Startseite › Foren › Das Radio-Forum › StoneFM › 29.09.2016: Slow Drive to South Africa 3 | Live & Kicking | Rudis Wundertüte 54
-
AutorBeiträge
-
@ R2D2: danke!
RossiPeter Schilling hatte damals mit einer englischen Version einen Top 20-Erfolg in den USA.
Ich erinnere mich, dass ein amerikanischer Kritiker dem englischen Text des Songs höchste poetische Qualität bescheinigt hat.
--
Software ist die ultimative Bürokratie.Highlights von Rolling-Stone.deSyd Barrett: Genie und Tod des Pink-Floyd-Gründers
Die 100 besten Debütsingles aller Zeiten
„Ghostbusters“: Uniformierte Dienstleister mit trockenem Humor
Queen: Was macht eigentlich Bassist John Deacon?
Wie gut kennen Sie Queen-Sänger Freddie Mercury?
ROLLING-STONE-Guide: Alle Alben von Radiohead im Check
WerbungDemon
RossiPeter Schilling hatte damals mit einer englischen Version einen Top 20-Erfolg in den USA.
Ich erinnere mich, dass amerikanischer Kritiker dem englischen Text des Songs höchste poetische Qualität bescheinigt hat.
:-o
Vielleicht etwas hoch gegriffen.
--
Lord I tried to see it through / But it was too much for mePete PermBesten Dank. Der ganze Abend hat viel Spaß gemacht. Gute Nacht.
Gute Nacht, Pete!
--
>Still crazy after all these years<>>>
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
Beiträge: 0
Jetzt auch noch Goldt und Pasemann – groß, ganz groß, Rudi!
--
Die Unfähigkeit zu Frühstücken – Was für ein Titel!
--
Lord I tried to see it through / But it was too much for mePete PermBesten Dank. Der ganze Abend hat viel Spaß gemacht. Gute Nacht.
Wir haben zu danken. GN, Peter!
--
Software ist die ultimative Bürokratie.12 – Wolfgang Lukschy – Das Lied vom Tod (A Side)
Single: Das Lied vom Tod (1971)
--
>Still crazy after all these years<>>>Pinball Wizard
Rosemary’s Baby
Rosemary’s Baby
R2D2
ganz unabhängig von der musik ist das wirklich das hässlichste plattencover das ich seit langem gesehen habe
ok shatners plattencover zieht mühelos nach
Ist es ein ungeschriebenes Gesetz unter musizierenden Schauspielern, hässliche Plattencover zu machen?
wäre möglich, aber shatners album has been hat nen gutes cover
--
... und in den Taschen nur Messer und FusselMozza
Demon
RossiPeter Schilling hatte damals mit einer englischen Version einen Top 20-Erfolg in den USA.
Ich erinnere mich, dass amerikanischer Kritiker dem englischen Text des Songs höchste poetische Qualität bescheinigt hat.
Vielleicht etwas hoch gegriffen.
Wer hatte ihn denn übersetzt? Truman Capote?
--
Say yes, at least say hello.Lucy Jordan
Mozza
Demon
RossiPeter Schilling hatte damals mit einer englischen Version einen Top 20-Erfolg in den USA.
Ich erinnere mich, dass amerikanischer Kritiker dem englischen Text des Songs höchste poetische Qualität bescheinigt hat.
Vielleicht etwas hoch gegriffen.
Wer hatte ihn denn übersetzt? Truman Capote?
Um aus der deutschen Textvorlage höchste poetische Qualität zu destillieren, braucht es mehr als eine Übersetzung. Eher eine Neudichtung.
--
Lord I tried to see it through / But it was too much for meschön, dass der klingelton meines handys hier auch mal gespielt wird :lol:
--
BAD TASTE IS TIMELESSZum krönenden Abschluss:
13 – John Trudell – Baby boom Che
A: AKA Grafitti Man (1992)
Ein Denkmal für Elvis!
http://biegertlodge.de/detexte/nachruf-hans-peter-d%C3%BCrr.html
<u>John Trudell’s ‘Baby Boom Ché’</u>. Words by John Trudell, music by
Jesse Ed Davis. Permission to quote lyrics requested.
[Guitar intro – ‘I Want You I Need You I Love You’ intro; segues into:
organ ‘Love Me Tender’ background]________________________________________________________
You wanna know what happened to Elvis?
I’ll tell ya what happened.
I oughta know, man, I was one of his army.
I mean, man, I was on his side,
He made us feel all right.
We were the first wave in the post war baby boom.
The generation before had just come out of the great depression
and World War Two,
You know, heavy vibes for people to wear,
So much heaviness
Like some kind of voiding of the emotions.
Their music,
You know, the songs life always carries.
You know, every culture has songs?
Well, anyway, their music was restrained emotion,
You know, like you didn’t wanna dance
If you didn’t know how,
Which says something strange.
Well, anyway, Elvis came along about ten years after the nuke
When the only generals America had and the only army she had
Were Ike and Mac
And stupor hung over the land,
A plague where everyone tried to materially free themselves,
Still too shell-shocked to understand
To feel what was happening.
[…]
[instrumental break – organ: ‘Love me Tender’; lead guitar:
‘I Want You I Need You I Love You’ variation]
The first wave rebelled,
I mean, we danced even if we didn’t know how,
I mean Elvis made us move.
Instead of standing mute he raised our voice
And when we heard ourselves something was changing,
You know, like for the first time we made a collective decision
About choices.
America hurriedly made Pat Boone a general
In the army they wanted us to join
But most of us held fast to Elvis and the commandants around him
Chuck Berry, Buddy Holly,
Little Richard, Bo Diddley, Gene Vincent,
You know, like a different Civil War all over again
I mean, you take ‘Don’t Be Cruel’, ‘I Want You I Need You I Love You’
And ‘Jailhouse Rock’,
Or you take Pat and his white bucks singing love letters in the sand,
Hell, man, what’s real here?
I mean, Pat at the beach in his white bucks,
His ears getting sunburned,
Told us something about old wave delusion.
[…]
Then before long Elvis got assassinated in all the fame,
Taking a long time to die.
Others seized control while Elvis rode the needle out
Never understanding what he done.
It’s like we were the baby boom because life needed a fresher start,
I mean, two world wars in a row is really crazy man
And Elvis, even though he didn’t know he said it,
He showed it to us anyway
And even though we didn’t know we heard it,
We heard it anyway
Man, like he woke us up
And now they’re trying to put us back to sleep.
So we’ll see how it goes,
Anyway, look at the record, man,
Rock ’n’ roll is based on revolutions
Going way past 33⅓
You gotta understand, man,
He was America’s baby Boom Ché.
I oughta know man,
I was in his army.
[guitar outro: ‘I Want I Need You I Love You’ variation]--
>Still crazy after all these years<>>>Copperheadschön, dass der klingelton meines handys hier auch mal gespielt wird
Du hast einen so dramatischen Klingelton??
--
Lord I tried to see it through / But it was too much for meHat Lukschy wen in dem Film synchronisiert?
--
Say yes, at least say hello.Das ist der Trudell aus „No More Smoke Signals“, ja?
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #165: Johnny Dyani (1945–1986) - 9.9., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba -
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.