Startseite › Foren › Über Bands, Solokünstler und Genres › Solokünstler › David Crosby
-
AutorBeiträge
-
pink-nice3Still crazy after all theese years https://www.theguardian.com/music/2021/sep/02/david-crosby-on-love-music-and-rancour-neil-young-is-probably-the-most-selfish-person-i-know
Ich würde ihm da zustimmen, dass er ein Arschloch ist. Teilweise großartige Musik, aber ein Arschloch.--
If you talk bad about country music, it's like saying bad things about my momma. Them's fightin' words.Highlights von Rolling-Stone.deWerbungNeil Young?
--
Wenn ich meinen Hund beleidigen will nenne ich ihn Mensch. (AS) „Weißt du, was ich manchmal denke? Es müsste immer Musik da sein. Bei allem was du machst. Und wenn's so richtig Scheiße ist, dann ist wenigstens noch die Musik da. Und an der Stelle, wo es am allerschönsten ist, da müsste die Platte springen und du hörst immer nur diesen einen Moment.“ +27233
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
Beiträge: 0
pink-nice3Still crazy after all theese years
https://www.theguardian.com/music/2021/sep/02/david-crosby-on-love-music-and-rancour-neil-young-is-probably-the-most-selfish-person-i-know@pink-nice3
Danke, ein sehr gutes Interview, das meine Motivation, mich endlich mit den post “Croz” Alben zu beschäftigen, verstärkt!--
pink-nice3Neil Young?
Nein, Crosby natürlich. Ich glaube, ich würde es keine 5 Minuten mit ihm in einer Band aushalten.--
If you talk bad about country music, it's like saying bad things about my momma. Them's fightin' words.latho
pink-nice3Neil Young?
Nein, Crosby natürlich. Ich glaube, ich würde es keine 5 Minuten mit ihm in einer Band aushalten.
Auch…bei ihm muss man bestimmt sofort zurück schießen….ein grober aKlotz….ist bestimmt ein ganz netter.
Mit senen jetzigen Leutchen kommt er ja wohl schon länger klar.--
Wenn ich meinen Hund beleidigen will nenne ich ihn Mensch. (AS) „Weißt du, was ich manchmal denke? Es müsste immer Musik da sein. Bei allem was du machst. Und wenn's so richtig Scheiße ist, dann ist wenigstens noch die Musik da. Und an der Stelle, wo es am allerschönsten ist, da müsste die Platte springen und du hörst immer nur diesen einen Moment.“ +27233pink-nice3
latho
pink-nice3Neil Young?
Nein, Crosby natürlich. Ich glaube, ich würde es keine 5 Minuten mit ihm in einer Band aushalten.
Auch…bei ihm muss man bestimmt sofort zurück schießen….ein grober aKlotz….ist bestimmt ein ganz netter. Mit senen jetzigen Leutchen kommt er ja wohl schon länger klar.
Keien Ahnung, er scheint ja die Angewohnheit zu haben, nach einem Streit erst noch einen draufzulegen, um dann in den Medien noch einen draufzugeben.
Ich mag If I Could Only Remember My Name eigentlich ganz gern, die neuen Platten habe ich noch nicht gehört. Aber wie gesagt, dass man sich mit Crosby zerstreitet, scheint kein Zufall zu sein.--
If you talk bad about country music, it's like saying bad things about my momma. Them's fightin' words.latho
pink-nice3
latho
pink-nice3Neil Young?
Nein, Crosby natürlich. Ich glaube, ich würde es keine 5 Minuten mit ihm in einer Band aushalten.
Auch…bei ihm muss man bestimmt sofort zurück schießen….ein grober aKlotz….ist bestimmt ein ganz netter. Mit senen jetzigen Leutchen kommt er ja wohl schon länger klar.
Keien Ahnung, er scheint ja die Angewohnheit zu haben, nach einem Streit erst noch einen draufzulegen, um dann in den Medien noch einen draufzugeben. Ich mag If I Could Only Remember My Name eigentlich ganz gern, die neuen Platten habe ich noch nicht gehört. Aber wie gesagt, dass man sich mit Crosby zerstreitet, scheint kein Zufall zu sein.
Egal…. ( sein andauerndes Nachlegen ist natürlich dämlich)seine Letzte ist seine Zweitbeste ****1/2
zuletzt geändert von pink-nice3--
Wenn ich meinen Hund beleidigen will nenne ich ihn Mensch. (AS) „Weißt du, was ich manchmal denke? Es müsste immer Musik da sein. Bei allem was du machst. Und wenn's so richtig Scheiße ist, dann ist wenigstens noch die Musik da. Und an der Stelle, wo es am allerschönsten ist, da müsste die Platte springen und du hörst immer nur diesen einen Moment.“ +27233Heute um 23:05 auf ARTE
David Crosby: Remember My Name – Film in voller Länge | ARTE
--
Exile on Main Street wird vollkommen überbewertetDavid Crosby & Jerry Garcia (etc) – Kids & Dogs – Perro Sessions, 1970
What is „Kids and Dogs?“
By @SteveSilberman (Twitter)This week, on the 500th broadcast of the Grateful Dead Hour, David Gans will be playing one of my favorite pieces of music in the universe, David Crosby’s „Kids and Dogs.“ It’s a recording with some interesting history to it, so I thought I’d share what I know.
I’m amused to see the song described in the soon-to-be-published Deadhead Taper’s Compendium as „widely regarded as the one that got away.“ As Gans said to me, „You’re not that wide!“ Kids and Dogs has been a personal obsession of mine for almost 15 years, and to think of even just the title of it being „widely“ known among Deadheads tickles me endlessly. Once, it was an almost completely unknown and forgotten song.
