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Oha, dann bleibe ich vielleicht lieber erstmal bei Dans la seconde von Karkwa. Das hat’s sogar geschafft, dass ich Pale Blue Eyes abgewürgt habe. Eigentlich wollte ich nur ins Album kurz reinhören, weil das Artwork so eindrucksvoll ist. Und um ein gedankliches Bookmark zu setzen. Sehr schön. Gar nicht sooo weit von Slowdive entfernt. Aber noch mehr Bodenhaftung.
It might be a bit difficult for non-Francophones to grasp the significance of Karkwa’s comeback. From 2005 to 2011, the band played a key role in shaping the identity of the Montreal franco scene, in the same way the Dears or Wolf Parade did for its anglo counterpart. Now, the quintet has returned with its first new album in 13 years, which offers some of their most textured work without falling prey to nostalgia…
The greatest comeback albums are those that don’t try to mask the fact that time has passed (think of Slowdive’s return in 2017). While it’s not their best work, Dans la seconde certainly fits that definition. Sure, the tempo has slowed and there’s no rock anthems in the vein of „La façade“ (from 2008’s brilliant Le volume du vent) but it actualizes their sound to make it feel honest, rich, and maybe more important, relevant. (exclaim.ca)
Die Vorabsingles von The Coral gefielen mir.
zuletzt geändert von firecracker--
Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)