www.fromthecapitolvaults.com/Bisher gibt es folgende Reissues:
A Perfect Circle – Mer de Noms (2 LPs, gatefold jacket, satin stock, diecut white sleeves)
The Beach Boys – Pet Sounds (Mono, printed inner sleeve)
Coldplay – Parachutes (1 LP, printed sleeve)
Coldplay – A Rush Of Blood To The Head (1 LP, printed sleeve)
Coldplay – X&Y (2 LPs, gatefold jacket, 2-sided posted)
Jimi Hendrix – Band Of Gypsies (1 LP)
John Lennon – Imagine
Radiohead – Pablo Honey (1 LP, printed sleeve)
Radiohead – The Bends (1 LP, printed sleeve)
Radiohead – OK Computer (2 LPs, gatefold jacket, color labels, printed sleeves)
Radiohead – Kid A (2 10″ 140-gram LPs, gatefold jacket, printed sleeves, color labels)
Radiohead – Hail To The Thief (2 LPs, gatefold jacket, printed sleeves)
Radiohead – Amnesiac (2 10″ 140-gram LPs, gatefold jacket, printed sleeves, color labels)
R.E.M. – Document (1 LP, printed sleeve)
Steve Miller Band – Greatest Hits 1974-78 (1 LP, printed sleeve, color label)Im Oktober/November wird die Serie mit folgenden LPs fortgesetzt:
The Band – The Band
The Band – Music From The Big Pink
The Beach Boys – Endless Summer
John Lennon – Rock’n’Roll
Megadeth – Peace Sells…But Who’s Buying
Megadeth – Rust In Peace
Queensryche – Operation Mindcrime
Roxy Music – Roxy Music (US-Version inkl. „Virginia Plain“ + kingsize poster)
Roxy Music – For Your Pleasure (+ kingsize poster)
Stray Cats – Built For Speed
The Verve – Urban Hymns
Wings – Band On The Run--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos...Highlights von Rolling-Stone.de30. Juni 2000: Neun Konzertbesucher sterben beim Roskilde-Festival
Die 100 besten Schlagzeuger aller Zeiten: Charlie Watts, The Rolling Stones
Benny Andersson im Interview: Alle Infos zu „Piano“, der ABBA-Hologramm-Tour und „Mamma Mia 2“
Studie: Dies sind die beliebtesten Schallplatten
Phil Collins im Interview: „Ich gehe nicht nach Hause und ärgere mich!“
Die 100 größten Musiker aller Zeiten: Nirvana – Essay von Vernon Reid
WerbungKlingt sehr interessant!
Dann kann ich gleich zwei Lücken schliessen:
Radiohead – OK Computer
The Band – The Bandbesitze ich derzeit nur auf CD…
--
Der Teufel ist ein Optimist, wenn er glaubt, dass er die Menschen schlechter machen kann. "Fackel" - Karl KrausVega4Klingt sehr interessant!
Dann kann ich gleich zwei Lücken schliessen:
Radiohead – OK Computer
The Band – The Bandbesitze ich derzeit nur auf CD…
Bisher gibt es zwar eine Handvoll guter LPs aber Capitol könnte durchaus noch etwas tiefer in ihren vaults graben, um auch mal Alben zu veröffentlichen, deren Beschaffung etwas schwieriger ist. Von den bisherigen LPs bekommt man eigentlich alle im Original recht problemlos. Dennoch begrüße ich, dass nun auch die EMI aufgewacht ist und aktiv geworden ist.
--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos...atomBisher gibt es zwar eine Handvoll guter LPs aber Capitol könnte durchaus noch etwas tiefer in ihren vaults graben, um auch mal Alben zu veröffentlichen, deren Beschaffung etwas schwieriger ist. Von den bisherigen LPs bekommt man eigentlich alle im Original recht problemlos. Dennoch begrüße ich, dass nun auch die EMI aufgewacht ist und aktiv geworden ist.