The version David will be playing is a duet between Jerry Garcia and David Crosby, recorded at Wally Heider’s Studio C by Stephen Barncard in 1970, probably in November or December (Stephen may well have exact information on this).
It’s a ragged but heavenly version of a sublime tune that Crosby wrote around the same time he was writing Tamalpais High, Song with No Words, Laughing – all those great tunes that ended up on his first solo album, If I Could Only Remember My Name (the album it „got away“ from).
The earliest version I know is from March 28, 1968, recorded at Hollywood Recorders, LA, by Paul Rothchild and Bruce Botnick. It’s a solo version, from an incandescent solo session that’s about as pure as music gets, with soul-stirring renditions of The Wall Song, Games, Tam High, Laughing (with scat-sung „percussion“!), Wooden Ships, and other great songs. David and Joni [Mitchell] had recently broken up, I believe, and her traces are still hovering about his music at this point, which drives toward the heart of the mystery. If there is a God, Crosby or his heirs will see fit to release this whole session some day commercially – it’s the missing link from the Byrds to the full-on Crosby/CSN „Guinnevere“ thing, but a place unto itself.
The 1970 version that Gans will be playing this week has Jerry and David interweaving beautiful lines on acoustic guitars, with an overdubbed acoustic lead by Jerry, and an overdubbed electric lead – probably Jerry’s Stratocaster. (There’s even a delicious second when the two Jerries overlap.)
The melody is – well, „oceanic“ is a word that comes to mind. It’s music as mantra, soothing and exploratory all at the same time. I wish it went on for hours.
The song was never released. Who knows why? It’s not a perfect take – you can practically hear the bongs bubbling away in the background for how stoned they sound as they tune up and goof each other out with weird chords before the song, proper, swells out of the speakers… but they should have kept at it, because it’s too good a song to lose.
During David’s career as a chemical waste dump in the early ’80s, he tried to get a good mix of it for his ill-fated album „Might As Well Have a Good Time.“ It wasn’t as bad an album as everyone who worked on it thought at the time – and the mix of Kids and Dogs is actually pretty good, with many more overdubbed harmonies, but no electric lead, and no goofing at the beginning – but the whole process of watching David fall into a freebase pit was too upsetting for everyone, especially Graham, and the song may have suffered by its association with the doomed project of that never-released album. In a perfect world, Kids and Dogs would be released as the second-to-last cut on an enhanced rerelease of If I Could Only Remember My Name.
The world isn’t perfect, but there are consolations, like hearing this masterpiece of Bay Area psychedelicfolkjazz on the Grateful Dead Hour. This came about because waaaaaayy back in the ’80s, I was a longtime frothing at the mouth David Crosby fanatic and Deadhead reading an interview with David in BAM on Haight Street, when I noticed him talk about „an unreleased song with Jerry“ on an album he was working on called Might As Well Have a Good Time. I thought, „??!!!!“
I looked for a tape of Might As Well Have a Good Time for years after that. Finally, I found a weird guy at one of David’s shows – wearing a FREE CROSBY t-shirt, which was only a partial joke at that time – who sent me a terrible high-generation tape of the rough mix of the album that had gotten lost in a cloud of expensive smoke and jail terms and quixotic plans to sell the album to frothing Crosby fanatics via direct mail. No matter! I listened to that tape religiously for years, and would sit people down, force them to ingest all sorts of botanical mind-alterants, and play them Kids and Dogs, which on my tape was called Wordless Song (with Garcia). Well, almost everyone had as much of an affection for Wordless Song (with Garcia) as I did once they heard it, but there seemed not to be a prayer of ever hearing a cleaner copy.
Read more:
http://www.trufun.com/gdhour/kidsndogs.html--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #164: Neuheiten aus dem Archiv, 10.6., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tbaVielen Dank, Gypsy!
--
...but everybody wants you to be just like them Contre la guerreToll, gell @stormy-monday! Ist ja nicht neu, aber Steve Silberman gräbt unter #CelebratingCroz auf Twitter grad einiges aus. Z.B. auch das hier:
#CelebratingCroz One of the rarest @thedavidcrosby recordings you'll ever hear, singing behind Terry Callier's "I'm a Drifter" at NYC's the Bitter End in 1962. It's Callier on lead vocal. I found this under Croz's bed. Download it to play it. https://t.co/F5KibbvySu
— Steve Silberman (@stevesilberman) February 18, 2023
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #164: Neuheiten aus dem Archiv, 10.6., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba
soulpope "Ever Since The World Ended, I Don`t Get Out As Much"Registriert seit: 02.12.2013
Beiträge: 56,509
„One of the rarest @thedavidcrosby recordings you’ll ever hear, singing behind Terry Callier’s „I’m a Drifter“ at NYC’s the Bitter End in 1962. It’s Callier on lead vocal. I found this under Croz’s bed.“
Interessant, thnx ….
--
"Kunst ist schön, macht aber viel Arbeit" (K. Valentin)In den Kommentaren meint dann allerdings jemand, das sei nicht Callier, der da den Lead singe?
--
"Don't play what the public want. You play what you want and let the public pick up on what you doin' -- even if it take them fifteen, twenty years." (Thelonious Monk) | Meine Sendungen auf Radio StoneFM: gypsy goes jazz, #164: Neuheiten aus dem Archiv, 10.6., 22:00 | Slow Drive to South Africa, #8: tba | No Problem Saloon, #30: tba@gypsy-tail-wind: beide große Klasse! Danke.
soulpope "Ever Since The World Ended, I Don`t Get Out As Much"Registriert seit: 02.12.2013
Beiträge: 56,509
gypsy-tail-wind In den Kommentaren meint dann allerdings jemand, das sei nicht Callier, der da den Lead singe?
Aha ok ….
--
"Kunst ist schön, macht aber viel Arbeit" (K. Valentin) -
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.