Startseite › Foren › Die Tonträger: Aktuell und Antiquariat › Aktuelle Platten › Tal National – Tantabara
-
AutorBeiträge
-
Erschienen am 09.02.18 auf FatCat Records.
„High energy rock & roll from West Africa“ sagt die Band (sie kommt aus Niger und ist schon länger aktiv). „Rock“ steht wohl dafür, dass die elektrische Gitarre regiert, „high-energy“ ist klar: ein dichter Sound, kraftvoll, wild und aufregend! Man höre zum Beispiel „Belles Reines“, das zu den Höhepunkten dieser Platte gehört.
Tracks:
1. Tantabara
2. Belles Reines
3. Entente
4. Duniya
5. Akokas
6. Pama
7. Trankil
8. AminiataPromo-Text:
Niger borders Nigeria, Mali and Ghana. Collected within this former French colony can be found Songhai, Fulani, Hausa, and Tuareg populations, all of whom are represented in the membership of Tal National. (…) In Tal National’s music can be heard the rolling 12/8 rhythms in the Hausa’s fuji percussion, the pensive aridity of the Tuareg’s assouf and the exquisite griot guitar of Mali’s Songhai, all delivered with virtuoso precision and unrelenting energy. (…)
Tantabara is the latest installment of Tal National’s attempt to make a global audience dance. The album was recorded in their hometown of Niamey, Niger, again with Chicago engineer Jamie Carter at the controls. (…) Over the 8 tracks on Tantabara, there are 8 different vocalists – 7 of whom are full time members of the band.
They are a self-described “rock band,” though their vision of rock may push well past what the West fences in around that term, and guitarist Almeida finds as much inspiration in trance as he does in rock’s embrace. The grooves are the backbone of the album, and the intent is to create a trance-state that overwhelms conscious thought and lets the listener be surrounded by the energy and emotion of Tal National. Brimming with the band’s complex, intense spirit, the album is a continuation of the balance of tradition and innovation that have driven their previous albums. It’s a joyous celebration and euphoric epiphany all in one complex package.
Reviews: Metacritic
--
To Hell with PovertyHighlights von Rolling-Stone.deMichael Hutchence: Das letzte ROLLING-STONE-Interview vor seinem Tod
„Der Exorzist“: Ein Schock, von dem sich das Kino nicht erholte
„Out Of Time“ von R.E.M.: Plötzlich Superstars
„The Walking Dead“: Die besten Songs aus der Zombie-Serie
Das sind die ältesten noch lebenden Schauspielerinnen und Schauspieler
Queen: Was macht eigentlich Bassist John Deacon?
WerbungEin Video gibt es auch, nämlich zu „Akokas“:
Das Intro hätte nicht sein müssen, aber sobald die Band den Groove findet, wird es ziemlich großartig.
--
To Hell with PovertyDas Intro hätte es wirklich nicht gebraucht, ansonsten klingt das, als stünde mitten in der Wüste eine Garage. Gefällt mir auch gut. Vor ein paar Jahren hatte ich die Band auch mal auf dem Schirm, habe sie dann aber doch nicht weiter verfolgt. Erinnert auch ein bisschen an Landsmann Bombino (demnächst auch mit neuem Album).
--
Wann kommt Horst Lichter mit dem Händlerkärtchen und knallt mich ab?Haha, hatte „The National“ geleesen und mich über die Songtitel gewundert….
--
Käse ist gesund! -
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.