Sun Kil Moon ~ April

Ansicht von 15 Beiträgen - 1 bis 15 (von insgesamt 21)
  • Autor

mr-soul

Der Nachfolger von GHOSTS OF THE GREAT HIGHWAY (ok, zwischendurch gab es noch ein MODEST MOUSE-Coveralbum), erscheint passenderweise am 1.4., Will Oldham steuert auf zwei Tracks Background-Vocals bei, nachfolgend die Tracklist und ein Billboard-Artikel:

Quote:
    Mark Kozelek’s unique interpretive bent (AC/DC, John Denver, Modest Mouse) has been an integral part of his work with Red House Painters, Sun Kil Moon and as a solo artist.

But his original compositions have always packed more of an emotional punch, and their impact is stronger than ever on Sun Kil Moon’s „April,“ the proper follow-up to 2003’s „Ghosts of the Great Highway,“ the second-best-selling album of Kozelek’s career.

The trademark sprawling rockers („Tonight in Bilbao,“ „The Light“) are present on „April,“ due April 1 via Kozelek’s own Caldo Verde label, as are devastating snapshots of crumbled relationships („Moorestown,“ the solo acoustic „Blue Orchids“). Elsewhere, cult favorite indie singer/songwriter Will Oldham guests on „Unlit Hallway“ and „Like the River.“

„I heard his voice in there, so I mailed him the songs,“ Kozelek tells Billboard.com of Oldham, who he met in the late ’90s during an in-store at San Francisco’s Amoeba Records. „In very Will Oldham style, he turned them around almost overnight. He added so much color. I think my favorite part of the whole album is his back-ups on ‚Unlit Hallway.'“

„Many of the songs on this record do deal with a certain relationship, which does give it a certain theme,“ Kozelek adds, „but I wasn’t thinking about it, or constructing it that way. I don’t really think about stuff like that when putting a record together, which is probably why many of my records are scattered musically, and subject-wise.“

Still, fans may hear musical and narrative parallels between the last album’s epic „Duk Koo Kim“ and „Tonight in Bilbao,“ which runs more than nine minutes.

„I’ve played it solo acoustic during some recent live shows, but I’ve not put it together yet with a band,“ Kozelek says of the latter track. „It was pieced together so meticulously in the studio, so it hasn’t really been given life yet, the way ‚Duk Koo Kim‘ was. Red House Painters played it live for a year or so before it was ever recorded, so I knew exactly what to do with it in the studio.“

Kozelek will play some solo shows after „April“ hits stores, beginning April 16 in Seattle, and will also tour under the Sun Kil Moon moniker later in the year. In addition, he produced the self-titled debut from Low frontman Alan Sparhawk’s Retribution Gospel Choir side project, due March 18 via Caldo Verde.

Tracklist:

01 ~ „Lost Verses“
    02 ~ „The Light“
    03 ~ „Lucky Man“
    04 ~ „Unlit Hallway“
    05 ~ „Heron Blue“
    06 ~ „Moorestown“
    07 ~ „Harper Road“
    08 ~ „Tonight the Sky“
    09 ~ „Like the River“
    10 ~ „Tonight in Bilbao“
    11 ~ „Blue Orchids“

--

"i tell all my friends that i'm bound for heaven, and if it ain't so you can't blame me for living" Thank You, Jason!
    Highlights von Rolling-Stone.de
    Werbung
    #6378621  | PERMALINK

vega4

@Mr. Soul: Freue mich auf dieses Werk! Man sollte nicht unerwähnt lassen, dass das Coveralbum sehr gelungen ist. Würde der Platte **** geben.

--

Der Teufel ist ein Optimist, wenn er glaubt, dass er die Menschen schlechter machen kann. "Fackel" - Karl Kraus
    #6378623  | PERMALINK

rockhindu

Oh, eben erst gesehen. Werde ich mir wohl zulegen. Klasse Musik macht der gute Mann.

--

#6378625  | PERMALINK

mark-oliver-everett

wird mein album des jahres.

--

TRINKEN WIE GEORGE BEST UND FUSSBALL SPIELEN WIE MARADONA
    #6378627  | PERMALINK

rockhindu

Mark Oliver Everettwird mein album des jahres.

Man MOE, soviel Information wäre doch nicht notwendig gewesen. Hast du die Platte etwa schon ?

--

#6378629  | PERMALINK

mark-oliver-everett

RockhinduHast du die Platte etwa schon ?

nope.

--

TRINKEN WIE GEORGE BEST UND FUSSBALL SPIELEN WIE MARADONA
    #6378631  | PERMALINK

superhedi

Hier: http://www.caldoverderecords.com/index.html kann man sich Track Nr. 6 Moorestown schon mal anhören. Der Track war bereits auf Little Drummer Boy Live vertreten, aber natürlich solo.

--

TO INFINITY AND BEYOND ....
    #6378633  | PERMALINK

fandorin

oh wie schön!! auch die coverplatte war wunderbar…ging da ja eigentlich nicht um coverversionen, sondern um neuvertonungen von MM-texten :D

--

...because strange is what we need...
    #6378635  | PERMALINK

mr-soul

--

"i tell all my friends that i'm bound for heaven, and if it ain't so you can't blame me for living" Thank You, Jason!
    #6378637  | PERMALINK

superhedi

Hör mir das Album momentan auf der myspace Seite an

--

TO INFINITY AND BEYOND ....
    #6378639  | PERMALINK

firecracker

na, wenn er sich das cover mal nicht bei vampire weekend abgeguckt hat…

habe sie zwar erst 2 mal gehört (naja, bei fast 74 minuten laufzeit…), aber schöne platte. wie ja zu erwarten war.

--

Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)
    #6378641  | PERMALINK

vega4

Sie ist/wird auch auf Vinyl erhältlich (sein):
    http://www.cargo-records.de/de/p3208/id/34498/april.html

Bin ich froh ein wenig gewartet zu haben… :-)

--

Der Teufel ist ein Optimist, wenn er glaubt, dass er die Menschen schlechter machen kann. "Fackel" - Karl Kraus
    #6378643  | PERMALINK

tugboat-captain

Vega4Sie ist/wird auch auf Vinyl erhältlich (sein):
    http://www.cargo-records.de/de/p3208/id/34498/april.html

Bin ich froh ein wenig gewartet zu haben… :-)

Die Freude ist auch hier auf meiner Seite. Ich hatte letztens sogar die Plattenfirma angeschrieben, ob es Vinyl geben wird, leider bisher ohne Antwort. Hach, sehr schön. Dafür mal ein bisschen Sonnenschein :sonne:

--

detours elsewhere
    #6378645  | PERMALINK

tina-toledo
    Moderator

Höre gerade mal bei MySpace ins Album hinein. Gefällt außerordentlich! Werde mich dann auch mal um die LP bemühen.

--

Sir, I'm going to have to ask you to exit the donut!
    #6378647  | PERMALINK

tugboat-captain

Vinyl wurde gerade von mir bestellt. :-)

Was macht der Thread eigentlich noch hier im „Coming Up“? Ich bitte um Verschiebung, danke!

--

detours elsewhere
Ansicht von 15 Beiträgen - 1 bis 15 (von insgesamt 21)

Schlagwörter: 

Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.