Antwort auf: PINK FLOYD – THE EARLY YEARS 1965 – 1972 (10 CDs, 9 DVDs, 8 BD, 5 x 7")

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napoleon-dynamite
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nail75Ich stehe total auf Free Jazz, bezweifele aber, dass er sich in dieser Box befindet.

Free Jazz wohl kaum, aber Barrett und Wright interessierten sich ja damals für die Londoner Free-Improv-Szene um Bailey, Spontaneous Music Ensemble, AMM etc. (na ja, wer nicht, auch McCartney ließ sich allenthalben bei Gigs sehen). Über die Latham-Session wurde deswegen jahrzehntelang gemunkelt, sie würde dem Rechnung tragen. David Toop war da neulich beim Hören eher ernüchtert:

On further reflection what it sounds like, this rarity of rarities, is an illustration of why free improvisation is difficult, needs experience, practice, technique, a sense of purpose. Richard Wright reveals unfulfilled promise (for a future he managed to avoid of playing gigs to ten people and co-producing Musics magazine); Barrett is abrasively caught between riffs and a wandering bottleneck; Mason is clearly at a loss and seeks salvation in whatever repetition is thrown his way, usually by the clicking bass of Roger Waters. All very fascinating, a mystery solved but seriously, we’d all be better off listening to AMM’s first record.

 

 

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A Kiss in the Dreamhouse