Ist mir schon klar! Besonders würden mich alte Aufnahmen von Sinatra usw. interessieren…
--
Der Teufel ist ein Optimist, wenn er glaubt, dass er die Menschen schlechter machen kann. "Fackel" - Karl KrausVega4Ist mir schon klar! Besonders würden mich alte Aufnahmen von Sinatra usw. interessieren…
Über die ein oder andere Sinatra LP würde ich mich ebenfalls freuen. Man bekommt sie zwar recht einfach als Erstpressung, findet sie aber sehr selten in einem perfekten Zustand.
--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos...Handelt es sich bei der „Pet Sounds“ nicht um eine einfache LP?
--
"Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children."KinKHandelt es sich bei der „Pet Sounds“ nicht um eine einfache LP?
Im Gegensatz zum vorletzten Pet Sounds Reissue handelt es sich wohl um eine Einzel-LP (Mono). Die Angaben auf der Homepage sind etwas irreführend.
--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos...atomIm Gegensatz zum vorletzten Pet Sounds Reissue handelt es sich wohl um eine Einzel-LP (Mono). Die Angaben auf der Homepage sind etwas irreführend.
Kannst du evtl. über diese Ausgabe berichten, solltest du sie in die Finger kriegen? Bin am Überlegen mir diese zuzulegen, oder aber weiter nach einer guten Kopie des Originals zu suchen.
--
"Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children."KinKKannst du evtl. über diese Ausgabe berichten, solltest du sie in die Finger kriegen? Bin am Überlegen mir diese zuzulegen, oder aber weiter nach einer guten Kopie des Originals zu suchen.
Ich werde sie hören und hoffe inständig, dass sie besser klingt als die vor kurzem bei EMI erschienene 2LP (Mono/Stereo). Die beste Version des Albums dürfte mit großer Wahrscheinlichkeit die DCC LP von 1995 sein, an deiner Stelle würde ich danach Ausschau halten.
--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos...Hier ist Michael Fremers (Musicangle) Eindruck von der neuen Capitol Pressung:
Michael Fremer
This is neither the time nor the place to extol the virtues of this classic album that has more than stood the test of time. You already know about it and perhaps own a copy or two. If you don’t, then you can buy this new Capitol 180g reissue and be sure you have a competently produced, reasonably priced reissue.The Brian Wilson classic, originally mixed in mono and issued in stereo on both CD (in a box set) and vinyl (separate LP), was meant to heard in mono and that’s the version Capitol wisely chose to reissue here.
Capitol doesn’t say whether an analog or digital source was used as a mastering source but what really counts is the final sound, heretic as that might sound to some.
To find out how good this reissue was, I compared it to a pristine original Capitol issue, the 1971 Brother Records reissue produced for Warner Brothers, the Carl and The Passions twofer and Steve Hoffman and Kevin Gray’s 1995 DCC Compact Classics Edition as well as to the version included in the CD box set.
All of the vinyl reissues sounded superior to the original pressing, though pressing variability was far greater back then so it’s difficult to know whether the copy I have is representative of what originally was issued. However, others with whom I spoke, who have original pressings, corroborated my findings: the original pressing is somewhat dark, closed in, a bit muffled and dynamically compressed compared to all of the reissues.
The Brothers/Warner Brothers reissue as well as the version on the Carl and the Passions twofer, are by far, the best sounding reissues in my opinion. They are the most open, exuberant and analogue-y. Of course they were cut when the master tape was but five years old, which gives them a major advantage over what came later.
There’s more depth and space between instruments, which are presented with greater texture, transparency and dimensionality. For instance on “God Only Knows,” the wood block that’s passed through an echoplex or some other sort of delay unit available at the time has a sticky, round, three dimensional immediacy. You can hear the dimensionality and spaciousness provided by Western Studio’s echo chamber. The mono image on “I Know There’s An Answer” is enormous and within that image the tambourines jump out and ring, the reedy sounding bass harmonica bellows with a visceral texture. You can hear the mix as well as the separate elements standing out as if they are literally irrepressible. But most of all what stands out is the speed of the attack and the length of the sustain and decay as Wilson adds elements to the mix.
