Re: Wider den Lautheitswahn: Das ausführliches Interview mit Eroc jetzt online!

#6403031  | PERMALINK

macclaus

Registriert seit: 29.11.2006

Beiträge: 1,818

ursa minorDie wichtige Frage, die sich mir stellt und die weder im Artikel noch hier beantwortet wird, ist aber doch: Wieso überhaupt Vinyl kaufen, wenn „Masterbänder“ mittlerweile nicht mehr existieren, sondern sowieso alles nur noch in ProTools erstellt wird?

Die Original Master Tapes gibt es größtenteils noch… das Problem wo sind sie ;-)

Die größte „Auf-Nimmer-Wiedersehen“ Aufbewahrungsstätte für Mastertapes (vieler Major Labels) ist Iron Mountain. Dort werden die Tapes katalogisiert und dann in den hintersten Winkel begraben. War es schon früher ein Chaos die Originalbänder zu finden – so ist es jetzt nahezu ein Ding der Unmöglichkeit die richtigen zu finden!!!

http://www.ironmountain.com/records/rms/

Quotes:
I just heard through the grapevine that Concord in their cost cutting wisdom has let go Stuart, the Fantasy vault guy who knew where every tape was and are shoveling all of the tapes to the infamous IRON MOUNTAIN storage facility. The saying is: „Once in Iron Mountain, never out of Iron Mountain“.

Remember when all of the Columbia Byrds and Simon & Garfunkel masters were misplaced there for 20 years?

Also the Creedence Clearwater Revival LP’s and SACD’s I did were produced with CRUCIAL help from Stuart, who could find a true master tape in a pile of confusing oxide fodder. Now, the tapes are being entered in a computer and shipped to a big storage facility where no one will be able to distinguish a master from a dub, stereo from a mono reel or anything else. Most of that crucial information is NOT MARKED ON THE REELS.

--