ron sexsmith-cobblest one runway

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  • #2659  | PERMALINK

    nathaniel

    Registriert seit: 08.07.2002

    Beiträge: 157

    ist es immer das gleiche,bei jeder neuen veröffentlichung von ihm denke ich er das niveau seiner früheren(jetzt sind es mittlerweile fünf)platten nicht halten wird können,doch schafft er es immer wieder aufs neue meine zweifel zu zerstreuen,alle seine platten-bis auf die vorletzte „blue boy“-
    verdienen mindestens ****.
    auf „cobblest one runway“ sind wiedermal vorzügliche kompositionen die durch die etwas schläfrige stimme von ron sexsmith,einen zwar etwas hausbackenen aber unwiderstehlichen reiz ausüben.
    former glory,god loves everyone,for amoment und insbesondere „gold in them hills“(das sogar zweimal auf der platte ist,einmal alleine von ihm gesungen,und einmal im duett mit chris martin von coldplay)sind einfach unschlagbare beweise für sein exquisites songwriting.
    einzig seltsam-aber nicht besonders störend-ist der song „dragonfly on bay street“,da er mit einem beat unterlegt ist,aber gar kein so schlechter song!

    --

    nicht verknöchern,aber nicht erschlaffen,auf dem posten sein und nicht auf der stelle treten,biegsam,aber unbeugsam bleiben,löwe oder adler,aber dennoch kein vieh sein,nicht einseitig werden,aber keine zwei gesichter haben
    Highlights von Rolling-Stone.de
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    #629975  | PERMALINK

    joerg-koenig

    Registriert seit: 09.08.2002

    Beiträge: 4,078

    Was spricht denn gegen Blue Boy?

    Mein Favorit ist Whereabouts, schon wegen Riverbed und, vor allem, Seem To Recall.

    --

    Wenn wir schon alles falsch machen, dann wenigstens richtig.
    #629977  | PERMALINK

    nathaniel

    Registriert seit: 08.07.2002

    Beiträge: 157

    „blue boy“ ist ne feine platte,aber meiner meinung nach nicht ganz auf der ebene von den anderen vier cd`s.
    konsens dagegen bei „whereabouts“,auch meine liebste von ihm!

    --

    nicht verknöchern,aber nicht erschlaffen,auf dem posten sein und nicht auf der stelle treten,biegsam,aber unbeugsam bleiben,löwe oder adler,aber dennoch kein vieh sein,nicht einseitig werden,aber keine zwei gesichter haben
    #629979  | PERMALINK

    joerg-koenig

    Registriert seit: 09.08.2002

    Beiträge: 4,078

    „blue boy“ ist ne feine platte,aber meiner meinung nach nicht ganz auf der ebene von den anderen vier cd`s.

    Da sehe ich eher Cobblestone Runway, aber die habe ich erst zweimal gehört. Aber latürnich ist auch die (wie alle ihre Vorgänger) in meinen Jahres-Top-10, nur wohl nicht in den Top 5.

    Die Platte ist übrigens (wie zuvor schon Blue Boy) der Beweis, dass auch bei CDs das Artwork schön und liebevoll gemacht sein kann.

    --

    Wenn wir schon alles falsch machen, dann wenigstens richtig.
    #629981  | PERMALINK

    dock

    Registriert seit: 09.07.2002

    Beiträge: 4,485

    GIBTS AUCH VINYL ???

    --

    #629983  | PERMALINK

    candycolouredclown
    Moderator

    Registriert seit: 08.07.2002

    Beiträge: 19,059

    Die Neue und `Blue Boy´ hab ich nicht, aber ich empfand `Whereabouts´ immer als eindeutig schwächer als `Ron Sexsmith´ und `Other Songs´. Wiewohl `Riverbed´ wohl zum Schönsten von ihm gehört.

    --

    Flow like a harpoon daily and nightly
    #629985  | PERMALINK

    nathaniel

    Registriert seit: 08.07.2002

    Beiträge: 157

    Die Neue und `Blue Boy´ hab ich nicht, aber ich empfand `Whereabouts´ immer als eindeutig schwächer als `Ron Sexsmith´ und `Other Songs´. Wiewohl `Riverbed´ wohl zum Schönsten von ihm gehört.

    dafür gefällt mir „sleepy little sailor“ eindeutig besser als „johnstown“ :twisted:

    --

    nicht verknöchern,aber nicht erschlaffen,auf dem posten sein und nicht auf der stelle treten,biegsam,aber unbeugsam bleiben,löwe oder adler,aber dennoch kein vieh sein,nicht einseitig werden,aber keine zwei gesichter haben
    #629987  | PERMALINK

    joerg-koenig

    Registriert seit: 09.08.2002

    Beiträge: 4,078

    dafür gefällt mir „sleepy little sailor“ eindeutig besser als „johnstown“ :twisted:

    Und ich weiß erst seit Seem To Recall, wozu mein CD-Spieler eine Repeat-Taste hat.