There is a spectacular messiness about the whole thing, probably due, in part to the multitude of tracks and the sheer madness of the energy Wilson attempted to cram into the mix.
The new reissue is a far more pristine and orderly affair. For instance on “God Only Knows” the wood blocks are pretty good but not nearly as woody. All of the elements that assume individual spaces on the WB issue are packed into a flatter plane. On “ I Know There’s An Answer” the tambourine doesn’t have nearly the same texture, the bass harmonica doesn’t vibrate your gut the same way, the tympani loses some of its majesty, the banjo loses the appropriate timber and what’s especially noticeable is the flatness of the spatial plane and the lack of reverb “hang time.”
It’s easy to conclude that the record was cut using a digital source yet when I compared it to the box set’s CD issue, the record sounded far more convincing. However, for some reason that’s what I usually find when comparing LPs cut from digital sources with CDs probably made using that same source. “Euphonic colorations?” Who cares?
Switching to the DCC Compact Classic Edition, you get a superb combination of clarity, spectacular detail, a big sonic space, great reverb “hang time,” depth, visceral instrumental textures and depth-charge bass that’s not overdone and extremely well-controlled but perhaps a bit rounder and fuller than Wilson originally intended but that’s pure speculation.
So while I’d bet Capitol’s new LP issue was sourced from digital, it does sound very good and better than the CD version. Perhaps it was sourced from high resolution digital or perhaps the LP cutting process adds just the right amount of “coloration” to make it sound richer, fuller and more sonically satisfying.
If it was cut from digital do I wish it had been cut from analog? Of course. If it was cut from analog and I’m just wanking, well, if I find that out after the fact, I’ll let you know! So since the DCC Compact Classic version is OOP and probably expensive if you can locate a copy and since the Carl and the Passions—So Tough/Pet Sounds twofer and the WB single edition from 1972 is rare, this new Capitol issue is a good choice, particularly since the 180 gram pressing is absolutely perfect. My copy was dead quiet, flat perfection. My source at Capitol says Rainbo in L.A. pressed it. I hope all of their current 180 gram output is this good!
(Quelle)
--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos...Vielen Dank für die ausführlichen Infos, atom!
--
"Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children."Ich habe mir aus dieser Serie jetzt Radiohead – The Bends zugelegt, und kann diese ebenfalls bedenkenlos empfehlen. Die Pressung ist makellos, bis auf einen leichten Knackser auf My Iron Lung, der aber verzeihbar ist.
Der Klang ist ebenfalls vorzüglich, wobei ich bisher nur die CD-Ausgabe kenne, und somit nicht mit der Original-LP vergleichen kann.--
gibt es bereits bezugsquellen für die capitol-lp’s? auf amazon.de ist noch keine einzige gelistet.
--
am I really all the things that are outside of me?erowidgibt es bereits bezugsquellen für die capitol-lp’s? auf amazon.de ist noch keine einzige gelistet.
Alle Plattenläden (oder Mailorder), die mit EMI zusammenarbeiten (also faktisch jeder) sollten sie dir beschaffen können oder vorrätig haben.
--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos...Ich habe heute mit gerry einen Direktvergleich zwischen der DCC „Pet Sounds“ und der neuen Capitol Mono Pressung durchgeführt und wir sind auf ähnliche Ergebnisse wie Michael Fremer gekommen. Die Capitol Pressung kommt verdammt nah an die Qualität der DCC Pressung. Wem die DCC Pressung zu teuer ist, der hat nun also eine sehr gute und zudem preiswerte Alternative zur Hand. Anmerkung am Rande: Als Bonus gibt es ein Faksimile der US-Werbeinnenhülle.
--
Hey man, why don't we make a tune... just playin' the melody, not play the solos... -
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.