Startseite › Foren › Die Tonträger: Aktuell und Antiquariat › Aktuelle Platten › Yo La Tengo – I Am Not Afraid Of You And I Will Beat Your Ass › Re: Yo La Tengo – I Am Not Afraid Of You And I Will Beat Your Ass
Zur Beschreibung hier zwei Zitate von PopMatters und Pitchfork:
Michael FrancoRather than trying to maintain the feel of their last couple of albums, Yo La Tengo have made a stunning LP that is sprawling and eclectic; static-driven buzz rock is placed next to jazzy piano jaunts, which are in turn placed next to reflective ballads—and that’s just the first fourth of the album. If you listened to the songs separately and at different times, you’d think they were from different albums, if not different bands. But this is a captivating listen, not a disjointed one, and the unifying element is the band’s confident musicianship, the kind displayed by seasoned musicians who aren’t afraid to let inspiration take them somewhere unexpected and rewarding.
Mark Richardson Everything they’ve done well in the past is found on here somewhere… There are 15 songs and 77 minutes of music here, and it’s not a perfect record. But rather than sounding overstuffed, I Am Not Afraid of You… sounds like a double album in the 70s sense, a chance for the band to stretch out and try everything in their repertoire even if the end result is a little shaggy. Really, this kind of committed and sincere musical sampler is the most natural place in the world for Yo La Tengo to be.
Ein klassisches Doppelalbum als Werkschau also: Yo La Tengo zeigen, was sie alles können, und probieren ein paar neue Sachen aus. Ich bin leider noch kaum dazu gekommen, das Album zu hören. Beim ersten Durchgang hat mich die erste Hälfte spontan begeistert und die zweite hat meinen Enthusiasmus wieder gedämpft. Den Psychrock-Freakout am Anfang fand ich toll. Auffällig für mich: das percussionslastige „The Room got heavy“ (fast schon Boogaloo) und der John-Cale-Gedächtnistrack „Black Flowers“. Im langen „Daphnia“ passiert auf eine hübsche Weise nicht viel. Auf den „Rockabilly-Abgeher“ (SPEX) „Watch out for me Ronnie“ hätte ich verzichten können. Mein erster Eindruck war: Es scheint auch darin ein klassisches Doppelalbum zu sein, dass es etwas zu lang geraten und nicht jeder Track zwingend ist. Aber es ist auf jeden Fall ein Album, mit dem ich mehr Zeit verbringen möchte.
--
To Hell with Poverty