    --

    Wenn wir schon alles falsch machen, dann wenigstens richtig.
    #629989  | PERMALINK

    Anonym
    Inaktiv

    Registriert seit: 01.01.1970

    Beiträge: 0

    Hab das Album seit letzter Woche und kann nur sagen: Wunderwunderschön !!!!
    Habe keine Vergleichsmöglichkeiten mit alten Platten, Sexsmith war mir bislang entgangen. Aber „Cobblestone Runway“ ist eindeutig ein Highlight dieses Jahres, traumhafte Melodien, intelligente Texte, die schläfrige Stimme – und das absolut gerechtfertigte Vertrauen in den Produzenten. ich bin begeistert….

    --

    #629991  | PERMALINK

    beatlebum

    Registriert seit: 11.07.2002

    Beiträge: 8,107

    Da es keinen eigenen Ron Sexsmith Thread unter Solokünstler gibt packe ich hier einen Artikel rein, den ich auf der The_Ryan_Adams_Homepage@yahoogroups.com gefunden habe:

    Singer-songwriter Ron Sexsmith starts to wonder whether success will
    ever find him

    By JUSTIN GLANVILLE

    NEW YORK — When he was a little boy, Ron Sexsmith was certain he
    would be a rock star. He worked hard at the dream. There were the
    long hours spent alone in his bedroom, listening to the Kinks and
    struggling to learn seventh chords on his guitar. There was the
    constant gigging, as he got older, in his hometown of St. Catharines,
    Canada.

    There was also destiny: He shares a birthday with Elvis Presley.
    „When I was a little kid, that was like a bolt of light: I was born
    on the same day as Elvis!“ he says. „You have this idea in your head
    that it’s meant to be.“

    Yet despite endorsements from the likes of Paul McCartney and Elvis
    Costello and nearly unanimous critical raves for his five albums,
    Sexsmith is still far from fame. „I’m 38 now, and I’m certainly not
    old, but in this industry sometimes I feel my time is running out to
    make a big impression,“ he says.

    Sexsmith’s latest album, „Cobblestone Runway,“ was released in
    October to rhapsodic critical response. His songwriting ranges from
    neo-gospel to Beatlesque pop, with subtly trendy production by Martin
    Terefe.

    So far, though, the disc hasn’t exactly set the charts afire. It’s
    sold less than 5,000 copies in the United States, and radio
    programmers have ignored the first single, a contemporary doo-wop
    number called „These Days.“

    That pattern _ of ecstatic press followed by disappointing sales _
    has repeated itself each time Sexsmith puts out a disc. (His highest
    sales were for his sophomore disc, „Other Songs,“ which sold 23,000
    domestically.) It’s beginning to discourage him.

    „Each record that comes out that doesn’t connect to a wider
    audience, it makes it harder to continue, just because it costs money
    to tour and to make records,“ he says. „It does really feel like
    every record I make could be my last.“

    Not that Sexsmith is on the brink of a career change: He’s in the
    middle of a world tour to promote „Cobblestone Runway.“ He played
    small U.S. clubs in November and will return to open for Coldplay in
    January and February.

    Coldplay’s lead singer, Chris Martin, is another famous Sexsmith fan.
    He appears on Sexsmith’s new CD, singing with him on „Gold in Them
    Hills.“ It’s one of several guardedly optimistic tracks on the album
    _ „Former Glory“ and „Up the Road“ are others.

    Sexsmith says he wrote those songs for himself, to help him through
    the rough months leading up to the recording of „Cobblestone“ last
    year. At the time, he was not only searching for a new major-label
    record deal after being dropped by Interscope (eventually, Nettwerk
    America stepped forward torelease the disc in the United States), but
    had just separated from his wife of 15 years.

    „I was living on my own for the first time in 15 years, and I didn’t
    have a record deal,“ he says. „I felt like I was starting over. So I
    really needed some uplifting and comforting music.“

    Over coffee before a recent solo show at Joe’s Pub in Manhattan,
    Sexsmith looks every bit the struggling musician. His hair is a cloud
    of tangles, his sweater _ a patterned cardigan that might have been
    rescued from the bottom of a hamper _ threadbare. „Do you like my
    sweater?“ he asks, face deadpan, absently pulling the frayed sleeves
    over his hands. „I’ve had it for awhile, as you can see.“

    In person and in performance, he’s almost painfully self-conscious,
    avoiding eye contact and making jokes about himself. „Am I singing
    all right?“ he asked the crowd at a recent gig. „I try to hit some of
    the notes.“

    He displays little of the bad-boy attitude that Americans seem to
    crave in their rock stars, and he concedes that might be a factor in
    his lack of commercial success. (His profile is higher in Canada,
    although he describes his following even there as „cult.“)

    „I just never felt hip. It’s a lot hipper to be a Ryan Adams fan
    than a Ron Sexsmith fan,“ he says, referring to the alt-country hero
    whose „Gold“ album was a sleeper hit last year. „He’s angrier or
    whatever it is.

