Startseite › Foren › Das Radio-Forum › StoneFM › 14.08.2018: Radiozettel 62 | Walters Nachtrock 83 | gypsy goes jazz 74
-
AutorBeiträge
-
demon
gruenschnabel…
hallo und willkommen, gruenschnabel
Hallo demon! Nr.1 habe ich nicht ganz gehört, aber auch dies hier finde ich nicht „schwierig“. Du?
--
Highlights von Rolling-Stone.deD’Angelo: Die 12 wichtigsten Songs seiner Karriere
Fesselnde Bankraub-Serien auf Netflix: Achtung, das ist ein Überfall!
In Memoriam: Wie MTV 1981 die Musikwelt revolutionierte
ROLLING STONE hat gewählt: Das sind die 100 besten Serien aller Zeiten
ROLLING STONE hat gewählt: Die 500 besten Alben aller Zeiten
Joaquin Phoenix: 7 Fakten, die Sie über den „Joker“-Darsteller kennen müssen
Werbung„Cry“ hat mich überfordert. Das Stück jetzt – „Mintuu Maria“ – find‘ ich hingegen ziemlich gefühlvoll; das spricht mich direkt an.
--
Software ist die ultimative Bürokratie.Auch wieder sehr schöne Musik. Manchmal funzt Jazz bei mir dann doch. Klasse, gypsy.
--
TOMASZ STANKO
4. Euforila (Tomasz Stanko)Tomasz Stanko (t), Bobo Stenson (p), Anders Jormin (b), Tony Oxley (d)
Rainbow Studio, Oslo, Januar 1996
von: Leosia (ECM, CD, 1997)--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #166: First Visit: Live-Dokumente aus dem Archiv von ezz-thetics/Hat Hut Records - 14.10., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaWow!
--
Software ist die ultimative Bürokratie.demonWow!
Yep! Und zieh Dir den Drummer rein!
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #166: First Visit: Live-Dokumente aus dem Archiv von ezz-thetics/Hat Hut Records - 14.10., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaTOMASZ STANKO QUARTET
5. Kattorna (Krzysztof Komeda)Tomasz Stanko (t), Marcin Wasilewski (p), Slawomir Kurkiewicz (b), Michal Miskiewicz (d)
Studios La Buissonne, Pernes-les-Fontaines, November 2005
von: Lontano (ECM, CD, 2006)--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #166: First Visit: Live-Dokumente aus dem Archiv von ezz-thetics/Hat Hut Records - 14.10., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaIch kann das nur völlig laienhaft-sportlich sagen: Mir kommt es so vor, als habe Stanko ein tolles Gespür für Raumaufteilung. Und das meine ich wirklich strukturell und nicht produktionstechnisch. Es ist alles erfreulichst transparent – ausgefüllt, aber alles andere als überladen.
--
Boah, das ist ja ganz toll, wie Stanko seine Trompete klingen lässt!
--
Software ist die ultimative Bürokratie.5 Sterne ***** für „Kattorna“ !
--
Software ist die ultimative Bürokratie.demon5 Sterne ***** für „Kattorna“ !
Cheers!
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #166: First Visit: Live-Dokumente aus dem Archiv von ezz-thetics/Hat Hut Records - 14.10., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaTOMASZ STANKO SEPTET
6. Svantetic (Krzysztof Komeda)Tomasz Stanko (t), Bernt Rosengren (ts), Joakim Milder (ts), Bobo Stenson (p), Palle Danielsson (b), Jon Christensen (d)
Rainbow Studio, Oslo, Februar 1997
von: Litania – The Music of Krzysztof Komeda (ECM, CD, 1997)The jazz scene was very active in Poland at the time and there was a lot of communication going on with film directors, writers, actors. In the middle of all this was Komeda – a very quiet man. At rehearsals he told us nothing, nothing. He would give us the score and we would play and the silence was very strong and intense. He wouldn’t say if we were right or wrong in our approach. He’d just smile.
We played a lot, considering the period (1963–67). Journeys to Scandinavia. Residencies at the Cafe Montmartre in Copenhagen and the Golden Circle in Stockholm. We played in Norway, too. There were festivals in Kongsberg, Bled, Prague, Warsaw. And we gigged all over Poland. Komeda wrote his most important compositions for this band – taking off in the directions of larger forms with works like “Svantetic” and “Requiem” as well as towards free jazz in which he was increasingly interested.
Tomasz Stanko (aus dem Booklet von „Litania“)
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #166: First Visit: Live-Dokumente aus dem Archiv von ezz-thetics/Hat Hut Records - 14.10., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
soulpope "Ever Since The World Ended, I Don`t Get Out As Much"Registriert seit: 02.12.2013
Beiträge: 56,943
gypsy-tail-wind
TOMASZ STANKO SEPTET 6. Svantetic (Krzysztof Komeda) Tomasz Stanko (t), Bernt Rosengren (ts), Joakim Milder (ts), Bobo Stenson (p), Palle Danielsson (b), Jon Christensen (d) Rainbow Studio, Oslo, Februar 1997 von: Litania – The Music of Krzysztof Komeda (ECM, CD, 1997) The jazz scene was very active in Poland at the time and there was a lot of communication going on with film directors, writers, actors. In the middle of all this was Komeda – a very quiet man. At rehearsals he told us nothing, nothing. He would give us the score and we would play and the silence was very strong and intense. He wouldn’t say if we were right or wrong in our approach. He’d just smile. We played a lot, considering the period (1963–67). Journeys to Scandinavia. Residencies at the Cafe Montmartre in Copenhagen and the Golden Circle in Stockholm. We played in Norway, too. There were festivals in Kongsberg, Bled, Prague, Warsaw. And we gigged all over Poland. Komeda wrote his most important compositions for this band – taking off in the directions of larger forms with works like “Svantetic” and “Requiem” as well as towards free jazz in which he was increasingly interested. Tomasz Stanko (aus dem Booklet von „Litania“)
(IMO) das Meisterwerk von Stanko ….
--
"Kunst ist schön, macht aber viel Arbeit" (K. Valentin)soulpope
(IMO) das Meisterwerk von Stanko ….bei mir steht es wohl gleichauf neben „Leosia“
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #166: First Visit: Live-Dokumente aus dem Archiv von ezz-thetics/Hat Hut Records - 14.10., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbasoulpope
….soulpope, sei willkommen!
--
Software ist die ultimative Bürokratie. -
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.