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AutorBeiträge
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nail75Wie viele Soloalben hat Brötzmann eigentlich aufgenommen?
Erzähl!
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Free Jazz doesn't seem to care about getting paid, it sounds like truth. (Henry Rollins, Jan. 2013)Highlights von Rolling-Stone.deMusikalische Orgasmen: 6 Songs voller Höhepunkte
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Werbungicculus66Erzähl!
Zu spät!
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Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.gypsy tail windUnd das tut hier zwar nichts zur Sache, aber „Ein halber Hund kann nicht pinkeln“ ist einer der Anwärter für besten Plattentitel aller Zeiten! (Wobei „Balls“, „Nipples“ und auch „Fuck de Boere“ auch ziemlich weit oben sind!)
Der beste 7″-Titel ist möglicherweise „Free Jazz und Kinder“ (Brötzmann/Van Hove/Bennink).
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A Kiss in the DreamhouseNapoleon DynamiteDer beste 7″-Titel ist möglicherweise „Free Jazz und Kinder“ (Brötzmann/Van Hove/Bennink).
War das eine kleine Platte?
http://s7.directupload.net/file/d/3040/77tibaps_jpg.htm
http://www.fmp-label.de/freemusicproduction/labelscatalog/fmps1_2.html
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Free Jazz doesn't seem to care about getting paid, it sounds like truth. (Henry Rollins, Jan. 2013)Nein, das war eine große Platte. Eine riesengroße Platte. Wobei der darauf enthaltene musikdidaktische Kram wahrscheinlich nicht sonderlich essentiell ist.
2×7″:
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A Kiss in the DreamhouseHoffentlich wurden die Kinder artgerecht behandelt und sind ohne Gehörschaden davongekommen
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"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #157: Benny Golson & Curtis Fuller – 12.11.2024 – 22:00 / #158 – 19.12.2024 – 20:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaNapoleon DynamiteNein, das war eine große Platte. Eine riesengroße Platte. Wobei der darauf enthaltene musikdidaktische Kram wahrscheinlich nicht sondern essentiell ist.
2×7″:
Ich biete dir 25 Euro für ein gut erhaltenes Original.
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Free Jazz doesn't seem to care about getting paid, it sounds like truth. (Henry Rollins, Jan. 2013)edit.
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In der aktuellen Ausgabe von JAZZTHETIK steht das hier:
(Wahlkampf in den USA ist das Thema)„… er würde nie für Politiker spielen, höchstens für die CDU, damit
denen die Wähler scharenweise davonlaufen.“Yo!
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Free Jazz doesn't seem to care about getting paid, it sounds like truth. (Henry Rollins, Jan. 2013)Hier kommt was:
http://www.jpc.de/jpcng/jazz/detail/-/art/Peter-Br%F6tzmann-geb-1941-Walk-Love-Sleep/hnum/1544083
Peter Brötzmann Chicago Tentet – Walk, Love, Sleep
Wuppertal, April 22, 2011Label: Smalltown Superjazz
CD 1
1 … To Walk In (44:52)CD 2
1 … To Love In (31:51)
2 … To Sleep In (21:04)Hier ein Ausschnitt vom 23.04.2011
http://www.youtube.com/watch?v=oNFcvryCS7s--
Free Jazz doesn't seem to care about getting paid, it sounds like truth. (Henry Rollins, Jan. 2013)Im Dezember-Heft von Wire gibt’s noch Brötzmann Redux … fahre morgen länger Zug, will das endlich mal alles lesen!
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"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #157: Benny Golson & Curtis Fuller – 12.11.2024 – 22:00 / #158 – 19.12.2024 – 20:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbagypsy tail windIm Dezember-Heft von Wire gibt’s noch Brötzmann Redux … fahre morgen länger Zug, will das endlich mal alles lesen!
Habe ich mir schon reingezogen.
Das Beste ist jedoch Teil 1 (Thema: Keiji Haino)
„This Show with Haino was great … and then he just started, not listening
to anything. Just making this incredible noise to fight against these other
ten idiots.“--
Free Jazz doesn't seem to care about getting paid, it sounds like truth. (Henry Rollins, Jan. 2013)14 years… The Chicago Tentet
That’s a long time for a 10/11 piece band. Time to say goodbye? Time to stop? For sure time to think about the future!
There are a couple of reasons why I decided to stop it, at least for the moment. The first one is the everlasting critical economic situation, actually with no expectation for better times – we Germans and Americans can’t count on support from our cultural departments.
The second, much more important, is the music. Hanging together for such a long time – with just a couple of small changes – automatically brings a lot of routine. In general nothing against, you need it sometimes to survive, but if it gets so far that one can’t exist without the other – music is over.
In 2011 with the weekends in London and Wuppertal we have reached the peak of what is possible in improvisation and communication with an immense input from all of us. For my taste it is better to stop on the peak and look around than gliding down in the mediocre fields of ’nothing more to say‘ bands.
I love to work with larger ensembles and I won’t say, ‚That’s it,‘ but I need a bit of time to think about some changes, the financial situation is important and in a way the financial situation forms and builds sometimes the music. Who can afford to travel with a quintet nowadays, you see what I mean?
I think the next fall will answer the question about the future of a NEW tentet.
Tokyo, 17th of November 2012
P Brötzmann
von hier.
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Oh, fuck!
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Ohne Musik ist alles Leben ein Irrtum.Keine Angst. Die sehen und hören wir noch.
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Free Jazz doesn't seem to care about getting paid, it sounds like truth. (Henry Rollins, Jan. 2013) -
Schlagwörter: Brötzmann, Brötzmann Clarinet Project, Chicago Tentet, Die Like a Dog Quartet, FMP, Full Blast, Globe Unity Orchestra, Last Exit, Peter Brötzmann
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