    „I hung out with him in Toronto and I remember he kind of got mad at
    his band for some reason _ we were out for drinks _ and he threw some
    money on the table and stormed out. I can’t really relate to acting
    that way.“

    Sexsmith says his humbleness stems partly from being Canadian.
    „Coming from Canada, we object to people who try to put on airs or
    act like rock stars. If we see someone wearing sunglasses indoors, we
    go, ‚oh, give me a break.“‚

    Some of his favorite artists are fellow Canadians: Neil Young, Joni
    Mitchell, Gordon Lightfoot, Rufus Wainwright. „I love Rufus
    Wainwright,“ Sexsmith says. „He’s not selling a huge amount of
    records either, but his profile seems to be a lot bigger than mine.
    And again it makes me wonder, what am I doing wrong?“

    That may be an unanswerable question, but there are some theories.
    During the female singer-songwriter boom of the mid-1990s, which saw
    artists such as Alanis Morissette and Jewel shoot to fame, Sexsmith’s
    friend Sarah McLachlan was convinced that Americans simply couldn’t
    handle a sensitive male balladeer.

    To help his case, McLachlan at one point considered featuring
    Sexsmith as the sole male act at one of her Lilith Fair music
    festivals. „There was talk of me going up in a dress at one of the
    shows, which I was totally up for,“ Sexsmith says. „I thought it
    would be funny. But then that didn’t happen.“

    In recent years, though, male bards such as Beck, Adams and David Gray
    have achieved impressive sales.

    Alison Pember, director of marketing for Nettwerk America, speculates
    that Sexsmith has trouble getting radio airplay because his style is
    unclassifiable _ a mixture of pop, folk and soul. „He doesn’t fit in
    a box,“ she says.

    So Pember has been hard at work placing his songs in TV shows and
    movies, as well as distributing free Sexsmith sampler CDs in coffee
    houses and bookstores. She says the effort has piqued interest.

    Still, Pember predicts widespread recognition might be late in coming
    for Sexsmith. „He’s one of those people, like Nick Drake, where
    people will look back and say, ‚why wasn’t he appreciated more in his
    time?“‚

    --

    Captain Beefheart to audience: Is everyone feeling all right? Audience: Yeahhhhh!!! awright...!!! Captain Beefheart: That's not a soulful question, that's a medical question. It's too hot in here.
    #629993  | PERMALINK

    joerg-koenig

    Registriert seit: 09.08.2002

    Beiträge: 4,078

    Danke.

    Noch was für Fans: www.ronsexsmith.com

    --

    Wenn wir schon alles falsch machen, dann wenigstens richtig.
    #629995  | PERMALINK

    j-w
    Moderator
    maximum rhythm & blues

    Registriert seit: 09.07.2002

    Beiträge: 40,469

    Ich habe es endlich geschafft mir Sexsmith ein wenig schönzuhören. Cobblestone Runway schafft, was Other Songs und der Gig im Vorprogramm bei Aimee Mann nicht schaffte. Und es brauchte auch 3 Durchläufe. Nach dem ersten mal Hören dachte ich noch: Na, vielleicht nimmt sie mir ein Forumianer für 8,- wieder ab oder sonst ins ebay – nun will ich sie unbedingt behalten und bin gespannt auf die Blue Boy, die hier noch originalverschweißt vor mir liegt.
    I'll keep you posted! :)

    --

    Staring at a grey sky, try to paint it blue - Teenage Blue
    #629997  | PERMALINK

    beatlebum

    Registriert seit: 11.07.2002

    Beiträge: 8,107

    Als Macca Sympathisant solltest du dich viel mehr auf die neue „Retriever“ freuen. Hoffentlich liest das der Nitey nicht. ;)

    --

    Captain Beefheart to audience: Is everyone feeling all right? Audience: Yeahhhhh!!! awright...!!! Captain Beefheart: That's not a soulful question, that's a medical question. It's too hot in here.
    #629999  | PERMALINK

    napoleon-dynamite
    Moderator

    Registriert seit: 09.11.2002

    Beiträge: 21,865

    wann kommt die denn raus?

    --

    A Kiss in the Dreamhouse  
    #630001  | PERMALINK

    dr-music

    Registriert seit: 08.07.2002

    Beiträge: 70,283

    Ich bin ja der größte Paule-Fan hier! :) :lol:

    Beatle hat recht: Der Ron macht auf seiner neuen, sehr guten Scheibe (****1/2) die beste McCartney-Scheibe seit ewigen Zeiten… :rolleyes:

    --

    Jetzt schon 62 Jahre Rock 'n' Roll
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