Startseite › Foren › Das Radio-Forum › StoneFM › 15.03.07 "Goldrush" & "Als der Soul in der 70er Disco FUNKen schlug"
-
AutorBeiträge
-
Roddie ja, Janis nein. würde ich meinen.
--
there's room at the top they are telling you still but first you must learn how to smile as you killHighlights von Rolling-Stone.deAlle 5-Sterne-Alben von Elvis Costello
„I Put A Spell On You“ von Screamin‘ Jay Hawkins: Horror-Heuler
Queen: Darum war ihr Live-Aid-Konzert nicht wirklich spektakulär
25 Jahre „Parachutes“ von Coldplay: Traurige Zuversicht
Paul McCartney kostete „Wetten dass..?“-Moderator Wolfgang Lippert den Job
Xavier Naidoo: Das „Ich bin Rassist“-Interview in voller Länge
WerbungHerr RossiSehr schön, noch nie gehört! Aber da ist mir der Soul-Bezug nicht klar?
Der einzige Weiße, der auf Motown einen Hit hatte.
Meet the Sound of Young America’s greatest enigma: R. Dean Taylor. Though 2002’s documentary Standing in the Shadows of Motown neglects to mention him, he somehow proved important enough to record this ridiculously titled album. Stuck in a soggy cover design, sporting pictures of the artist „in his domestic environment,“ it’s intriguing why [COLOR=#0000ff]Berry Gordy hired this white-bread Canadian as a right-hand man to his favored writing and production team of [COLOR=#0000ff]Holland-Dozier-Holland. Taylor took full opportunity of his employment at Motown. Next to ghostwriting a handful of hits — most notably „Love Child,“ a U.S. number one for [COLOR=#0000ff]the Supremes — he also established himself as the unofficial tambourine player of Motown’s session men, [COLOR=#0000ff]the Funk Brothers. Deemed an ill-adviced career move by [COLOR=#0000ff]Brian Holland, as a singer Taylor nevertheless succeeded to propel himself into the U.K. chart in 1967 with „There’s a Ghost in My House.“ Sounding as if it were right out of the [COLOR=#0000ff]Four Tops canon, it fitted perfectly well within the Northern soul scene. 1970’s establishing of Rare Earth — a Motown subsidiary intended for white artists — enabled him to record a whole album. Bland interpretations of [COLOR=#0000ff]Kristofferson and [COLOR=#0000ff]James Taylor left aside, the album contained a good deal of Taylor originals. The album was centerd on „Indiana Wants Me,“ an outlaw’s goodbye letter from his hiding place, not willing „to give up his guns and face the law.“ Additional bullhorn intro and police voice-over carried it to a number five position, Taylor’s sole U.S. charting. Though „There’s a Ghost in My House“ wasn’t included on I Think, Therefore I Am, listeners were treated to a couple of Motown-ish epics in the same vein: „Backstreet“ and „Gotta See Jane.“ Both of them revisited the haunting „story songs“ Taylor had helped [COLOR=#0000ff]HDH to create for Motown artists. Particularly the gem „Gotta See Jane“ with its sound effects of pouring rain and thunder cracks placed to a driving beat and reoccurring violin stabs is Motown drama in full effect. Maybe not an exceptional singer, Taylor had apparently hung around long enough with [COLOR=#0000ff]HDH to develop his own gift for writing and arranging. If only he had been given a voice in the documentary, he could have told whether the desperate protagonist was destined to reach his „Jane“ in the end.
--
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." - George Best --- Dienstags und donnerstags, ab 20 Uhr, samstags ab 20.30 Uhr: Radio StoneFMMarBeckVorletzter Titel, einer meiner Lieblingssongs von 1970, als ich noch am Radio klebte.
R. Dean Taylor – Indiana Wants Me (1970; müsste TOP 3 gewesen sein)
Superschön! Eigentlich hatte er nur zwei Erfolgstitel. „I gotta see Jane“ mag ich aber fast noch ein bisschen lieber.
--
Say yes, at least say hello.Lucy JordanZu den beiden Herren kann ich dir aber leider nichts, rein gar nichts sagen.
:lol:
--
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." - George Best --- Dienstags und donnerstags, ab 20 Uhr, samstags ab 20.30 Uhr: Radio StoneFMMitch hört ganz interessiert zu. Klasse Sendung MarBeck… hab sie genossen. Vielen Dank für die Zusammenstellung. Danke an Dirk für die Studioarbeit.
--
Di. & Do. ab 20.00 Uhr, Sa. von 20.30 Uhr Infos unter: [/COLOR][/SIZE]http://www.radiostonefm.deRod Stewart and P.P. Arnold – Come Home Baby
Bonustrack auf einer Immediate Singles Compilation, ursprünglich unveröffentlicht.
Tschüß, Danke für’s zuhören und gute Nacht!
--
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." - George Best --- Dienstags und donnerstags, ab 20 Uhr, samstags ab 20.30 Uhr: Radio StoneFMNa, da war Rod doch schon straight auf dem Weg zu meinem liebsten Schwangerschaftsbauchschaukelsong … nur für Insider vom Dienstag!
--
Say yes, at least say hello.
AnonymInaktivRegistriert seit: 01.01.1970
Beiträge: 0
Vielen Dank, Lars und Martin! Ein angenehmer und entspannter Abend, dank euch!
--
R2D2Dabei muss ich immer an „Moneyrunner“ denken!
Weiss jemand, von wem das ist?Quincy Jones?
--
Radio StoneFM | "Solos come and go. Riffs last forever." (Keith Richards) | The fact that there's a highway to hell but only a stairway to heaven says a lot about anticipated traffic numbers.@ keflavik:
Da hatte SIE ja recht!
--
MarBeckDer einzige Weiße, der auf Motown einen Hit hatte.
Danke! Ist auf meiner Motown-Box leider nicht drauf.
--
MarBeck:lol:
Lach nicht… sonst zieh ich mein Lob wieder zurück.
--
Di. & Do. ab 20.00 Uhr, Sa. von 20.30 Uhr Infos unter: [/COLOR][/SIZE]http://www.radiostonefm.de…es kann doch JETZT nicht einfach vorbei sein…manno.
Ganz große Klasse, vielen Dank an die DJs!!!!!!
--
Dieser Arne Zank, der hatte nämlich immer so ne Jeansjacke an voll mit Shakin Stevens Plaketten und hat nur Unfug gemacht, da dacht ich: Super Typ. Ihr PlatzLucy JordanSuperschön! Eigentlich hatte er nur zwei Erfolgstitel. „I gotta see Jane“ mag ich aber fast noch ein bisschen lieber.
Und „There’s a Ghost in My House“. R. Dean Taylor war wohl auch in der Northern Soul Szene sehr beliebt.
--
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." - George Best --- Dienstags und donnerstags, ab 20 Uhr, samstags ab 20.30 Uhr: Radio StoneFMVielen Dank auch Dir, Martin.
--
-
Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.