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Für mich schon jetzt etwas besonderes. Höre seit Tagen eigentlich nichts anderes als das das Album. Immer noch atemberaubend. Und es mag nicht an seiner Großartigkeit verlieren. Letzte Nacht mit Kopfhörern im Bett, hatte ich tatsächlich das Gefühl er steht neben mir. Die schlichte Instrumentierung bei „Strawberry Wine“ kommt erst so richtig in den acht Minuten zur Geltung. „Starlite Diner“ (Gänsehaut!) und „The Sadness“ zählen für mich schon jetzt zu zwei meiner liebsten Songs von ihm.
Für mich gestern der Höhepunkt (im Bett) ;) war „Elizabeth, You Were Born To Play The Part“. Das akzentuierte Pianospiel, diese Intensität und dann das wunderschöne Outro…ach, ich bin einfach hin und weg und kann es kaum erwarten Vinyl in meinen Händen zu halten.
Für mich im Moment klare * * * * 1/2 und sein bestes in 2005.
And I’m still here at the banquet hall, at the banquet hall…..in the Carolina Rain….:wirr:
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Für mich im Moment klare * * * * 1/2 und sein bestes in 2005.Erscheint es jetzt nicht erst im Februar 2006?
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Dominick BirdseyErscheint es jetzt nicht erst im Februar 2006?
Meine letzte Info war der 6.1.06
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„Weniger, aber besser.“ D. RamsKai BargmannMeine letzte Info war der 6.1.06
Geben Amazon und JPC auch so an. CDStarts gibt den 6.2. an. Wahrscheinlich Tippfehler.
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Der Dead&Free-Newsletter listet es aber am 25.12.
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"After four hundread years, we made it!" Coleman said. "You don't think it was too soon?" Duke asked.oh ja, 25. stimmt bestimmt! spricht eigentlich gar nichts gegen. :D
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Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)firecrackeroh ja, 25. stimmt bestimmt! spricht eigentlich gar nichts gegen. :D
? Versteh ich nicht. Man könnte sie doch dann ab dem 27. kaufen/beziehen.
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"After four hundread years, we made it!" Coleman said. "You don't think it was too soon?" Duke asked.aber neue platten erscheinen freitags… bis jetzt gab´s noch keine ausnahme, soweit ich weiß. wieso auch?
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Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)Uncut:
***** out of five
Adams‘ 3rd album of 2005 reunites him with Ethan Johns and once again the pairing has produced magic. Like those two landmark (Johns produced) albums and unlike CR and JCN 29 prioritises intimate revelations not idiomatic reveries.29 gets off to a deceptively honking start with 29. Johns drenches it in reverb. Sun-style guitarist Bowerstock breaks off Scotty Moore inspired licks and the 3 man studio band han a right onto the dirt road that Canned Heat once drove down….On the remaining 8 tracks Adams elegantly askew songs are placed inside restrained soundscapes, where deeply evocative touches – like „Starlight Diner“- are felt as much as heard. Throughout, Adams‘ voice and piano or acoustic guitar dominate couched in feathery atmospherics or, on the impossibly sad and gorgeous Blue Sky Blue, overhung by billowy strings and horns.
The songs eschew conventional verse/chorus structure and narrative convention for something more hallucinatory: at one point Adams sings helpfully „I’m caught in a dream and I can’t get out“. There’s a sustained flow to 29 as the verbul effluvium time and again coalesces into vivid cinematic images like this couplet from „Carolina Rain“, an art movie diguised as a country tune: „One night at the diner over eggs/Overeasy she showed me the length of her legs“. The 8 minute „Strawberry Wine“ strings together a series of vignettes a la Dylan with the completeness of short stories. Its refrain contains a keening, falsetto-peaked melody that recalls Young’s Harvest Moon in its off-hand loveliness. Adams has never sung more commandingly or with less self-consciousness.
