Re: Cat Stevens

#470613  | PERMALINK

e-l

( 0 I/I /\heißt der wirklich Cat??

Cat Stevens
From Wikipedia, the free encyclopedia.

Stevens (born July 21, 1948) was a British singer-songwriter. Born Stephen Demetre Georgiou in London, he sold 40 million albums, mostly in the 1960s and 1970s. In 1971, he wrote music for the film Harold and Maude. His most popular songs include „Morning Has Broken,“ „Peace Train,“ „Moonshadow,“ „Wild World,“ „Father and Son,“ „Matthew and Son,“ and „Oh Very Young.“ Many of them were performed only with him playing either the guitar or piano.

Stevens became a convert to Islam in 1978 after a near-death experience. He adopted the name „Yusuf Islam“ and became an outspoken spokesman for the religion. Stevens currently lives with his wife and five children in London, where he is an active member of the Muslim community. He founded the charities Muslim Aid and Small Kindness to assist famine victims in Africa. A box set of his music, as well as remastered versions of his original albums recorded under the name of Cat Stevens has since been released on compact disc.

@ Niobenike: nicht 1.7.45, sondern July 21, 1948.
Wie wohl die meisten war auch ich noch nicht auf einer seiner Geburtstagsfeiern, sodaß ich den Geburtstag nicht bestätigen kann.
@ Niobenike: Wieso amerikanische Legende????? Ist doch Engländer, oder?

Übrigens: Der Geburtstag eines Opas von mir wurde 1893 um eine Woche hinausgeschoben um keine Strafe zu bezahlen, da jede Geburt innerhalb einer Woche anzuzeigen war. Am gleichen Tag (18.11.1983) wurde mein Ex-Schwiegeropa geboren. Er wurde in den Papieren am 13.11. geführt, da ein schussliger Beamter die schriftliche Mitteilung nicht richtig entziffern konnte -3 für 8).

--

Man braucht nur ein klein bisschen Glück, dann beginnt alles wieder von vorn.