29 is practically clustraphobic in its intensity. „I feel like a body stuffed in a trunk/from a million years of lying and getting drunk“ Adams offers on „Nightbirds“ before the muted ballad shatters into shards of noise Wilco-like. Nope, this is not an easy album. If Heartbreaker externalised Adams‘ psyche, 29 sucks the willing listener into the undertow of his private ocean“
All Music Guide – 29
by Stephen Thomas ErlewineHeaven knows why Ryan Adams decided to release three albums in the calendar year of 2005. He’s always been prolific to a fault, boasting about completed unreleased albums when his latest work was just seeing the light of day, but he never saturated the market with new material the way he did in 2005, when it seemed he was trying to break Robert Pollard’s record for most music released within a year. Grinding out three album in a year is a marathon, not just for Adams but for any of his listeners, and by the time he got to the third album, 29, in the waning weeks of December, he seemed like a winded long-distance runner struggling to cross the finish line: completing the task was more important than doing it well. There’s little question that 29 is the weakest of the three records Adams released in 2005, lacking not just the country-rock sprawl of Cold Roses but the targeted neo-classicist country that made Jacksonville City Nights so appealing. Which isn’t to say that 29 doesn’t have its own feel, since it certainly does. After opening with the title track’s straight-up rewrite of the Grateful Dead’s „Truckin‘,“ it slides into a series of quiet, languid late-night confessionals that all barely register above a murmur. It’s like Love Is Hell transported to a folk/country setting, then stripped not only of its sonic texture but also its songwriting skeleton. Apart from „29“ and to a lesser extent „Carolina Rain“ and „The Sadness,“ these songs meander with no direction; they have a ragged, nearly improvised feel, as if Adams spilled out the words just as the tape started to roll. Now plenty of great songs have been written exactly in that fashion, but they never feel as if they were made that way � or if they do, they get by on a sense of kinetic energy. With the aforementioned exceptions, the songs on 29 never have energy and they always feel incomplete, lacking either a center or a sense of momentum, nor ever conjuring the alluringly weary melancholia that carried Love Is Hell. Instead, it’s the first time Adams has sounded completely worn out and spent, bereaved of either the craft or hucksterism at the core of his work. He would have been better off ending 2005 with just two albums to his credit and letting 29 co-exist in the vaults alongside The Suicide Handbook and his other completed, unreleased records, since having this in circulation adds a sour finish to what was otherwise a good year for him.
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Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)***** Sterne von UNCUT???WOW!!
Und ** von All Music Guide?--
Sir, I'm going to have to ask you to exit the donut!eigentlich mag ich amg ja sehr, aber manchmal sind ihre besternungen schon komisch. love is hell, cold roses und jacksonville city nights haben alle 4 sterne (von fünfen) bekommen. vom gleichen reviewer merkwürdigerweise.
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Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)na mal schauen. wobei er ja der kritikpunkt, dass das Album nicht so klingt wie die beiden vorgänger nicht wirklich sticht. aber das vorsichhinmäandern, na, das trau ich Ryan schon zu.
er hat blue sky blues nicht mal erwähnt! kann für mich eigentlich nur heißen, dass er die platte oberflächlich gehört hat. ja, und in dem falle kann´s schon hinkommen, was er schreibt.
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Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason)JanPPna mal schauen. wobei er ja der kritikpunkt, dass das Album nicht so klingt wie die beiden vorgänger nicht wirklich sticht.
du meinst es klingt ähnlich? das find´ ich aber überhaupt nicht. würde´s eher irgendwo zwischen gold, love is hell und heartbreaker einsortieren. aber wollten wir mit der diskussion nicht warten, bis das album draußen ist? zumindest in den staaten. :teufel:
edit: huch, lesen können will gelernt sein. ich hab „stimmt“ gelesen, statt „sticht“. sorry.
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Dirty, dirty feet from the concert in the grass / I wanted to believe that freedom there could last (Willy Mason) -
Schlagwörter: Ryan Adams
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